DVD brander wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 214510

Topicstarter
Een vreemd probleem.

Als ik een cd/dvd wil branden dan krijg ik een melding van Nero (7 essentials)dat er geen DVD brander aanwezig is.Nero CD-DVD speed vind hem ook niet,maar Nero Infotool ziet hem wel.
Systeem :Moederbord MSI K9N NEO-F.
Brander Samsung S 183 Sata.
OS Windows Vista premium. 32 bits
Ik kan de DVD brander gewoon gebruiken voor het afspelen van CD/DVD's.De laatste versie van Nero is geinstalleerd.Dit probleem doet zich ook voor met een ander branderprogramma infra en Img of als ik een andere DVD brander(NEC 5170) via de IDE aansluit.Brandprogramma's heb ik telekns verwijderd voordat ik een andere installeerde en ik heb de DVD branders dus niet tegelijkertijd aangesloten.Ik kan de DVD brander gewoon gebruiken maar op het moment dat ik wil gaan branden wordt er dus geen DVD brander herkend(krijg de melding dar er geen CD rom stations zijn aangesloten)Wat zou dit kunnen zijn?Mijn dank is groot,ik ben ondertussen al 4.5 h aan het klooien met het de/installeren van verschillende branderprogramma's en DVD branders.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

staat de brander-driver goed in je apparaatbeheer? (config scherm --> systeem --> apparaatbeheer) onder je dvd-rom drives zou je brander moeten staan. Eventueel reinstall drivers proberen, en anders weet ik het ook niet. Vista is nog redelijk nieuw voor mij, dwz ik zit nog met het veilige winxp pr0.

-_-

Topicstarter
Ja,in apparaatbeheer is de DVDbrander gewoon terug te vinden.App. werkt correct.Alleen als de DVDbrander nodig is om te branden in een branderprogramma krijg ik de melding dat er geen Cd sttions zijn aangesloten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Anoniem: 214510 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:00:
Ja,in apparaatbeheer is de DVDbrander gewoon terug te vinden.App. werkt correct.Alleen als de DVDbrander nodig is om te branden in een branderprogramma krijg ik de melding dat er geen Cd sttions zijn aangesloten.
probeer het apparaat in het beheer eens te verwijderen en je pc ff opnieuw op te starten. Als het goed is krijg je dan van winxp de melding dat een nieuwe dvd-drive gevonden is, en met een beetje geluk zit het dan op driver niveau goed :)

dan met nero oid testen en kijken of het nu wel wil werken

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt,ik ga het morgen eens uitproberen.(Weekendje weg geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee,helaas de DVD brander wordt nog niet herkend.Nog iemand suggesties voordat ik de c schijf ga formateren en vista opnieuw installeer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is opgelost.(hoop ik) Via Nero Burn rights de optie geen brandrechten ingeschakeld,stond aangevinkt bijde optie voor iedereen,hierna opnieuw opgestart.Weer via Nero burnrights de optie voor iedereen ingeschakeld en opnieuw opgestart.Hierna zag Nero de DVD brander en kon ik een CD kopieren.Systeem afgesloten en opnieuw opgestart en Nero vond de DVD brander weer.Dit probleem heeft dus iets te maken met de gebruikersrechten.Op dit systeem is maar 1 gebruikersaccount ingeschakeld die dus tevens administrator is,een vreemd probleem.
Pagina: 1