Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online foto archief met zoekfunctie

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een online foto archief maken van al mijn foto's. De bedoeling is om alle foto's in mappen op de FTP omgeving te zetten voorzien van een heldere naam. Ik wil deze mappen koppelen aan een website met daarop alle mappen, maar tevens ook een zoekfunctie binnen alle mappen. De zoekresultaten zouden dan als miniatuurweergave te voorschijn moeten komen.

Vraag 1 is of dit überhaupt mogelijk is en vraag 2 dus hoe dit gerealiseerd kan worden?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 14:54

Puck

W32.Deadcode.A

Ik gebruik vaak 4Images voor foto-gallery's. Voldoet volgens mij aan al jouw eisen (+ meer maar kan je er gemakkelijk uitslopen d.m.v. template systeem).

Arrived anxious, left bored

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4Images werkt geloof ik niet met indexatie van FTP mappen.

Je zou vrij eenvoudig zelf iets kunnen schrijven in PHP, of een andere serverside taal, die je FTP mappen recursief doorzoekt op plaatjes, en deze informatie omzet naar HTML.

Afhankelijk van de hoeveelheid plaatjes en mappen is het waarschijnlijk sneller (en handiger) om hier gewoon een database en CMS voor te gebruiken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Op deze manier is het wel heel erg een scriptreqest, en dat willen we niet hebben. Heb je zelf al pakketten bekeken? En wat beviel daar niet aan?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 14:54

Puck

W32.Deadcode.A

Blaise schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:12:
4Images werkt geloof ik niet met indexatie van FTP mappen.
True, maar je kan wel categorieen aanmaken, foto's in de categorie-map FTPen en automatisch indexeren. Misschien is dat voldoende...

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

ik gebruik zelf gallery 2, daarmee moet je een heel eind komen, google er maar eens naar.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben deze week begonnen om zo'n database zelf te bouwen (op MAMP basis), omdat we hier een miljoen bestanden op de server hebben staan en bij mijn weten de bestaande oplossingen niet snel genoeg zijn :X

De basis database is klaar, maar ik moet nog flink wat front-enden, en werken aan een daemon die de mappen afloopt op de schijf (MacOSXServer, makkelijk te porten naar Linux). In plaats van de daemon kun je (op Windows bijvoorbeeld) ook met PHP de bestanden indexeren, de meeste 'files' modules van CMS systemen doen ook zoiets, maar dat werkt waarschijnlijk iets langzamer.

Totaal kost me dus nog wel een paar maanden of zo, tussen 't andere werk door :>

Ben uiteraard benieuwd naar andere tips die hieronder volgen :)
Pagina: 1