[Photoshop] Snap tool werkt niet bij 300DPI

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben momenteel een folder in Photoshop CS3 aan het opmaken in 300DPI.

Ik maak bij het opmaken van print/drukbestanden altijd gebruik van rulerlijnen:
Afbeeldingslocatie: http://img107.imagevenue.com/loc939/th_95188_rulerlijnen_122_939lo.JPG
Bij 70 DPI snappen de mijn selections altijd aan de lijnen, maar bij 300DPI willen ze opeens niet meer snappen. Erg vervelend als je een folder aan het opmaken bent... :(

Wie kan me helpen? (Nee, ik ga geen Illustrator gebruiken, omdat ik photoshop OOK praktischer vind werken met print&drukwerk ;))

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Voor zoiets moet je ook niet met Photoshop werken, joh! Daar is InDesign voor! :+
Illustrator kan ook, en zelfs Photoshop, maar ja...
(Zolang je maar geen poster (A2) in Photoshop gaat maken en er pas bij printen achterkomt dat het niet groter dan een postzegel is...) :')
Maar ja, dit staat los van het feit of een hulplijn magnetisch is of niet bij 300DPI. Het is mij nooit opgevallen iig.

[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 27-09-2007 17:14 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt dat dan aan een instelling, bij mij "snapt" ie prima op 300dpi.
view > snap to > etc..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien moet je wat verder inzoomen. Als je op 300 dpi je hele werkveld in beeld hebt lijkt 1 milimeter met je muis moven misschien al reden om ergens aan te snappen, maar eigenlijk zit je dan nog honderden pixels van je volgende snaplijn af en zal Photoshop niet reageren.

En ook ik zeg... maak verdorie je drukwerk niet volledig op in Photoshop!!!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs