mobo met => 6 sata

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 21:59
Voor een homestorage oplossing ben ik op zoek naar een mobo met minimaal 6 sata aansluitingen. Raid5 zou helemaal mooi zijn. Voor gebruik van Freenas of openfiler.
Denk aan AM2 socket, zo weinig mogelijk stroom en warmte. Ingebouwde 1Gb utp en VGA (video specs niet van belang).

En niet te duur natuurlijk.....

Iemand een idee?

Verwijderd

Jazeker! Op deze prachtige site staan ~ alle moederborden vermeld, plus de winkel om ze te kopen ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Wat heb jezelf al gevonden?

GoT is geen helpdesk, we bieden alleen ondersteuning aan mensen die zelf al gezocht hebben.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Wat heb je zelf al gevonden? Ik bedoel stop even wat tijd in pricewatch en je vind alles wat je zoekt.... Beetje jammer dat je daar niet zelf op gekomen bent :'(

Carpe Diem

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 12:10
benme schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:24:
Voor een homestorage oplossing ben ik op zoek naar een mobo met minimaal 6 sata aansluitingen. Raid5 zou helemaal mooi zijn. Voor gebruik van Freenas of openfiler.
Denk aan AM2 socket, zo weinig mogelijk stroom en warmte. Ingebouwde 1Gb utp en VGA (video specs niet van belang).

En niet te duur natuurlijk.....

Iemand een idee?
Zoals eerdere opmerkingen: eigen inzet wordt wel verwacht ;).

Wil de admins niet boos maken, maar kijk eens naar Asus...

*kuch* Striker *kuch*
*kuch* Striker Extreme *kuch*

[ Voor 5% gewijzigd door Acid__Burn op 27-09-2007 15:29 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
*kuch* Striker *kuch*
*kuch* Striker Extreme *kuch*
Geweldig! Alleen jammer datie geen AM2 is :/

Voor de rest denk ik dat er weinig AM2 bordjes zijn met 6++ SATA aansluitingen. Wordt uiteindelijk toch aparte controller kopen, ben ik bang. Heeft alleen wel als voordeel dat als je een ander mobo erin wilt, je setup niet veranderd omdat je je kaartje meeneemt :)

[ Voor 55% gewijzigd door Bitage op 27-09-2007 15:35 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
KUCH PROEST..... Striker????? Lees eerst eens rustig alles door (braak intel) Striker van asus is er alleen voor intel en naar mijn weten is het voor een AM2 --> AMD

Kijk eens rond hier: http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101 Mocht je nog vragen hebben dan kan je die altijd kwijt maar ga eerst zelfs een wat bestuderen

persoonlijk zou ik naar deze kijken http://nl.asus.com/produc...=0&model=1163&modelmenu=1

Levert bij mij de juiste prestaties en is niet echt duur....

Edit: laat deze maar zitten, je zoekt VGA onboard... Al kost een brakke pci-E kaart ook maar een tientje of twee

[ Voor 31% gewijzigd door muppet99 op 27-09-2007 15:38 ]

Carpe Diem

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 21:59
Muppet, apache en cpec...
die fantastische pricewatch vertelt je niet -hoeveel- sata aansluitingen de mobo's hebben (op een uitzondering na). Het is precies wat de naam zegt: een -price- watch, geen mobo spec vergelijk tool. Jammer dat jullie dat niet zelf bedacht hebben, maar wel zeuren over mensen die een simpel vraagje stellen. Als het teveel moeite is om antwoord te geven, of je hebt geen antwoord, doe het dan gewoon niet! Ik hoef niet door jullie opgevoed te worden, daar neem je maar een kind hond voor.

De anderen: bedankt voor de suggesties, ik ga ze nu nalopen.

Uitreksel uit mijn eigen zoeklijstje op 6 x sata gebied:
  • Biostar TF7050-M2 (grootste kanshebber voor mij)
  • MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI
  • Abit KV8-MAX3
  • Gigabyte GA-965P-DS3 LGA 775
  • ASUS P5B
  • ASUS K8N-E Deluxe nForce3 250GB
  • super micro E7525 DP PGA604
  • EPox heeft ook iets??
Niet allemaal AM2, niet allemaal betaalbaar voor dit doel, ben nog aan het checken. Ik heb vooral interesse in ervaring met een dergelijk mobo, moet tenslotte wel 24 uur draaien en een tijdje meegaan.

Dat brengt mij op een andere vraag (ja, ik heb al gegoogled O-) ) : Als mijn mobo stukgaat, en ik gebruik hardware raid5... kans is dat ik tegen dit tijd niet hetzelfde type mobo meer kan krijgen. Zou mijn mooie raid5 setje, tjokvol met data, dan nog op een ander mobo aan de praat te krijgen zijn?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Wil niet flauw wezen, maar die "Ik zoek een AM2 socket met 6 SATA aansluitinging, willen jullie die even voor mij vinden? En, O ja, het bord moet ook 24 uur stabiel zijn;" mentaliteit, daar doen we hier niet aan. En inderdaad, dat staat allemaal niet in de pricewatch; daar zul je moederbord reviews voor moeten lezen... Zelf. Ik heb zelf ook letterlijk weken zitten zoeken, en zitten wikken en wegen, voordat ik uiteindelijk voor mijn nieuwe moederbord koos. En gaande doende leer je dan ook nog een hoop. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
albatross schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:49:
Wil niet flauw wezen, maar die "Ik zoek een AM2 socket met 6 SATA aansluitinging, willen jullie die even voor mij vinden? En, O ja, het bord moet ook 24 uur stabiel zijn;" mentaliteit, daar doen we hier niet aan. En inderdaad, dat staat allemaal niet in de pricewatch; daar zul je moederbord reviews voor moeten lezen... Zelf. Ik heb zelf ook letterlijk weken zitten zoeken, en zitten wikken en wegen, voordat ik uiteindelijk voor mijn nieuwe moederbord koos. En gaande doende leer je dan ook nog een hoop. :)
Juist ja, ik heb uiteindelijk gekozen voor de DS4 van Gigabyte.
En juist doordat je zelf iets uitzoekt kan je zelf prioriteiten leggen en kom je bij nog wel veel meer vragen als antwoorden die je krijgt. Leuk om uit te zoeken en vervolgens daar een antwoord op te krijgen door te zoeken :+ . Het enè moederbord is het andere niet dus het is maar net wat je exact zoekt (6x SATA kan altijd achteraf nog wel gecreerd worden ;) ).

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Zijn die 6 poorten nodig voor raid? Als dat zo is zou ik even doorsparen voor een mooie 8poorts raid kaart, en dan een mobo met een paar sata poorten voor de dvd etc en een 2e pci-e 16x/8x poort voor de raid kaart.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bitage schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:33:
[...]

Geweldig! Alleen jammer datie geen AM2 is :/

Voor de rest denk ik dat er weinig AM2 bordjes zijn met 6++ SATA aansluitingen. Wordt uiteindelijk toch aparte controller kopen, ben ik bang. Heeft alleen wel als voordeel dat als je een ander mobo erin wilt, je setup niet veranderd omdat je je kaartje meeneemt :)
De M2N32WSPRO heeft volgens mij 8 stuks SATA, of in elk geval 6. Dat gezegd hebbende kan de OP wellicht beter een echte RAID-kaart of een serverbord overwegen, de WSPRO is zoals de naam al zegt eigenlijk een WorkStation bordje.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb een MSI K9N-SLI. Kost ± 70,- en heeft 6 x S-ATA maar geen onboard video.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

benme schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:10:
Muppet, apache en cpec...
die fantastische pricewatch vertelt je niet -hoeveel- sata aansluitingen de mobo's hebben (op een uitzondering na). Het is precies wat de naam zegt: een -price- watch, geen mobo spec vergelijk tool. Jammer dat jullie dat niet zelf bedacht hebben, maar wel zeuren over mensen die een simpel vraagje stellen. Als het teveel moeite is om antwoord te geven, of je hebt geen antwoord, doe het dan gewoon niet! Ik hoef niet door jullie opgevoed te worden, daar neem je maar een kind hond voor.
*verhaal*
Dan nog, ook google kan je toch helpen?
Een simpele zoekopdracht als deze geeft je direct meerdere opties. Google... zoeken was nog nooit zo makkelijk ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

benme schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:10:
Dat brengt mij op een andere vraag (ja, ik heb al gegoogled O-) ) : Als mijn mobo stukgaat, en ik gebruik hardware raid5... kans is dat ik tegen dit tijd niet hetzelfde type mobo meer kan krijgen. Zou mijn mooie raid5 setje, tjokvol met data, dan nog op een ander mobo aan de praat te krijgen zijn?
Dat is afhankelijk van de chipset (zoals in de RAID FAQ staat te lezen.)
Jammer dat jullie dat niet zelf bedacht hebben, maar wel zeuren over mensen die een simpel vraagje stellen. Als het teveel moeite is om antwoord te geven, of je hebt geen antwoord, doe het dan gewoon niet! Ik hoef niet door jullie opgevoed te worden, daar neem je maar een kind hond voor.
Kennelijk was de vraag voor jezelf niet zo simpel anders had je hem hier niet gesteld.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Kijk eerst zelf even rond. Je stelt nu te makkelijk een vraag terwijl je op de sites van de diverse moederbordfabrikanten al heel wat had kunnen vinden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.