Toon posts:

PC kan niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn oom heeft een probleem met zijn PC. Hij zat te computeren en opeens viel de pc uit, toen hij even een halve dagheeft gewacht heeft hij hem weer proberen aan te krijgen.
Dit wou echter niet, als de power knop word ingedrukt dan knippert het ledje er achter en de pc blijft daarna uit.
Ik zie geen verbrande onderdelen of bolle elco's, kabels zitten allen goed vast.
Bij het aankoppelen van de pc na onderzoek bleek de groep van het kantoor uitgeslagen te zijn.

Is dit misschien een kortsluiting of een ander voor de hand liggend probleem?

Verwijderd

Probeer het nog een x, als het weer gebeurt vervang de voeding en kijk opnieuw.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:53:
Probeer het nog een x, als het weer gebeurt vervang de voeding en kijk opnieuw.
Beetje kort door de bocht om gelijk de conclusie te trekken dat dit met de voeding te maken heeft..
TS: Probeer eerst de PC eens een keer 'kaal' op te starten? (geen HD, geen VGA kaart, geen geheugen, etc etc)
Kijk dan wat de PC doet, mocht hij dan wel werken: alles stuk voor stuk weer terug plaatsen in de kast en testen welk onderdeel problemen veroorzaakt.

Mocht het gelijk al niet werken: test het systeem inderdaad met een andere voeding. Als dat als laatste ook niet schijnt te werken is de kans groot dat je moederboard naar zijn grootje is.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Als de groep van het kantoor eruit ligt, dan is het niet onverstandig om toch bij de voeding te beginnen. Dus gewoon zoals de eerste persoon zegt opnieuw proberen, en als de groep er weer uitligt, dan voeding vervangen. (een videokaart ofzo trekt die groep er echt niet uit)
Als dat niet werkt, dan kun je de dingen van de post boven me uitproberen. :P

edit: en basthemannl trekt helemaal geen conclusie's. Hij zegt gewoon eerst naar de voeding kijken. (waar ik het dus mee eens ben.)

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 27-09-2007 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
De volgende keer als ik bij me oom ben dan ga ik jullie mogelijkheden proberen. Mocht het niet lukken dan kom ik er weer op terug in dit topic.

Alvast/in ieder geval bedankt voor de reacties. ;)

Verwijderd

Wat ik eerst zou gaan doen is het volgende:

- Kijk eerst welke apparaten er nog meer onder dezelfde groep valt.
- Kijk of deze het allemaal nog doen (dit om uitsluitsel te bieden)
- Zoniet, ga dan pas met je pc beginnen want anders kan het zo weer gebeuren en heb je je gerepareerde computer weer naar de knoppe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer bezig geweest met de pc:

Nieuwe voeding - werk niet
Schoon starten met alleen mobo - werkt niet

Als ik de power switch ingedrukt houd, dan blijft de pc wel aan maar dan met een knipperend error LEDje dus denk dat dat ook niet gezond is.
Als ik hem weer los laat dan gaat de pc weer uit.

De zogenaamde kortsluiting is er nu niet meer, ook heb ik de powerswitches headers gecontroleerd en zaten goed.

(Handleiding mobo: http://download.intel.com...desktop/sb/c6415601en.pdf )

Wat zou ik nu nog kunnen proberen?

Paar keer slaan en prutsen met stekkertjes in de systeemkast heeft het probleem opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 11:31 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:07:
Paar keer slaan en prutsen met stekkertjes in de systeemkast heeft het probleem opgelost
En zo lost een tweaker dat op :Y) :+
Pagina: 1