Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FLASH] Kolommen dynamische tekst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek me een ongeluk op internet, maar kan eigenlijk nergens een goed antwoord vinden, dus probeer ik het hier maar:

Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om dynamisch ingeladen tekst in flash weer te geven in kolommen? Dus zeg drie kolommen waarover de tekst zich uitspreid?

Statische tekst moet volgens mij wel kunnen met AS, maar ik kan nergens iets vinden over dynamische tekst. Kan dit uberhaupt wel??

Het gaat om flash8

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik weet niet zo veel van flash, maar ik meen me te herinneren dat er een soort van gridlayout is in flash?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je maakt een paar kolomen aan in AS en zet daar code in 8)7 Toch. f1 maar in je AS manual.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het niet zo simpel. Er wordt tekst ingeladen via php. De tekst die wordt ingeladen moet vervolgens worden verdeeld over drie kolommen. F1 in de AS manual haalt weinig uit... Ik wil niet dat ik per kolom een andere variabele inlaadt. Ik wil één variabele (text content) inladen en die verspreiden over de kolommen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 14:38 ]

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Je kan alle tekst in één veld zetten, in een mc bijvoorbeeld, dat dan driemaal naast elkaar waarvan je steeds 2/3 maskt, met elk hun eigen _y.

Als elke regel in PHP al een return heeft (is bijna nooit zo, alleen bij opmaakfreaks) kun je splitten op returns, dat in een array gooien en met de arraylength bepalen welke regels in welke kolom komen.

Je kunt ook de lengte van de tekst in pixels meten en per spatie bekijken of het woord op de huidige of de volgende regel moet en zo drie kolommen vullen.

Verwijderd

Ik zou eens gaan kijken naar de verschillende properties van string, ik kan me voorstellen dat je iets kan doen ala:

zeer psuedo:

x = string.length / 3 // grof begin om 3 stukken te hakken
i = 0
while char at stringindex(x+i) != spatie { //opzoek naar de eerstvolgende spatie
i++}

x = x + i //char index van eerste spatie na

stringdeel1 = string.methodeDieEenDeelVanDeStringPakt(0,x)

helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja daar kan ik denk ik wel wat mee, ik ga het eens proberen! Bedankt!
Pagina: 1