welke mp3 speler heeft 'linux support' ?

Pagina: 1
Acties:

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Nu mijn oude mp3 speler al enkele maanden dood is ben ik toch op zoek naar een vervanger. Nu ben ik daarjuist even naar 'de fnac' (een winkelketen, zeker niet goed ofzo, maar ze hebben er redelijke verzameling aan mp3 spelers). In deze winkel heb ik een verkoper gevraagd achter welke mp3 spelers die ze hadden ofwel UMS (universal mass storage waren, die kan je gewoon mounten onder linux) of dewelke linux support hadden. Het kwam erop neer dat er maar 1 (!!) speler was volgens de verkoper. Dit was zo'n typische b-merk speler met 512Mb flash geheugen en een losse AAA batterij. Ik was meer op zoek naar een vervanging die gelijkwaardig is aan mijn oude creative zen microphoto.

Nu vraag ik me af: Is de verkoper fout en waren er nog andere leuke spelers die ook gewoon UMS support hadden of is het echt 'zo slecht' gesteld en kan ik gewoon geen nieuwe mp3 kopen in die winkel ?

Ik ben op zoek naar een speler met op zijn minst 2Gb geheugen en een budget onder de 200€. Ik heb liefst niet van die enorm grote dingen die qua grootte bijna een flybook kunnen verslaan :+. Iemand die weet welke mp3 spelers er goed werken icm linux ? Liefst gewoon te mounten.

Strava

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Volgens mij hebben de meeste spelers wel UMS-ondersteuning. Ik ben er nog geen tegengekomen die dit niet had. Als je de specificaties van de exemplaren die in de winkel lagen op internet opzoekt, vind je dan dat ze wel UMS-ondersteuning hebben?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Nu ja, de iPod werkt; alleen heb je daar weer aparte programma's voor nodig omdat Apple graag kliert met hun bestandsnamen; verder zijn er veel die het gewoon doen hoor. Er zijn sowieso maar weinig apparaten die weigeren gemount te worden.

• Bamsebjorn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07-2025
Volgens mij kan je gewoon elke MP3 speler waar je Rockbox op kan zetten gebruiken vanuit Linux. Hieronder valt ook de iPod (5.5G, iPod Classic nog niet). Rockbox heeft ook ondersteuning voor OGG en andere mooie audio formaten.

Verwijderd

De meeste MP3-spelers zijn wel bruikbaar onder linux. Zo heb ik een Creative Zen Sleek Photo die het prima doet i.c.m Amarok, die weer libmtp gebruikt.
Zie libmtp pagina voor nog meer MTP spelers die werken met libmtp.
Mijn speler was trouwens 180 euro en 20Gb, alleen is hij inmiddels end of life denk ik.
Ik weet niet wat je favo muziek programma o.i.d is, maar met een beetje research zijn de meest spelers wel aan de praat te krijgen :)

edit: zie ook gnomad2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 17:53 . Reden: gnomad2 url ]

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
iAudio, iRiver en Samsung. Is genoeg over te vinden...

Verwijderd

Zo ongeveer elke "simpele" mp3 speler werkt onder linux, aangezien het gewoon usb-sticks zijn met mp3 functie. De wat geadvanceerdere spelers zouden ook gewoon moeten werken want ze worden nog steeds gezien als Mass Storage Devices, ik ben in ieder geval nog geen mp3 speler tegen gekomen die niet te mounten was onder linux.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:47:
Zo ongeveer elke "simpele" mp3 speler werkt onder linux, aangezien het gewoon usb-sticks zijn met mp3 functie.
Ik heb afgelopen weekend een Packard Bell FunKey met 1GB aangeschaft voor 30 euro. Werkt ootb.
Pagina: 1