Prestatie zwak

Pagina: 1
Acties:

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:23
Beste tweakers!!

Ik ben hier voor het eerst en dit wordt mijn eerste topic.

-Mijn systeem
-mijn probleem
-Mijn visie op oplossing

Mijn systeem:

Mobo: Asus A8v-Deluxe
CPU: AMD 64 3200+ @ 2,6ghz
GFX: Sapphire X1950Pro (AGP)
Mem: 1,5Gb DDR 348 (dual channel)
Audio: Sound Blaster LIVE! 24bit
HDD: 1tje van 80gb en 1tje van 200gb

Mijn probleem

Ik heb nog niet zolang geleden een X1950Pro gekocht, omdat mijn Asus V9999TD (6800) het niet zo goed meer deed op mijn computer.
Nou heb ik dus die eruit gehaald en de X1950Pro erin gedaan, Driver cleaner gedraait en ATI 7.6 Drivers erop gezet ( want deze ondersteund AGP nog goed)
Vervolgens heb ik geen Verse XP instal gedaan ( dit is misschien ook het probleem)
Nou heb ik het idee dat niet al mijn games het super goed doen. Meeste games hebben wel een hogere FPS gekregen door de nieuwe videokaart, maar ik heb het gevoel dat hij er veel meer kan uithalen.
Ik neem nu even als voorbeeld: Medal of Honor: Airborne
Ik draai dit spel op 1280X1024 met alle opties op High behalve Decals ( want ik vind die beetje nutteloos voor in MP)

Ik haal in de game maar iets van 30fps. Eigenlijk best wel weinig vond ik zelf. Vooral omdat ik van andere mensen hoor dat hij veel beter draait met een vergelijkend/ slechter systeem

Zelfs als ik alles op Low en 800X600 zet draait ie op 30fps In-game en soms idd wel wat hoger maar dat doet ie ook op 1280x1024.

Zelf heb ik al geprobeerd om de videokaart te overclocken ( zonder veel succes), CPU op 2,6ghz gezet ( niet veel succes, FPS ging wel iets omhoog)

Nou heb ik de Demo van Bioshock ook al gedraait en die doet het nog best wel goed, maar ik merk dat ik daar ram tekort kom.

Mijn oplossing

Nou denk ik persoonlijk dat mijn oplossing ligt in een andere CPU
Mijn cpu kan volgens mijn mijn GPU niet goed ondersteunen en omdat ik die 2 best zware games draai heeft hij het daar maar moeilijk mee.
Het kan zijn dat ik alleen maar XP opnieuw hoef te installeren maar ik heb zown idee dat ik daar wel iets mee opschiet maar niet dat mijn fps in 1x met 20fps stijgt.

Ik heb op Pricewatch beetje zitten kijken naar AMD X2 processors.
Ik heb nog een 939 socket. Nou wil ik eigenlijk niet zoveel uitgeven en ik had bedacht dat de X2 4200+ een goede keus was. Ik heb op Charts op THG zitten kijken en heb de verschillen gezien bij 3dmark06 enzo. Ik heb gezien dat er toch wel redelijk verschil tussen de 3200+ en de X2 4200+ zit.

Nou wil ik eigenlijk weten wat jullie visie (mening) is op dit hele verhaal, of dat jullie nog ander soort oplossingen hebben.

Alvast bedankt

( sorry voor lange bericht 8)7 :X )

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39
Je 30 fps op High en Low doet mij een beetje denken dat je wellicht v-sync aan hebt staan? Dat slokt een hoop frames op.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Ik zou in iedergeval die XP reinstall proberen voor je geld uit gaat geven. Je weet maar nooit. Als je CPU al op 2,6 GHZ draait dan zou ie al wel snel genoeg moeten zijn. Een dual core helpt niet in alle situaties he! (3D mark krijg je dubbele score voor CPU om dat die dualcore ondersteund)

(lang verhaal is niet erg, lekker duidelijk :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:27 ]

• Kuhr89
nee ik heb V-sync niet aan staan, hij gaat ook wel vaak zat over de 30fps dat ik bijv 40fps heb maar soms ook maar 22 fps ofzo
Tis best vaag

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Probeer maar eens een herinstall van windows :) Zal vast helpen.

