Zalman ZM80C-HP of 80D op ATi x1950 pro

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 14:51
Aangezien zo'n beetje elk groot topic omtrend de x1950pro gesloten is en ik daarin niet kan vinden wat ik zoek doe ik zo maar een poging:

Ik wil een Sapphire x1950pro aanschaffen en daarop een ZM80-C(ofD) Heatpipe plaatsen.
Kan dit?

Zalman site geeft mij niet de info die ik zoek en op mail wordt al een week niet gereageerd.
Salland gebeld maar ook die konden me dit niet vertellen aangezien die coolers bijna nooit meer gebruikt worden. Ik ben reeds in het bezit van de C-versie en hier zeer te spreken over.

Dus kan iemand me vertellen of dat gaat passen?

TIA

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:04:
Aangezien zo'n beetje elk groot topic omtrend de x1950pro gesloten is en ik daarin niet kan vinden wat ik zoek doe ik zo maar een poging:

Ik wil een Sapphire x1950pro aanschaffen en daarop een ZM80-C(ofD) Heatpipe plaatsen.
Kan dit?

Zalman site geeft mij niet de info die ik zoek en op mail wordt al een week niet gereageerd.
Salland gebeld maar ook die konden me dit niet vertellen aangezien die coolers bijna nooit meer gebruikt worden. Ik ben reeds in het bezit van de C-versie en hier zeer te spreken over.

Dus kan iemand me vertellen of dat gaat passen?

TIA
Zorgen dat het ram, en eventueel ook de mosfets goed gekoeld worden. Als je een latere versie van de 1950pro hebt, met het printplaat ontwerp van een 1950gt hoef je je om de mosfets geen zorgen te maken.
Zie ook ATI x1950 Pro - crash topic

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:12 ]

• ScooBY_DoO
Pardon?

Ik geloof niet dat we elkaar helemaal begrijpen.....
Ik heb nog geen x1950pro en wil alleen weten of de Zalman Heatpipe cooler erop gaat passen.

Tx anawayz

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:43:
Pardon?

Ik geloof niet dat we elkaar helemaal begrijpen.....
Ik heb nog geen x1950pro en wil alleen weten of de Zalman Heatpipe cooler erop gaat passen.

Tx anawayz
Tuurlijk gaat het passen. (misschien even naar de specs van de fabrikant kijken of de schroefgaatjes overeenkomen met de gaten in je printplaat, maar meestal is dat bij zalman verstelbaar dus past het op vrijwel alle videokaarten)

Maar of het gaat werken is maar de vraag als je niet let op bovengenoemde punten. Gebruik ook de zoekfunctie en zie dat topic dat ik je gegeven heb. Er is al een hoop gezegt over de x1950pro.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 09:21 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 13:21
Ik wil ten allerzeerste betwijfelen of dat gaat werken. Die ZM80 is een prachtreeks van coolers voor het passief koelen van Geforce Ti4 of Radeon 9800 ofzo. Deze kaart is de topkaart van twee generaties later, en slurpt ongeveer factor vijf (gokje) meer power. Die moet allemaal weg. Dat gaat niet lukken, zelfs al krijg je het ding gemount.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me ook niet dat dat veilig gaat werken (als het al past, want die zalmans zijn eigenlijk heel specifiek voor een aantal kaarten gemaakt). Mijn 9800 werd destijds al behoorlijk heet met zo'n koeler en zo'n x1950 zal nog wel wat heter worden. Denk dat je beter kunt zoeken naar een officieel gesupporte koeloplossing voor jouw kaart (van arctic oid).. Of meteen al een passief gekoelde kaart kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 01-10-2007 16:19 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 23:12
Zonder optionele fan zou ik me er zeker niet aan wagen, volledig passief lijkt me echt teveel van het goede.

Misschien dat het lukt met de fan op 12V, maar ik geef geen garanties. Naar wat ik me kan herinneren is de ZM80C-HP t/m 9800Pro, rn de ZM80D-HP (2 heatpipes) voor 9800XT.

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

Verwijderd

zelfs met de fan op lage stand kreeg de ZM80C-HP mijn 9800pro niet koel (als in >70 graden tijdens spellen), gemeten met tempsensor van de kast.
Passief op een 1950... ik het niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 16:33 ]

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 10:28
Je moet er gewoon 1 kopen die al passief is, die van Club3D of Powercolor.

De Saphire heeft sowieso al problemen met de koeling, er is een geupdate versie met een betere cooler, de ultimate versie.

• ScooBY_DoO
Thnx voor alle reacties, ikheb inmiddels de powercolour binnen met knappe cooling erop.

Is het nodig om windows opnieuw te installeren?
Ik heb alle Ati software verwijderd en de nieuwe kaart erin, vind alles, installeerd prima maar na opnieuw opstarten blijft beeld zwart.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 13:30
ik hoop voor je dat je niet de vrm problemen, die veel voorkomen bij de x1950pro, krijgt. Zeker omdat de x1950 pro's met de arctic accelero koelers vaak de vrms niet koelen.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 10:28
ScooBY_DoO schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:00:
Thnx voor alle reacties, ikheb inmiddels de powercolour binnen met knappe cooling erop.

Is het nodig om windows opnieuw te installeren?
Ik heb alle Ati software verwijderd en de nieuwe kaart erin, vind alles, installeerd prima maar na opnieuw opstarten blijft beeld zwart.
Je bent de extra voeding toch niet vergeten (stekker achterop VGA kaart) ?

En nope, je hoeft windows niet opnieuw te installen, alleen de drivers van ati.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 13:30
heb je wel catalyst 7.7 of lager genomen? de 7.8 en 7.9 werken niet (goed) met de x1950 pro agp

• ScooBY_DoO
Door een lucky guess heb ik de AGP Aperture Size van 128 naar 256MB veranderd en dat was 't!?
Alles draait als een tiet.
Pagina: 1