Ik wil graag het lokale admin wachtwoord aanpassen op zo'n 400 werkstations met Windows XP SP2.
Dit in combinatie met een Active Directory en een Windows 2003 domain contoller.
Ik weet dat er meerdere methodes zijn voor het wijzigen van het lokale wachtwoord van meerdere pc's tegelijkertijd.
Maar mijn vraag aan jullie, welke methode gebruiken jullie en welke heeft de voorkeur voor mijn situatie? Helaas is er geen GPO optie voor, maar ik heb het volgende kunnen vinden :
- Visual Basic login script die het lokale wachtwoord aanpast (security risk?)
- Bat file met Net User localadminaccount newpassword (security risk?)
- cusrmgr.exe -u Administrator -m \\pc1 -P newpass (ben ik lang bezig)
- Software oplossingen (licenties enzo..)
Ik denk dat ik toch moet gaan kiezen voor de eerste of tweede oplossing en dit via een encryptie laten werken? Of 's avonds doen wanneer niemand aanwezig is? Hopen dat hierna niets gecached wordt op de werkstations wanneer ik de login script heb verwijderd.
Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en of jullie de source ook willen delen
Dit in combinatie met een Active Directory en een Windows 2003 domain contoller.
Ik weet dat er meerdere methodes zijn voor het wijzigen van het lokale wachtwoord van meerdere pc's tegelijkertijd.
Maar mijn vraag aan jullie, welke methode gebruiken jullie en welke heeft de voorkeur voor mijn situatie? Helaas is er geen GPO optie voor, maar ik heb het volgende kunnen vinden :
- Visual Basic login script die het lokale wachtwoord aanpast (security risk?)
- Bat file met Net User localadminaccount newpassword (security risk?)
- cusrmgr.exe -u Administrator -m \\pc1 -P newpass (ben ik lang bezig)
- Software oplossingen (licenties enzo..)
Ik denk dat ik toch moet gaan kiezen voor de eerste of tweede oplossing en dit via een encryptie laten werken? Of 's avonds doen wanneer niemand aanwezig is? Hopen dat hierna niets gecached wordt op de werkstations wanneer ik de login script heb verwijderd.
Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en of jullie de source ook willen delen