• Kuhr89
ja ik ga waarschijnlijk in de herfstvakantie XP eropnieuw opzetten, want dan heb ik tenminste wat tijd;)
Maar ik had ook al gelezen dat X2 cores bij nieuwere games het ook beter doen.
X2 4200+ Tray kost 69euro en de AMD 64 4000+ kost ook 69 euro,

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 17:17
hoe heb je in vredes naam dual channel met 1,5 gb ram.
dual channel is met 2 of 4 iddentieke geheugens maar dan kom je nooit op 1,5gb
dat is een punt maar heb je ook al andere drivers geprobeert zoniet doe dan wel even.
directx upgrade.

suc6

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Wat dacht je van 2x512MB + 2x256MB = 1,5 GB :?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kuhr89
Ik heb idd wat haan al zegt: 2x 512 +2x 256

Ik heb al andere drivers geprobeerd en die halen de prestaties nog verder omlaag, en ik kan niet eens DX applicaties draaien, omdat Cat 7.9 niet op AGP berust is;) Dat staat ook in de Notes ervan.

7.6 en 7.7 zijn de enige drivers die het nu goed doen, en 7.6 doet het zelfs nog beter.
Alles is geupdate. echt alles

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Gezien de overclock van je cpu lijkt me dat die cpu niet zozeer het probleem zou kunnen zijn. Is de overclock wel netjes gedaan? (draait alles nog goed mee, want er komt veel bij kijken)

edit: Oh en heb je geen troep draaien op de achtergrond? Misschien is het beter om ipv spellen tests als 3dmark te draaien, dat kun je dan ook mooi vergelijken met andere systemen enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door warcow op 27-09-2007 15:07 ]

• Kuhr89
Nouja zover ik weet is de overclock goed gegaan. Ik weet niet waar ik allemaal op moet letten?
Als je een lijstje voor me kan maken waar ik moet opletten, dan zal ik morgen middag even op dit forum schrijven wat er allemaal ingestelt staat enzo.
Een aantal games draaien niet meer omdat ik die X1950Pro erin heb gezet:P
Ik haalde in 3dmark03 : 14600 punten
3dmark06: 4600 punten

Alleen nu kan ik ze allebij niet meer draaien, hij geeft een .exe fout.

Xp zal wel opnieuw geinstalleerd worden.
Morgen zal ik weer reageren want ik moet nu weer weg :)

• Kuhr89
Ik ga dalijk mijn Xp opnieuw erop zetten.
Stel dat dit niet de oplossing is. Wat zou volgens jullie dan het probleem zijn?

Verwijderd

Kuhr89 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:25:
Ik ga dalijk mijn Xp opnieuw erop zetten.
Stel dat dit niet de oplossing is. Wat zou volgens jullie dan het probleem zijn?
Hoge temperaturen van je CPU en GPU waardoor de boel gaat knijpen.

Maar zoals de rest ook al aangaf, het zit hem waarschijnlijk in iets softwarematigs.

Een verse install is altijd wel lekker.

• Kuhr89
Mijn temperaturen van mun CPU komen nooit boven de 45graden
en de temperaturen van de GPU zitten meestal rond de 60graden bij Intensief gamen. Ik neem aan dat ie dat wel aan kan. Soms schiet ie naar de 70 mja.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ATI/Tools draaien? Bij de 1-na laatste versie had ie in zijn standaard profiel bij mij het geheugen naar de helft terug geklokt. Bugje in de tool. Heb me er de *&^&@@ naar gezocht.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• warcow
Opletten dat je geheugen nog op fatsoenlijke snelheid meedraait (erg belangrijk) en ook de timings ervan. En de hyper transport bus (of hoe heet dat ene ook alweer) moet rond de 1000 mhz staan. (dacht ik)

edit: Ik had er zelf namelijk wel last van. Het is vaak slim om zowiezo even de overclock te benchen ten opzichte van de pc zonder overclock. (in mijn geval was de pc sneller zonder.... geheugen zal wel niet lekker meegelopen hebben, ondanks dat de snelheid wel goed was.)

