Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN] Foutcode 8100030d

Pagina: 1
Acties:
  • 49.242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 08:10
Beste tweakers,

nieuwe VISTA home premium laptop. Alles doet het prima, op 1 ding na. Mijn MSN kan op de wireless van mijn school(HVA, leeuwenburg) niet inloggen. Ik krijg de foutmelding: 8100030d.

Het aanmelden bij WLM is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw. Foutcode: 8100030d.

Mijn MSN adres is holyone@phreaker.net, 10 jaar geleden aangemeld via zo'n MSN paspoort. Nu komt het grappige, als iemand anders op mijn MSN probeert in te loggen op mijn laptop met bijv. een hotmail adres. Dan kan hij gewoon inloggen. Dus wtf is dat.

Ik heb in mijn application data de boel wel is verwijdert, MSN zelf unistalled en 100 dingen getryed die via google te vinden is op deze foutcode nr. De diagnose van MSN ziet geen probleem en ik kan waar dan ook wel inloggen op mijn MSN. Ook op iemand anders z'n laptop, op deze wireless.

Zelf heb ik m'n vista firewall wel is uitgeschakeld en opnieuw gereboot etc. maar niets wilt helpen. Suggesties?

• quakerix
niemand?

• quakerix
ik ben tot een voorlopige conclusie gekomen:

mijn MSN account(holyone@phreaker.net) werkt niet op het HVA wireless netwerk. Maakt niet uit welke laptop. Omdat ik niet gebruik maak van een hotmail account, connect denk ik, mijn MSN naar een andere accountserver die niet op de allowlist staat van de firewall.

als ik nou iemand tegenkwam met een niet hotmail account en die op de hva zit....

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Zelf zit ik daar ook en kom ik ook niet op msn. En iemand met een niet hotmail/live adres heeft geprobeerd om op deze laptop op msn te komen, en is ook niet gelukt.

Ik snap t ook niet, boehoe.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
Om welke Windows Live Messenger versie gaat het hier? Volgens mij had ik hetzelfde probleem (ook met een niet-hotmailadres) met WLM 8.5 beta 1, maar is het verholpen bij beta 2.

The devil is in the details.

• voil
Ik had 8.5 beta 1 dacht ik, en daarna 8.1 geinstalleerd, en daarbij ook dat probleem.

• quakerix
voil schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:21:
Ik had 8.5 beta 1 dacht ik, en daarna 8.1 geinstalleerd, en daarbij ook dat probleem.
het gaat hier om de laatste versie die je van de mSN site kan afhalen.

• voil
Alsof het uitmaakt welke versie je gebruikt, bij elke versie krijg je die error. Ik teminste.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
vraag aan je netwerkbeheerder of hij die poort ook open wil zetten, het is duidelijk een firewall probleem... :)

hoewel ik zeker weet dat dat het probleem is, heb ik ook nog een topic gevodnen van MS:
1. The date on your computer needs to be set properly -- double click the clock in the
notification area and verify that the time and date are set correctly.
3. If you use a firewall (like ZoneAlarm, Norton Internet Security etc. ), it's possible
that Messenger doesn't have the correct rights to access the Internet, especially since you
upgraded. You may need to re/add Messenger to the allowed list of programs in your firewall
if this is the case.
3. If you disabled your firewall in the past, it still may be blocking Messenger -- try
restarting it and see if that helps the situation. You also might try uninstalling an
installed firewall, to verify that it isn't causing a problem (even if it is disabled).
4. Check your IE Security settings -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then
Internet Options, then Advanced tab, scroll to the Security section, and verify that "Check
for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL
3.0' is checked, then click OK.
5. Click Start, then Run, and enter the following:
regsvr32 softpub.dll
then click OK
and do the same for the following:
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 MSXML3.dll

[ Voor 85% gewijzigd door sjongenelen op 11-10-2007 10:29 ]

you had me at EHLO

• voil
Is geen firewall probleem, er zijn genoeg mensen die het wel kunnen :)

En die oplossing van jou werkt ook niet ;(

[ Voor 24% gewijzigd door voil op 11-10-2007 11:58 ]

• Zed85
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07-2021
quakerix schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:47:
ik ben tot een voorlopige conclusie gekomen:

mijn MSN account(holyone@phreaker.net) werkt niet op het HVA wireless netwerk. Maakt niet uit welke laptop. Omdat ik niet gebruik maak van een hotmail account, connect denk ik, mijn MSN naar een andere accountserver die niet op de allowlist staat van de firewall.

als ik nou iemand tegenkwam met een niet hotmail account en die op de hva zit....
Ikzelf heb ook het probleem dat ik op school (HVA wireless locatie Almere) niet kan inloggen. Ik maak ook gebruik van een niet-hotmail adres.

Maar een vriend van me hier op school kan wel gewoon inloggen, en zelfs op mijn notebook, en hij heeft ook een niet-hotmail adres :S. Snap er echt nix meer van.

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 08:33

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Hier op de Hogeschool Rotterdam zit ik met een studiegenoot. Beide met een eigen notebook, en beide op het wireless netwerk ingelogd.

Mijn adres is een niet-hotmail-adres via een passport 5 jaar geleden ofzo.
Nu doet bij hem het probleem al een tijdje voor dat hij met zijn hotmail-adres niet aan kan melden op MSN Messenger.

In eerste instantie denk je dus dat zit bij hem. Maar ik kan wel op zijn notebook aanmelden en hij ook weer niet op mijn notebook. Terwijl het bij hem thuis weer wel werkt op zijn eigen notebook.

Wat is dit voor ongein? :D

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Hey,

Ik ervaar dezelfde problemen, ook extern (geen hotmail account) dat niet kan connecten, niet getest met anderen.
Daarnaast hebben de meeste mensen bij mij in de klas ook het probleem dat naast hun MSN account dat niet werkt, ook het internet bar sloom is, terwijl het bij diegene naast je gewoon snel is.

Het kan zijn dat je IP gewoon geblacklist wordt :P. Maar ik gok hier op een ander probleem, meeste OS'en: Windows 7 Professional x86

Groet.
Pagina: 1