Toon posts:

4 beeldschermen, beeld 1 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik heb een PC en daar zijn 4 lcd tv's op aangesloten door middel van 2 asus X1900XT kaarten, Deze zijn op een ASUS P5NSLI geplaatst en werken als afzonderlijke kaarten. Dit heeft altijd prima gewerkt, 4 afzonderlijke bureaubladen op 4 tv's. Echter is laatst het moederbord kapot gegaan en deze heb ik vervangen door exact het zelfde model. Ik dacht; "kwestie van omschroeven en weer verdergaan waar die gebleven is".
Niet dus.
Hoe ik het ook probeer, de 1e poort van de 1e videokaart geeft geen beeld. De poort is ingeschakelt, de TV wordt herkend, inclusief de juiste resoluties, maar krijg geen beeld op deze monitor. Ik heb de tv's omgewisselt, en het is elke keer beeldscherm 1 dat niet werk. Zowel in catalyst als in de windows xp beeldschermconfiguratie geeft ie aan dat de poort is ingeschakelt.

Echter, als ik 4 gewone beeldschermen aansluit werkt het prima.

TV's zijn allemaal van het zelfde type en HD-ready modellen (verschillende resoluties geprobeerd. Allemaal aangesloten dmv dvi-d aansluitingingen (zowel aan de pc kant als aan de tv kant).

Systeem draait op windows XP home, alle drivers en windows zijn inmiddels geupdate. Allemaal zonder resultaat.

Aangezien het met het vorige moederbord gewerkt heeft neem ik aan dat het een instelling ergens is, die gereset is doordat er een nieuw moederbord is geplaatst, maar welke. Heb echt alle mogelijke opties geprobeerd van zowel het catalyst control center, de windows beeldschermconfiguratie en het het ook nog is geprobeerd door middel van Ultramon, alle programa's geven aan dat de tv is aangesloten en aan staat, en dat er dus gewoon beeld moet zijn.

Waar zit het probleem?

Verwijderd

Iets in het BIOS ?

Ik denk niet dat er nog meer veranderderd met een nieuwe indentiek moederbord.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Krijg je uberhaupt wel beeld wanneer je alleen en enkel op die poort iets aansluit? En dan met name in de BIOS en dergelijke. Zo ja, dan moet het in de software zitten. Zo nee, dan is het een hardwarematig probleem.

Heb je ook al geprobeerd de kaarten te verwisselen van plek?

Lijkt mij toch een fout in de software. Zou goed kunnen dat een herinstallatie van windows het op lost.

Nog eentje, een gare kabel (aansluiting) toevallig?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat was dan de oorzaak dat dat vorige moederbord kapot is gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
De kaarten zijn goed, aangezien het wel werkt op het moment dat ik 4 normale tft beeldschermen erop aansluit met dvi-d. Kaarten zijn ook omgewisselt, ook zonder resultaat. Indien ik de 1e aansluiting als primaire monitor inschakel krijg ik ook geen beeld. Start ik dan opnieuw op dan krijg ik het bios nog wel in beeld, startup van windows ook, maar zodra het startop scherm weg is, is het beeld ook weg.

waarom het vorige moederbord defect is geraakt is me niet helemaal duidelijk, van het een op het andere moment post hij niet meer, waarschijnlijk oververhitte chipset. er is nu iig extra koeling geplaatst om het te voorkomen.

In het bios is verder niet veel aan te passen, ook de insteekkaart heb ik op verschillende manieren op het moederbord gestoken, zowel dual als single, bij dual kan ik maar 3 beelschermen gebruiken, als hij op single staat krijg ik ze alle 4 te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:41 ]

Verwijderd

iets in de bios instellingen en op welke opties heb je de ati catalyst staan per beeldscherm?
Ik weet dat je bij nvidea iets hebt van dual, clone, etc...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:40:
iets in de bios instellingen en op welke opties heb je de ati catalyst staan per beeldscherm?
Ik weet dat je bij nvidea iets hebt van dual, clone, etc...
het bureaublad wordt gespreidt over 4 beeldscheremen. dit gaat bij 3 beeldschermen goed, alleen de 1e gaat niet aan.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-07 15:17

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Staat de Hz frequentie van allemaal hetzelfde ? Misschien dat hij anders staat en/of te hoog ?!?!
Dat zou misschien verklaren dat CRT het wel doet en TFT niet (die hebben meestal maar heel beperkt Hz bereik).

[ Voor 36% gewijzigd door bonus op 27-09-2007 15:45 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
na nog een paar frustrerende uurtjes knutselen heb ik maar besloten de videokaarten om te ruilen voor nieuwe, en prestó, 1 van de videokaarten bleek defect te zijn....

Echter vraag ik me af hoe het kan dat een poortje het niet doet op een lcd tv en het wel doet op een tft scherm, zelfde resolutie, zelfde refreshrate, zelfde kleurdiepte.

iig. case closed.
Pagina: 1