[Exchange 2007] Default Global Address List probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een Transitie van Exchange 2000 naar Exchange 2007 uitgevoerd
alles loopt naar mijn idee goed, echter heb ik 1 probleempje

In eerste instantie (tijdens co-existense) had ik een "Default Global Address List" (GAL)
deze kon ik met een Offline Address Book meenemen en dat werkte goed (via een vinkje "include Default Global Address List")

na een nachtje geslapen te hebben en in de ochtend weer verder te gaan met het overzetten van de email, kwam ik erachter dat bij de OAB (offline address book) het vinkje weg was en als ik dat aan probeerde te zetten, kreeg ik de melding dat Exchange in de AD geen Default Global Address List kon vinden

ik heb middels de console de adres lijst opnieuw aangemaakt en ik heb er ook 1 extra toegevoegd
en nog steeds krijg ik de error dat er geen GAL in de AD staat.

voor de interne gebruikers heb ik op de clients wel een workaround gemaakt dat ze gewoon kunnen emailen.
Toch zou ik graag in de OAB ook de GAL meenemen. voor mensen die namelijk de OWA gebruiken, is dit erg lastig en moeten ze gaan zoeken naar de All Users lijst voor een emailadres in hun adresbook voordat ze een mailtje kunnen wegsturen

Op Technet valt er nog niet veel over te vinden (of ik heb echt 2 dagen verkeerd gezocht) en in mn boek staat ook niet een manier.

met de console kan ik bijvoorbeeld wel de OAB default instellen maar ik kan dus nergens vinden waar ik mn GAL als Default instel.
iemand any ideas?

ps. ondertussen is de Exchange 2000 server verwijderd uit de organisatie, ik heb ook geen verwijzingen meer naar die server en hij is ook geen domain controller meer.
ik heb nu dus alleen nog een Exchange 2007 server. probleem is er echter nog steeds.

• dmstork
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Heb je de GAL generating server wel veranderd naar de nieuwe? Heb je Exchange 2007 geinstalleerd met legacyclient mogelijkheid? Heb je legacy clients (dus ouder dan Outlook 2007), indien ja heb je ook Public Folders? Heb je de RUS verwijzing uit AD gehaald?

Check anders ook even deze site

https://dirteam.com/dave

• Scorchor
dmstork schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:35:
Heb je de GAL generating server wel veranderd naar de nieuwe? Heb je Exchange 2007 geinstalleerd met legacyclient mogelijkheid? Heb je legacy clients (dus ouder dan Outlook 2007), indien ja heb je ook Public Folders? Heb je de RUS verwijzing uit AD gehaald?

Check anders ook even deze site
ga ik morgen even nakijken, ben dan weer op lokatie
in ieder geval alvast bedankt voor je reactie _/-\o_
en ik zal die pagina eens doorlezen
volgens mij kan ik op al je opties ja zeggen behalve de RUS verwijzing.

• Scorchor
voor mensen die hetzelfde probleem hebben

de OAB word alleen correct aangemaakt als je windows-email adres gelijk is aan je primary smtp adres.
bij exchange 2000/2003 ging dat altijd automatisch, ik heb opgemerkt dat het bij exchange 2007 in de active directory afwijkend was als in de Exchange console.
nadat dit goed gezet was ging alles ineens helemaal goed
(windows email adres is standaard username@domein)