2 poort switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik vroeg me af of er ook een simpele 2poort switch bestaat, ik hoef alleen een extra UTP kabel te hebben voor mijn XBOX, en kan hem niet vanaf mijn laptop laten lopen aangezien ik maar 1 netwerkkaart heb.

Verwijderd

4 poorts is het kleinste, daarnaast kan je beter een router halen ;)

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Volgens mij heb je dan altijd nog 3 poorten nodig :P

• SCIxX
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:37:
4 poorts is het kleinste, daarnaast kan je beter een router halen ;)
We hebben al een router staan, en daarachter een switch (groot huis), dus dan heeft het weinig toegevoegde waarde denk ik.

• SCIxX
AK47 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:38:
Volgens mij heb je dan altijd nog 3 poorten nodig :P
WAN wordt niet meegerekend.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dan heb je toch minstens drie poorten nodig, aangezien je ook nog een uplink wilt ^^

Maargoed, zoals gezegd is 4-poorts het minst. Als je je XBOX een beetje voor films e.d. wilt gebruiken zou je voor een Gigabit switchje kunnen gaan, en hang je de PC of laptop (net waar je de zooi vanaf haalt) ook aan die switch :Y)

edit:
Wow, jullie zijn snel!

Dan zou het dus worden: dit of dit, als je het echt met 2 poorten wilt omdat het goedkoop moet. En nee Sweex is geen bagger als het om switches enzo gaat, bagger zijn ze in kasten en voedingen. Zelf heb ik die RJ-45 al een behoorlijke tijd, en hij doet het nog prima. Is erg snel (Gigabit, en volgens WinRAR zelfs iets meer meestal), en pingen naar een PC aan de andere kant 'gewoon' 0ms. Het nadeel dat je moet weten is dat zowel de adapter als de switch wel aardig warm worden, en dus waarschijnlijk niet de meest zuinige zijn. Maar op het gebied van switches heb ik niet zo gek veel ervaring, dus ik kan hem niet echt tegenover een ander zetten oid.

[ Voor 58% gewijzigd door TheZeroorez op 27-09-2007 17:45 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 18:33

mace

Sapere Aude

Ik wou net zeggen, een 2 poorts switch, u vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/I/512JT2GXXHL._AA200_.gif

:+

Verwijderd

Ja dan kan je beter een switch er aan hangen ipv een router. want die ene router geeft wel dhcp leases.

Edit : er zijn er weer een bult voor me :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 17:41 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

SCIxX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:38:
[...]
We hebben al een router staan, en daarachter een switch (groot huis), dus dan heeft het weinig toegevoegde waarde denk ik.
Wij hebben hier ook een router staan, en ik heb hier op me bureau een 8 poorts switch liggen :+ :9 (klein huis). Ik vind het wel handig, er hoeven niet steeds weer nieuwe draden getrokken worden naar de router en ik kan er een heleboel pc's op aansluiten O-). Ook als de router er uit ligt kan ik op de pc's komen die hier staan.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ibmos2warp schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:47:
[...]

Wij hebben hier ook een router staan, en ik heb hier op me bureau een 8 poorts switch liggen :+ :9 (klein huis). Ik vind het wel handig, er hoeven niet steeds weer nieuwe draden getrokken worden naar de router en ik kan er een heleboel pc's op aansluiten O-). Ook als de router er uit ligt kan ik op de pc's komen die hier staan.
Ook dat ja, ik heb hier in m'n kamer dus ook die Gigabit liggen, voor mijn broertje, nog een kabel naar zolder is niet te doen. Enkel voor de tweede verdieping zou ook een kabel nodig zijn, maar daar gaat gewoon kwaliteit in, en ook daar gooi ik een switch neer ergens, is echt überhandig zo :P

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SCIxX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:36:
Ik vroeg me af of er ook een simpele 2poort switch bestaat, ik hoef alleen een extra UTP kabel te hebben voor mijn XBOX, en kan hem niet vanaf mijn laptop laten lopen aangezien ik maar 1 netwerkkaart heb.
Zo duur zijn switches toch niet meer tegenwoordig dat je persé een 2poorts wilt? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:22
Als 100mbit genoeg is, kun je ook twee van deze gebruiken: http://www.graficall.nl/P...plitter-Koppelblokje.aspx.

100BaseT gebruikt maar 2 paren, dus kunnen er twee apparaten aangesloten worden op één 8- aderige UTP kabel :).
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:40:
Ja dan kan je beter een switch er aan hangen ipv een router. want die ene router geeft wel dhcp leases.

Edit : er zijn er weer een bult voor me :9
DHCP kun je op zo'n beetje elke consumentenrouter wel uitzetten, zodat je maar één router hebt. Maargoed, switches zijn goedkoper dan routers en om nou meer te betalen voor functionaliteit die je al in je andere router hebt... :P

[ Voor 52% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2007 18:13 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SCIxX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:39:
[...]

WAN wordt niet meegerekend.
Een switch heeft geen WAN-poort.. Dus je hebt minimaal voor jouw situatie 3 poorten nodig, en die zijn er niet, dus pak een switch van 4/5 poorts, die dingen kosten ook 3x niets meer.

Ey!! Macarena \o/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde antwoorden. Op exotische meuk na zal een 4 port switchje het 'kleinste' zijn.
Een beetje rondkijken in de PW kan ook geen kwaad:

pricewatch: Hub 5 poort 10/100Mb Switching hub
pricewatch: Sweex SW005 Switch (5x100Mbps, RJ-45)
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.