IRQ etc van je netwerkkaarten vinden?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ik heb vanmiddag een 486'sje met een SCSI HD, 16 MB RAM enz enz van mn oom gehad en die wou ik graag gebruiken als router voor mijn kabelverbinding. Ik heb er 2 ISA netwerkkaarten in gegooid (ne2000 compatible)

Nu probeerde ik FreeSCO daarvoor te gebruiken maar hij vraagt bij het installeren ervan naar de IRQ en IO van de netwerkkaarten, en die weet ik helemaal niet :'(

Ik heb ook geen win95 ofzo hierop (ook geen cd) anders kon ik dat wel uitzoeken in apparataatbeheer, MSD vind ook niks.

Weet iemand mischien hoe ik achter deze gegevens kan komen? (ik las iets over pnp uitzetten en dmv diskette van fabrikant alles handmatig instellen, maar die diskettes heb ik ook niet meer :()

Anders word het toch maar win95 met wingate :r

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Het lijkt erop dat je internetverbinding hebt, dus ik zou die configuratietools gewoon ff downloaden.

Windows 95 met WinGate wil je jezelf niet aandoen denk ik...

Edit: Trouwens, ik denk dat Win95 precies dezelfde vraag stelt als je daar de NICs probeert te installeren, heb ik met mijn HP ISA NIC ook gehad. Ik denk dat je zowiezo een config tool nodig hebt, gewoon ff zoeken.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

8-Track heeft gelijk, ook Windows95 is niet zo PnP als dat de verkoopafdeling van MS claimt. Ik zou als ik jou was eerst de NIC's identificeren merk/chipset en vervolgens de configutils achterhalen op ons geliefde internet! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• EelCapone
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Je kunt op de site www.fcc.gov zoeken op de fcc code die op (vrijwel) elke kaart staat.

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
thx voor de hulp,

ik heb een cd gevonden van een planet ISA kaart en die vond beide netwerkkaarten gewoon perfect

heb nu mijn routertje werkende :)