[ Voor 40% gewijzigd door warcow op 28-09-2007 17:50 ]

• Kuhr89
nouja, Mijn geheugen loopt volgens mij wel goed mee, hij draait op 348mhz, en normaal is het geheugen 333. dus volgens mij is dat wel inorde. Hyper transport loopt op 1040 dus dat is ook wel netjes

• Kuhr89
Ik heb vandaag een hele verse install gedaan van XP en ik ga zodadelijk MoH airborne erop zetten, en een aantal andere games, maar eerst MohA. en dan laat ik jullie weten of er prestatie verschil zit in tegenstelling tot voor de verse install :)

Edit: Ik heb nooit Ati tools gedraait, dus dat zou het niet kunnen zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Kuhr89 op 28-09-2007 21:58 ]

• Kuhr89
okeeej, Ik heb echter meer problemen

Ik heb dus een verse XP instal gedaan

Nou had ik voor die Instal al moeite om MoHA te installeren, Ik krijg elke keer de melding: Cabinet 1 is corrupt and cannot be used.
Als ik dan op Ignore klik krijg ik Error 2350
Nou heb ik al de nieuwste Windows installer geinstalleerd 3.1 ofzo
Ook heb ik de files op HDD gezet, werkte ook al niet.
Oftewel ik kan het nu niet eens meer testen :'( :'(

Ik baal hier dus echt verschrikkelijk van

• warcow
memtest draaien (niet vanuit windows natuurlijk), en harde schijf controleren lijkt me. (of eventueel de hdd controller van je moederbord.)

edit: En je kan je post editen, waardoor je niet 3 keer achter elkaar hoeft te posten. :)
edit2....: En weet je zeker dat je geheugen op 333 moet lopen en niet op 400?

[ Voor 39% gewijzigd door warcow op 29-09-2007 01:19 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Zonde van die Windows reïnstall imo. het enige wat een conflict kan geven is wellicht nog oude geïnstalleerde nVidia drivers, welke overigens met driver cleaner gemakkelijk verwijderd kunnen worden.

Mijn Windows install gaat inmiddels 2 VGA generaties (zowel ATI als nVidia), 2 CPU's (AMD 3700+ en Intel Q6600), en 3 verschillende mobo's mee. Alles werkt nog naar behoren (bak presteert zoals van hem verwacht wordt) zolang je maar weet hoe je dingen op moet lossen.

• Jazzper
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je hardware (cpu en gpu) lijken me echt prima voor hogere framerates. Ik zou de knip nog even dichthouden.

Wat je nu wel moet hebben is geduld en structuur.

Wat hierboven ook al gesuggereerd is, is om diverse dingen te testen. We moeten immers door uitsluiting vinden wat het is.

1. geheugen: haal memtest86 en maak een bootable CDROM of diskette. En dan draaien maar
2. alle (met name IDE kabels etc) goed aandrukken
3. voeding op de videokaart? goede voeding? Zal wel anders was die kaart al over de zeik gegaan
4. winxp geinstalleerd met alle updates i assume, ook DX9 de nieuwste
5. catalyst en/of omega?
6. Die corrupte cabinets kan alles zijn. Als het een download versie is dan kan het een corrupte download zijn geweest. Als het DVD was kan je speler gaar zijn. Je wil niet weten hoe vaak ik dat al heb gehad. Met name windows installaties zijn kneiter kritisch op de speler en de cd.

keep it cool en werk in stappen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Kuhr89
@ warcow : Sorry dat ik die 3posts heb gemaakt..
Ik weet zeker dat mijn ram normaal op 333 draait, dit staat ook op het Geheugen module.

