[Settlers VI] Spel loopt ontzettend traag*

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo,

Ik heb dus zonet vandaag ff Settlers: Rise of an empire gekocht, toen ik het echter geïnstalleerd had, was het spel zo goed als helemaal niet te spelen (zelfs op de allerlaagste setting).

Ik heb nochtans een :

Intel Core 2 Duo 2.20 Ghz
2 Gb aan RAM geheugen (dat trouwens nog eens draait op 667 mhz)
ATI Mobility Radeon HD 2600

Heb al geprobeerd veranderen in compatibiliteitsmodus, maar dat gaf ook geen verschil.
Iemand enige ervaringen met dit?

Verwijderd

drivers geinstalleert? ( ook van chipset veel mensen vergeten die want je kan er zonder )

• NickyVermeersch
ja, alle drivers zijn up-to-date & geïnstalleerd

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Titelfix + ik verplaats je topic even naar het juiste subforum :)

• NickyVermeersch
Heb alle drivers op moment van schrijven herinstalleerd. Nog steeds geen succes, is deze laptop nu te licht, of zou het aan de Vista versie liggen?

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:12
NickyVermeersch schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:12:
Heb alle drivers op moment van schrijven herinstalleerd. Nog steeds geen succes, is deze laptop nu te licht, of zou het aan de Vista versie liggen?
ik speel het spel ook op vista en loopt helemaal top

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 22:07
Je laptop moet het gewoon aan kunnen. Wel heb ik soms dat een spel niet goed draait omdat het niet dualcore compatible is (gaat heel snel of heel schokkerig)

Start het spel eens op en open dan taakbeheer. Zoek de bijbehoorende .exe doe daar rechtermuisknop op en dan affiniteit instellen. Kies dan 1 van de 2 cpu's CPU0 of CPU1. Ik zie dat je vista hebt, ik weet niet of het daar precies het zelfde is als in winxp.

succes ermee =)

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• NickyVermeersch
Heb de affiniteit de eerste keer ingesteld om alleen CPU01 te gebruiken, en daarnaa alleen CPU2, dan beiden, en geen van deze 3 opties geeft performance of whatsoever.

Nogal vreemd, daar ik Neverwinternights 2 (wat zo zwaar is) perfect vloeiend draai op hoog :-/

Verwijderd

Bij mij loopt het spel onder Vista (Ultimate) steeds vast, maar onder XP loopt ie als een trein.
Alles is up to date bij Vista , alleen bij XP gebruik ik nog cat.7.5 ipv 7.9 , dus daar zou het aan kunnen liggen, ik heb al bij verschillende forums gekeken , maar die gaan bijna allemaal over de demo.
Misschien heeft iemand nog ideeen.

Intel core duo 6700 (niet overgeklokt)
2 GB Ram (corsair XMS)
ATI x1950 Pro 256 MB
SB X-fi Extreme Gamer

• NickyVermeersch
Maar als het aan de catalyst drivers zou liggen, zou ik toch ook slecht andere games draaien?

Het enige spel dat tot nu toe slecht werkt is Settlers Rise of an Empire,

Halflife2 werkt perfect, evenals NWN2, Civilization4, C&C: Tiberian war

Misschien is er iets met het spel op vista...

*Gaat zoeken tussen de Ubisoft forums*

Verwijderd

kijk es op www.bluebyte.com voor een vista patch.

• NickyVermeersch
Er is dus een 1.1 patch uit voor Settlers: Rise of an empire.

Die heb ik zojuist ff geinstalleerd, en er verandert spijtig genoeg niets aan de performance >_>

Is het mss mogelijk dat ik XP Pro op een Externe hdd installeer? Zo kan ik nakijken of het beter gaat onder XP dan Vista.

• NickyVermeersch
Na veel verder zoeken, kwam ik uit op een forum post die een gelijkaardig probleem beschrijft, het probleem zou zich voortdoen wanneer je geheugen van de videocontroller gedeeld is (laptop!) of wanneer het hoger zou zijn dan 512... :(

staat zowat hier:
http://forums.ubi.com/eve...f/6061083365/m/4581088485
edit: linkje toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door NickyVermeersch op 28-09-2007 19:18 ]

Pagina: 1