Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Hij kan vast niet in iedere resolutie 180 hertz. En meer dan pakweg 75 a 80 zien de meeste mensen toch niet hoor.
Verwijderd
Voor zover ik weet werkt XFree met mode-lines.
Je moet dingen als het aantal horizontale en verticale lijnen weten. En tijden als front porches en back porches en sync pulsen en dan moet je nog een goede clock uitzoeken die bij je videokaart past.
Ik ben er ooit mee bezig geweest met een LG monitor, maar LG wilde mij geen info daarover geven
.
Misschien is het iiyama beter gesteld.
In principe kan XFree elke resolutie draaien als je de modeline maar goed instelt, 1920x1440 staat er niet bij omdat het niet zo'n gangbare resolutie is.
Ik had er ooit een pagina over gevonden, maar die kan ik nu niet meer terugvinden. Het makkelijkst lijkt me om bijvoorbeeld op IRC in #linux.nl (o.i.d.) te vragen of iemand die ook een IIyama 19" heeft de boel al wel geconfigureerd heeft. Want met foutieve modelines kun je wel je monitor beschadigen.
overigens wil ik als laatste zeggen dat 77hz nou niet echt
maar dit terzijde.
Je moet dingen als het aantal horizontale en verticale lijnen weten. En tijden als front porches en back porches en sync pulsen en dan moet je nog een goede clock uitzoeken die bij je videokaart past.
Ik ben er ooit mee bezig geweest met een LG monitor, maar LG wilde mij geen info daarover geven
Misschien is het iiyama beter gesteld.
In principe kan XFree elke resolutie draaien als je de modeline maar goed instelt, 1920x1440 staat er niet bij omdat het niet zo'n gangbare resolutie is.
Ik had er ooit een pagina over gevonden, maar die kan ik nu niet meer terugvinden. Het makkelijkst lijkt me om bijvoorbeeld op IRC in #linux.nl (o.i.d.) te vragen of iemand die ook een IIyama 19" heeft de boel al wel geconfigureerd heeft. Want met foutieve modelines kun je wel je monitor beschadigen.
overigens wil ik als laatste zeggen dat 77hz nou niet echt
tweaken met xvidtune en dan in de configuratie zetten (/etc/X11/XF86Config(-4)) als modeline.
Of de mogelijkheden van je monitor aanpassen in die configfile. De vertical refresh en de Horizontal Sync bijvoorbeeld.
Of de mogelijkheden van je monitor aanpassen in die configfile. De vertical refresh en de Horizontal Sync bijvoorbeeld.
maar toch wil ik hem in 100 hertz hebben, ik heb dat ding niet voor niets gekocht!
75 hertz vind ik echt niet fijn aan mn ogen
85 gaat nog wel..
100 is relaxt
dus wie helpt me?
75 hertz vind ik echt niet fijn aan mn ogen
85 gaat nog wel..
100 is relaxt
dus wie helpt me?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Heb hier hetzelfde probleem ongeveer met een Hansol 900P... lekker 1600x1200 maar steeds bij iedere muisbeweging van die rare lijnen door het beeld :o((((
Weet iemand dan mischien hier iets op?
Weet iemand dan mischien hier iets op?
Pagina: 1