@eyewitness: Ik had eerst een Ati 9800Pro en toen heb ik een 6800 gekocht, en toen liep alles ook beter na een verse instal.

@jazzper: 1: ga ik zo maar testen
Kun je mij misschien vertellen hoe ik dat moet doen? maar volgens mij werkt mijn ram gewoon goed, anders had ik toch wel problemen of Errors gekregen?

2: die heb ik los gemaakt, en weer er opnieuw in gedaan (geen effect)
3: Voeding is gewoon prima : Coolermaster Real power 550W
4:Ik heb windows XP geinstalleerd, daarna Meteen zonder eerst updates te draaien SP2 erop gezet. daarna alle updates erop gezet. Ik heb zelfs op de windows site Windows installer 3.1 gedownload en geinstalleerd ( mss dat het daar aan lag, maar werkt niet)
5: Catalyst 7.6 ( is de enige goede die AGP ondersteund)
6: ja ik heb echt geen idee hoe dit kan. Ik heb zelfs de files van de DVD naar de HDD gekopieerd, en daar geeft ie bij de installer ook Cabinet fouten dus:S

Ik heb andere games nog niet geprobeerd want ik wou MoHA testen. mja als ie niet installeerd, dan houd het op natuurlijk :S

[ Voor 6% gewijzigd door Kuhr89 op 29-09-2007 11:34 ]

• Jazzper
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

Een windows gebaseerde maar minder goede is:
meuktracker: MemTest 3.4

Memtest86+ gaat vanaf booten
http://www.memtest86.com/download.html

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Kuhr89
Ik heb ze allebei gedraaid, en er zijn geen errors.

Dus alles in mijn systeem (lijkt) in orde. alleen hij wil dit spel niet installeren:S

Ik zal zo even een ander spel gaan installeren

[ Voor 15% gewijzigd door Kuhr89 op 29-09-2007 12:34 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 11:16
Klinkt dom, maar heb je wel de laatste drivers geinstalleerd (dus van ATi.com) ? :?

• Kuhr89
Ik heb niet de laatste drivers van ATI:

Want bij de release note staat:

'Caution: Installing the Catalyst software suite 7.8 or 7.9 on a system containing the ATI Radeon™ X1950 AGP series of product may result in either the desktop failing to be drawn properly or the operating system failing to boot. It is recommended to continue using Catalyst 7.7 for this product at this time. '

Nou zeggen mensen dat 7.6 driver beter presteerd dan de 7.7 dus heb ik 7.6 er maar opgezet

Update: Ik heb net Battlefield 2 geinstalleerd met mijn dvd speler, en dat ging zoals normaal, Prima :)
Dus ik snap het gewoon niet

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Kuhr89 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:34:
Ik heb ze allebei gedraaid, en er zijn geen errors.

Dus alles in mijn systeem (lijkt) in orde. alleen hij wil dit spel niet installeren:S

Ik zal zo even een ander spel gaan installeren
Hoe heb je in gods naam, ze allebei laten draaien in ander half uur?
Je moet ze zeker een nachtje aan laten staan....

• Kuhr89
owh haha ja weet ik veel, ik test dat nooit omdat het normaal gesproken gewoon goed is.

Ik weet ook bijna cker dat mn ram gewoon goed is. het kan egt niet daaraan liggen dat hij mohA niet kan/wil installeren.

• warcow
Als dat probleem alleen bij dat spel ligt, zal het geen hardware probleem zijn. :)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Ik heb een 3500+, 1GB, 7950GT.

Ik haal ook echt niet meer frames uit die game. Dat is ook wel logisch hij draait op de een zware Unreal 3 Engine.

Processor zal wel bottleneck zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door et36s op 29-09-2007 18:38 ]

• Kuhr89
Ik heb EA games gebelt, en ik heb alles gedaan wat zij hebben gezegd.
Niks heeft geholpen, Ik moet nu van hun het spel opsturen en dan krijg ik binnen 2weken weer een nieuw spel.

Hmz misschien is het dan toch de processor he 'et36s'

Pagina: 1