Nieuwe pc doet helemaal niks

Pagina: 1
Acties:

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 21:25
Ik heb een pc samengesteld voor een kennis. Deze heb ik aan de hand van de BBQ samengesteld:

AOpen Behuizing QF50D Zwart, Zilver, 350 Watt, 1x 120 Mm
Apacer Cardreader 16-in-1 Zwart
NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart
Microsoft Keyboard Comfort Curve 2000 USB, Zwart, Qwerty
Logitech Mouse MX400 PS/2 & USB, Grijs / Zilver
MSI Moederbord K9AGM2-FIHA
MD CPU Athlon 64 X2 4200+ 89 Watt 2.20 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
Samsung HDD SpinPoint T166 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2

Nu heb ik alles aangesloten en in mekaar, maar de pc doet verder helemaal niks. Enige wat iets doet is dat de power led knipt. Als ik op de powerknop druk gebeurd er verder helemaal niks. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe/over het hoofd zie?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou zeggen: lees de handleiding. Een knipperend power ledje is meestal niet goed.
Lees ook http://www.msicomputer.com/support/sup_tshoot.asp#1_4
12V CPU power connector ook aangesloten?

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 27-09-2007 17:29 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

M'n auto doet het niet, wat kan er stuk zijn?

Er kan van alles fout zijn en dus eerst maar eens aan de hand van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wat proberen.

ARME AOW’er

• kipfel
Dit heb ik al geprobeert:

booten met alleen cpu en geheugen, buiten de kast -> werkt niet
pinnen van voeding door verbonden -> voeding doet het
ipv powerswitch, pinnen met schroeven draaier sluiten -> werkt niet

ja de 12V cpu connector is aangesloten.

In de handleiding staat verder niks over errors ofzo. Op dit moment denk ik dat het moederbord gewoon gaar is.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een voorizchtig duwtje naar Overige Hardware, aangezien probleemtopics niet thuishoren in Complete Systemen & Laptops. :)

Verwijderd

Tsja nogal een open probleem he. Probeer de verschillende onderdelen eens in andere bakken te duwen om ze zo te testen.

• kipfel
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:41:
Tsja nogal een open probleem he. Probeer de verschillende onderdelen eens in andere bakken te duwen om ze zo te testen.
Welke onderdelen? Proc, moederbord en geheugen in een andere pc stoppen gaat lastig worden. Een andere voeding heb ik al geprobeerd, maar haalt ook niks uit.

Hoezo eigenlijk in OH:
In OH horen geen vragen die betrekking hebben op:
# Processors, moederborden (mobos) en geheugen

[ Voor 15% gewijzigd door kipfel op 27-09-2007 21:21 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

>PMG lijkt me inderdaad het handigst.

Toch maar eens proberen alles nogmaals in elkaar te zetten met de basis MB CPU MEM. Misschien heb je het e.e.a. niet goed aangedrukt of zit een stekker verkeerd. Hou vooral de handleiding bij de hand, soms zie je een simpel ding over het hoofd.

ARME AOW’er

• kipfel
Guardian Angel schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:23:
>PMG lijkt me inderdaad het handigst.

Toch maar eens proberen alles nogmaals in elkaar te zetten met de basis MB CPU MEM. Misschien heb je het e.e.a. niet goed aangedrukt of zit een stekker verkeerd. Hou vooral de handleiding bij de hand, soms zie je een simpel ding over het hoofd.
Dit heb ik al meedere keren geprobeerd, handleiding staat niet echt veel in. Echt veel kun je ook niet over het hoofd zien, toch?
CPU er in, koeler erop, geheugen erin, PSU aansluiten (20pins en 4pins cpu), powerswitch pennetjes 'kortsluiten'. (En stekker in stopcontact natuurlijk :P)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Koelerfan aansluiten op pinnetjes, kijken of er niet een andere 4 pins aansluiting nodig is... get the point?

ARME AOW’er

• kipfel
yup, zal alles nog een keer doornemen.

Bedankt voor je hulp!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
kipfel schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:27:
[...]

Dit heb ik al meedere keren geprobeerd, handleiding staat niet echt veel in. Echt veel kun je ook niet over het hoofd zien, toch?
CPU er in, koeler erop, geheugen erin, PSU aansluiten (20pins en 4pins cpu), powerswitch pennetjes 'kortsluiten'. (En stekker in stopcontact natuurlijk :P)
20 pins op een 24 pins moederbord?
Probeer dan eerst eens een 24 pins voeding..

• kipfel
Nee in de handleiding staat dat je ook 20 pins kunt aansluiten, maar om je opmerking te beantwoorden een 24pins heb ik ook geprobeerd.

Alles nog een keer aangesloten, niks nada. Ik ga RMA aanvragen dit is gewoon DOA.

[ Voor 24% gewijzigd door kipfel op 27-09-2007 23:14 ]

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 11:32
Probeer het is met 1 reepje geheugen, dus niet allebei tegelijk.. Ik had dat op mijn stage een keer met een dell.. Met het ene reepje deed hij het wel, met de andere niet. Die was dus brak.

succes

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• kipfel
ToasterxD schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:22:
Probeer het is met 1 reepje geheugen, dus niet allebei tegelijk.. Ik had dat op mijn stage een keer met een dell.. Met het ene reepje deed hij het wel, met de andere niet. Die was dus brak.

succes
Ook al gedaan, maar als het geheugen brak zou zijn, zouden de ventilatoren ed. (voeding en cpu) toch wel even op moeten spinnen?
Pagina: 1