[MS SQL 2005] Replicatie naar Oracle 10g

Pagina: 1
Acties:

• pmeijne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Wij lopen al een tijdje te zoeken naar tips/handleidingen voor het volgende:

Er loopt een replicatie naar een Oracle database, dit werkt goed. Er zijn echter velden in onze tabellen die een reserved word (in Oracle) gebruiken, een voorbeeld daarvan is date. Hierdoor lukt het niet om de tabel volledig te repliceren.

Nu lijkt het wel te moeten lukken door in het profile van de distribution agent een waarde in te vullen voor -QuotedIdentifier. Wij hebben dit gevuld met 34, wat de " zouden moeten zijn.

Dit geeft echter niet het gewenste effect. De kolom date mag niet worden gerepliceerd.

Het gaat hier om een ms sql 2005 standard edition (64-bit) build 9.0.2153.00
De Oracle client die gebruikt wordt is OraClient10g_home1 versie 10.02.00.01

Wie kan ons op het juiste spoor brengen, alle keywords die ik kon bedenken zijn intensief geprobeerd, alsmede technet doorgezocht op replication. Alles wat ik heb kunnen vinden over ms sql naar oracle replicaties behandeld net niet dit punt.

• pmeijne
Niemand die mij een schop(je) in de goede richting kan geven?

Ondertussen al de boeken voor certificatie SQL Server 2005 besteld, misschien dat daar nog wat instaat. En anders is het vast interessant ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb het antwoord op je vraag helaas niet. Maar...
Misschien dat een Service Pack wat oplost. SP2 en hotfixes zitten al supported tot build 3159. Je zal toch moeten upgraden naar minimaal 3054 (SP2) als je support wilt houden na 8 april 2008.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met replicatie naar Oracla, maar je zou eens kunnen proberen je veldnamen tussen blokhaken te plaatsen: [date]

Geen idee of het werkt, maar het kan ws. geen kwaad het te proberen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• pmeijne
Dat proberen we juist te doen door die quoted identifiers ("), echter SQL Server moet dat doen, maar wil dat niet doen.

Het updaten kan niet zomaar, en ik heb alle patches/fixes bestudeerd en zie er niks tussen waarmee ik het kan onderbouwen om het de updates in te plannen. Altijd leuk als mensen "ooit" eens slechte ervaringen hebben gehad met het updaten van een productieserver ;)

• P_de_B
  • Niet online
Als ik de documentatie lees maak ik nergens uit op dat je '34' moet gebruiken. Moet je niet gewoon de identifier dus echt " invullen?

• pmeijne
Als je dat doet, dan krijg je een foutmelding die aangeeft dat er alleen een integer ingevuld mag worden.

• P_de_B
  • Niet online

Pagina: 1