Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 22:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn huidige Hi abonnement loopt 2 februari af, volgens Hi mag ik 3 maanden voor die tijd een nieuwe telefoon uitzoeken, dat is dus 2 november. Nu staat bij enkele online shops dat je 4 maanden voor het stopt kan overstappen.

Wie weet wanneer je kan overstappen, zonder dus met dubbele kosten te zitten?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 21:14

remy007

Broodje Bakpao Helmond

greatgonzo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:43:
Mijn huidige Hi abonnement loopt 2 februari af, volgens Hi mag ik 3 maanden voor die tijd een nieuwe telefoon uitzoeken, dat is dus 2 november. Nu staat bij enkele online shops dat je 4 maanden voor het stopt kan overstappen.

Wie weet wanneer je kan overstappen, zonder dus met dubbele kosten te zitten?
Had zelf tot febr. dit jaar KPN Mobile, ben overgegaan naar Vodafone met nummerbehoud. Zelf ook in November vorig jaar "besteld" bij een shop in Helmond (leek mij handiger, ivm ook MDA van T-mobile (yep 2 abbo's) die ik wou hebben).

Geen probleem dus, gewoon in november aanvragen, wordt onderling tussen de providers meestal wel geregeld (als je nummerbehoud wilt).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb al een aantal abo's gehad en heb altijd 3 maanden aangehouden. Meestal worden abonnementen op de datum dat het afloopt stilzwijgend verlengt met 1 maand. Veel providers proberen een nieuw abonnement aan te praten door de klanten te bellen wanneer het bijna afloopt, deze abonnementen zijn dan weer voor een duur van 1 of 2 jaar.

Je kunt dus 3 maanden vantevoren je abo stopzetten of 3 maanden van tevoren een ander abonnement aanvragen die je dan laat ingaan op de afsluitdatum (2 februari bij jou).

Edit: Nog een aanvulling. Als je nummerbehoud kiest dan wordt het abo bij de huidige provider gewoonlijk automatisch stopgezet. Zonder nummberbehoud moet je het zelf stopzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 27-09-2007 11:51 ]

☻/
/▌
/ \

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
edit...

[ Voor 97% gewijzigd door greatgonzo op 27-09-2007 11:49 ]

Verwijderd

Als je overstapt naar T-Mobile/Telfort kan het 3 maanden vantevoren, naar KPN (als je nu geen KPN had) 120 dagen vantevoren, naar Vodafone 4 maanden vantevoren. Bij Orange maakt het niet uit, want je abonnement gaat toch direct in. Bij T-Mobile zou het eventueel eerder kunnen, maar je kunt de ingangsdatum maximaal 3 maanden uitstellen dus zit je dan bijvoorbeeld wel 1 maand met dubbele kosten.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
dus naar vodafone kan het al in oktober, goed te weten!

Thnx!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Omdat jij het niet ff opzoekt via het klantenservice gedeelte op vodafone.nl:
Het opzegtermijn is 3 maanden. Neem voor meer informatie over de einddatum van je contract contact op met onze Klantenservice via eene-mail of bel 1200 en kies voor Verlengen of beëindigen contract.
Edit: Btw, gewoon optijd een nieuw abonnement aanvragen met als ingangsdatum 2 februari met nummerbehoud. Als je geen nummerbehoud wilt: minimaal 3 maanden vantevoren. (kan bijvoorbeeld ook 5maanden van tevoren, maar je moet gewoon goed aangeven dat je het abo vanaf 2 februari stop wilt gezet hebben)

[ Voor 34% gewijzigd door Kixtart op 27-09-2007 12:43 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:02:
Als je overstapt naar T-Mobile/Telfort kan het 3 maanden vantevoren, ..... Bij T-Mobile zou het eventueel eerder kunnen, maar je kunt de ingangsdatum maximaal 3 maanden uitstellen dus zit je dan bijvoorbeeld wel 1 maand met dubbele kosten.
Bij T-Mobile kan je ook je nummerbehoud/abonnement 4 maanden vantevoren aanvragen. Het was vroeger idd 3 maanden, maar dat is gelijk getrokken met het aanvragen van nummerbehoud.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 23:20
Mocht je willen overstappen kan je er ook voor kiezen om nu je abonnement op te zeggen en pas over twee of drie maanden een nieuwe abonnement aan te vragen. Geef in je opzegbrief voor de volledigheid aan dat je gebruik wilt maken van nummerbehoud en e.e.a. zal geen probleem opleveren. Voordeel is dat je dan gebruik kunt maken van de acties die op dat moment gelden. Over drie maanden zijn de toestelprijzen t.o.v. de huidige prijzen weer een stukje gedaald en zijn er nieuwe toestellen uit. Wanneer je nu al een nieuw abonnement afsluit (met een ingangsdatum een stuk in de toekomst) heb je kans dat je te veel betaalt..

Verwijderd

^^^zorg dan wel dat je het nieuwe abonnement minstens 3 weken vantevoren regelt, of laat je nummer omzetten naar prepaid (in opzeggingsbrief) en regel het daarna.

Verwijderd

Ik heb 20 november via een online site mijn tmobile abonnement overgezet naar vodafone incl. nummerbehoud. Mijn abonn. bij tmobile verloopt 19 februari. (over drie maanden)
Ondertussen zijn we ruim een week verder en blijkbaar is het nummerbehoud nog niet goedgekeurd bij vodafone (of tmobile) waardoor mijn abonn. nog niet geaccepteerd is en ik nog geen mobieltje opgestuurd krijg.

