[PHP/?] Zware XML-applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik ben dus bezig met een project waar XML-exports van onze software gebruikt kunnen worden online. In deze XML's staan processen beschreven, via boomstructuren etc.
Een XML is rustig 3,5MB groot en bestaat uit functies, processen, afdelingen etc etc. Nu is het een soort van showcase voor de klant om te laten zien wat je ermee kan.
Mijn baas wil graag dat ie heel erg snel een xml kan uploaden, waarnaa je de informatie direct op onze site zou kunnen laten zien.

Ik heb al in C# een framework gebouwd welke de XML's razendsnel in kan lezen en een OO-based representatie van de XML neerzet. Nu kan ik dus simpel dingen doen als xmlDoc.Departments[3].getProcesses() etc. etc. Werkt erg lekker en razendsnel. Ik kan zo'n .NET library alleen niet gebruiken in PHP. Dan is er dus nog de mogelijkheid het framework ook om te bouwen naar PHP, wat niet heel erg moeilijk is, maar wij kunnen bij XS4All slechts PHP4 gebruiken en die heeft, naar mijn weten, geen eigen XML-support. Daarom ben ik aangewezen op DomXML-lite pakketten etc, maar die zijn weer tergend traag. Het duurt soms gewoon 30 seconden voor ie iets laat zien en dat vind ik onacceptabel. Ik zit dus een beetje in dubio wat ik nou moet doen en ik vroeg me af of jullie een tip of hint hadden of een methode die ik totaal nog niet wist?

Ik kan natuurlijk kijken of XS4All ASP.NET ondersteund en dan een pagina maken die mijn library gebruikt, maar volgens mij ondersteund onze server geen ASP.NET :(

Eventueel het werk overhalen een nieuw soort hosting te regelen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

http://nl3.php.net/xml

Expat werkt toch gewoon prima?

[ Voor 43% gewijzigd door killercow op 27-09-2007 12:03 ]

openkat.nl al gezien?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ziet er eng uit maar is misschien leuk om even naar te kijken: http://nl3.php.net/manual/nl/function.dotnet-load.php

• armageddon_2k1
Bedankt voor de reacties, ik had daar nog niet aan gedacht. Het inladen van .NET in PHP lijkt me wat experimenteel though.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Waarom wil je baas dat online kunnen tonen? Waarom gebruikt hij niet gewoon de (windows) showcase applicatie? Via ClickOnce kun je zelfs zorgen dat hij altijd de laatste versie heeft (eventueel na automatisch update).

Wat betreft .NET hosting. Er zijn genoeg hosters die asp.net aanbieden. De meeste gratis hosters plaatsen reclame (banner) toe aan je html output of zetten er een frame omheen, maar er zijn ook hosters die enkele dollars vragen.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me, zeker omdat er al een implementatie ligt, goedkoper en efficienter om op zoek te gaan naar .Net hosting.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• armageddon_2k1
@Niemand_Anders: Het is de bedoeling dat we razendsnel een project op de site kunnen aanbieden in virtuele vorm als marketing. We hebben, met een omslachtige manier, al aardig wat klanten binnengehaald op deze manier.

Omslachtige manier hield in dat ik een C# console app maakte welke alles omzette tot HTML welke ik dan op de site zette. Nu willen we een soort showcase app binnen de site maken. Dus de laatste updates (we verkopen complete procesmallen voor HRM-oplossingen etc.) moeten snel te zien zijn. Ook voorbeelden etc etc.

@Janoz: Ja, dat denk ik ook. Ik ga eens bij XS4All rondkijken. Wellicht dat ik m'n baas wel kan overtuigen.

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-09-2007 14:43 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Mensen die xml bestanden van 3.5 mb maken moeten verboden worden...

Ga je die hele tree echt in 1x in je geheugen inladen en op basis daarvan een applicatie bouwen? :X Ik zou opteren voor een import optie die zoiets in relationele tussentabellen neerplempt en dan daarop queries loslaten eerlijk gezegd...

[ Voor 28% gewijzigd door SchizoDuckie op 27-09-2007 16:13 ]

Stop uploading passwords to Github!

• armageddon_2k1
Ja, dat is ook een optie ja. Maar als je gewoon lokaal werkt, en een .NET applicatie schrijft is een 3.5Mb XML echt geen probleem.
Vandaar ook nu het probleem dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je bij XS4ALL geen php5 hebt? Voor een aantal van mijn klanten die bij XS4ALL zitten kan ik namelijk gewoon met php5 werken door bestanden een .php5 extensie te geven. (zie http://www.xs4all.nl/help...05/algemeen/php_faq.php#5)
Dit zijn geloof ik advanced unix websites, ik weet niet hoe het zit met de andere hostingvarianten. Stuur ze eens een mailtje?

[ Voor 12% gewijzigd door B-Man op 28-09-2007 10:56 ]

Pagina: 1