Ik zit nu al een paar maanden met het volgende probleem.
Heb al veel rond gezocht naar oplossingen, maar tevergeefs.
Systeem:
Asus P5N32-SLI SE Deluxe
Intel E6600
4 x 1GB Geil DDRII 800MHz 4-4-4-12
1 x MSI Geforce 7900 GTO
Creative X-Fi Elite Pro
Hauppage PVR 500 MCE
Ik heb een tijd lang gewoon met XP en de 4GB geinstalleerd kunnen werken.
Geen 64bit geprobeerd en 32bit ziet natuurlijk niet al het geheugen.
April met Vista begonnen.
Dit duurde echt verschrikkelijk lang om te installeren en uiteindelijk klaagde het systeem met een prestatie waarde van ca. 1,5 dat het systeem te langzaam was.
Op internet gevonden dat meerdere mensen dit probleem hadden en opgelost hadden met het verwijderen van 2 bankjes.
Dit werkte dus ook voor mij.
Loopt nu als een trein.
Inmiddels een nieuwe installatie gedaan en ging ook behoorlijk.
Het installeren van maar 2 bankjes van elk 2GB resulteert ook in een onwerkbaar trage pc.
Op een forum heb ik de volgende 2 fixes van MS gevonden.
-"Stop errors occur on a Windows-based computer that has 2GB or more of RAM and is using an NVIDIA nForce USB controller"
-"Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A""
Helaas verhelpen deze het probleem niet.
De klachten van dit bord met 4GB en Vista dateren allemaal van minstens 2 a 3 maanden geleden.
Mijn vraag is dus of iemand het probleem kent en eventueel een fix hiervoor weet.
Als er geen fix voor is, kan ik dan bij een van de twee bedrijven terrecht voor evt. een omruil?
Kan me voorstellen dat dat met een bijbetaling gebeurt, maar iemand hier ervaring mee?
ps. Het geheugen is niet mismatched.
Heb dit al geprobeerd op een ander moederbord.
Het ligt echt aan de combinatie van dit moederbord en evt. de drivers en Vista.
Heb ook de laatste Forceware en NForce drivers van Nvidia site geinstalleerd.
Helaas ...
Heb al veel rond gezocht naar oplossingen, maar tevergeefs.
Systeem:
Asus P5N32-SLI SE Deluxe
Intel E6600
4 x 1GB Geil DDRII 800MHz 4-4-4-12
1 x MSI Geforce 7900 GTO
Creative X-Fi Elite Pro
Hauppage PVR 500 MCE
Ik heb een tijd lang gewoon met XP en de 4GB geinstalleerd kunnen werken.
Geen 64bit geprobeerd en 32bit ziet natuurlijk niet al het geheugen.
April met Vista begonnen.
Dit duurde echt verschrikkelijk lang om te installeren en uiteindelijk klaagde het systeem met een prestatie waarde van ca. 1,5 dat het systeem te langzaam was.
Op internet gevonden dat meerdere mensen dit probleem hadden en opgelost hadden met het verwijderen van 2 bankjes.
Dit werkte dus ook voor mij.
Loopt nu als een trein.
Inmiddels een nieuwe installatie gedaan en ging ook behoorlijk.
Het installeren van maar 2 bankjes van elk 2GB resulteert ook in een onwerkbaar trage pc.
Op een forum heb ik de volgende 2 fixes van MS gevonden.
-"Stop errors occur on a Windows-based computer that has 2GB or more of RAM and is using an NVIDIA nForce USB controller"
-"Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A""
Helaas verhelpen deze het probleem niet.
De klachten van dit bord met 4GB en Vista dateren allemaal van minstens 2 a 3 maanden geleden.
Mijn vraag is dus of iemand het probleem kent en eventueel een fix hiervoor weet.
Als er geen fix voor is, kan ik dan bij een van de twee bedrijven terrecht voor evt. een omruil?
Kan me voorstellen dat dat met een bijbetaling gebeurt, maar iemand hier ervaring mee?
ps. Het geheugen is niet mismatched.
Heb dit al geprobeerd op een ander moederbord.
Het ligt echt aan de combinatie van dit moederbord en evt. de drivers en Vista.
Heb ook de laatste Forceware en NForce drivers van Nvidia site geinstalleerd.
Helaas ...
[ Voor 2% gewijzigd door raoul4one op 27-09-2007 13:19 . Reden: onvolledig ]
[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]