Is dit normaal dat het zo lang duurt???
Wat is normaal??

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
tja, ik ben inmiddels overgestapt op vodafone, eind oktober bestelling geplaatst, en daar is toch zeker drie a vier weken over heen gegaan voordat het goedgekeurd was

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Wat ik gedaan heb met vodafone was het volgende:

Mijn abo liep 12 februari af en mijn opzegtermijn liep 3 maanden daarvoor af (12 november). Ik heb het abonnement gewoon opgezegd op tijd. Op dat moment wordt je opzegtermijn feitelijk verlaagd tot een paar werkdagen, omdat je altijd op het laatste moment nog kunt verlengen of overstappen met nummerbehoud, voordat je abo echt afloopt.

Verwijderd

Maar dat is toch niet normaal meer??
Als ik het van te voren had geweten had ik bij tmobile gebleven....

Verwijderd

2 weken is niet abnormaal bij Vodafone. Normaal gesproken duurt het een werkdag of 4, maar als de aanvraag niet goed is gedaan (verkeerde einddatum, verkeerde NAW-gegevens etc.) dan doen ze een nieuwe aanvraag en duurt het weer een paar dagen. Nu loop je in ieder geval niet het risico dat je tijdelijk met 2 abonnementen zit (als een nummerbehoudsaanvraag fout gaat).
Bij die 4 werkdagen ga ik uit van een aanvraag bij een winkel, niet bij Vodafone zelf. Hoe het daar gaat weet ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 11:17 ]

Verwijderd

Thanx, nou ik zal nog gewoon moeten afwachten dan....
Ik geloof dat de Viewty's toch overal uitverkocht zijn dus dan maakt het wachten niet uit. Als het abonnement ok is moet ik alsnog op de mobiel wachten...

Verwijderd

Nou blijkbaar duurt het altijd 3/4 weken bij nummerportering (bij abonn.) tussen verschillende profiders....
Beetje jammer dat dat niet duidelijk vermeld staat op de desbetreffende site.....

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:22:
Nou blijkbaar duurt het altijd 3/4 weken bij nummerportering (bij abonn.) tussen verschillende profiders....
Beetje jammer dat dat niet duidelijk vermeld staat op de desbetreffende site.....
Op dit moment:
- Abonnement Hi 2jaar
- Einddatum 13-01-2008
- Niet automatisch verlengd

Toekomst:
- Abonnement Vodafone 2jaar
- Nummerbehoud
- Begindatum 21-02-2008

Ik heb voor vodafone gekozen met nummerbehoud. Ik krijg pas 21 febrauri de omzetting van nummer.

Terwijl de huidige abonnement op 13 januari afloopt, maar het bedrijf waar ik abbo+tel besteld heb, kan ik gewoon nog smsen bij mijn huidige provider tot ik nieuwe sim krijg.

Beetje vreemd verhaal...

Maar ja, een tijdje smsen met prepaidtel van me moeder vind ik niet erg.

Verwijderd

Je abonnement is nog niet opgezegd bij KPN, maar je hebt een opzegtermijn van 3 maanden. Vodafone heeft nu je Hi abo opgezegd per 21-02, en op die dag gaat je Vodafone abonnement ook in. Je hebt dus geen overlap, en kunt gewoon tot die tijd met je Hi abonnement blijven bellen, omdat 'ie pas die dag afloopt.

• Silver7
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:06:
Je abonnement is nog niet opgezegd bij KPN, maar je hebt een opzegtermijn van 3 maanden. Vodafone heeft nu je Hi abo opgezegd per 21-02, en op die dag gaat je Vodafone abonnement ook in. Je hebt dus geen overlap, en kunt gewoon tot die tijd met je Hi abonnement blijven bellen, omdat 'ie pas die dag afloopt.
Dat is nou duidelijker uitleg dan het bedrijf me vertelde.

Maar, vraagje, zegt Vodafone mijn abonnement op tijdens de proces van nummerbehoud? Of deed het bedrijf dan?

Edit: Je weet nooit wat Tussenpersoon doet...

[ Voor 4% gewijzigd door Silver7 op 29-11-2007 11:09 ]

Verwijderd

Vodafone doet dat, zij melden bij KPN dat ze het nummer willen inporteren en dus het contract bij KPN opgezegd moet worden. KPN en Vodafone spreken dan samen een datum af wanneer dit nummer vrijgegeven wordt, en dat is dus de porteerdatum. Pas nadat dit zeker is krijg je bij Vodafone je nieuwe toestel.

• Silver7
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:13:
Vodafone doet dat, zij melden bij KPN dat ze het nummer willen inporteren en dus het contract bij KPN opgezegd moet worden. KPN en Vodafone spreken dan samen een datum af wanneer dit nummer vrijgegeven wordt, en dat is dus de porteerdatum. Pas nadat dit zeker is krijg je bij Vodafone je nieuwe toestel.
Ik heb nog nooit nummerbehoud gedaan. Nu me duidelijk is hoe het in feite werkt, kan ik doorvertellen aan andere mensen.

Verwijderd

Heb mazzel denk ik, vandaag stond op mijn persoonlijke site van Tmobile dat mijn nummer goed geporteert is. Wel netjes. Gelijk gebeld en blijkbaar heeft vodafone ook al alles goedgekeurd nu. Dus het heeft 10 dagen geduurd uiteindelijk, geen 3 tot 4 weken....
Krijg nu van de week mijn mobieltje opgestuurd...
Pagina: 1