Harde schijf corrupteert bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een probleem met een computer, een Packard Bell computer :-(

Na een schone XP installatie krijg ik regelmatig foutmeldingen van allemaal verschillende programma's dat ze zijn beeindigd door een fout (explorer, iexplore, firefox etc etc). Als ik bestanden download van internet en ik probeer ze te laden (bijv. de installer van AVG) geeft windows de melding dat het bestand beschadigd is! En dit is met zeker de helft van de bestanden zo die ik download. Ook installaties van CD-rom gaan over hun nek als ze bepaalde bestanden niet kunnen lezen/kopieren.

Ik moet straks beslissen of ik er een nieuwe harde schijf in ga zetten, maar dit durf ik nog steeds niet met 100% zekerheid te zeggen.

Dit is er tot nu toe al met de computer gebeurd:
- De computer vertoonde al jaren rare problemen, op advies van de PB helpdesk is het moederbord en het geheugen vervangen. Volgens de PB helpdesk was er niets mis met de harde schijf.
- Nieuwste drivers voor chipset/netwerkkaart/I/O-controller allemaal geïnstalleerd, probleem blijft.
- Het nieuwe moederbord heeft dus nog steeds problemen, net zoals de oude. Lijkt me sterk dat het probleem in het oude of nieuwe moederbord zit... dus BIOS update heb ik niet geprobeert.

advies?
SATA kabel vervangen? Nieuwe HD erin? Wat kan het nog meer zijn?

edit:
oja, ik weet niet exact wat de specs zijn, volgens mij een Seagate 250 GB hd en een ASUS P5K-VM

[ Voor 4% gewijzigd door X-plosive op 27-09-2007 11:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Corrupte bestanden kan liggen aan brak geheugen. Test dus eens met memtest86 en kijk of er fouten zitten. Door brak geheugen ben ik ooit 100en GBs aan rars kwijt geraakt die corrupt waren, was dus minder mooi.

• X-plosive
Ik ben momenteel niet bij de computer dus kan het even niet testen. Maar dat geheugen heeft hij dus toen nieuw aangeschaft met het moederbord. En de rare problemen waren daarvoor ook al aanwezig?

kleine kans dat het wel de harde schijf is dus?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

X-plosive schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:39:
Ik ben momenteel niet bij de computer dus kan het even niet testen. Maar dat geheugen heeft hij dus toen nieuw aangeschaft met het moederbord. En de rare problemen waren daarvoor ook al aanwezig?

kleine kans dat het wel de harde schijf is dus?
Het kan de hdd zijn, maar dan is het raar dat alle spul dat je download of van cdrom haalt ook gelijk corrupt is. Daarom dacht ik aan geheugen (kan overigens ook nog een defecte i/o controller zijn).

• X-plosive
Memory test geeft geen fouten aan, en BIOS is de nieuwste versie.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Bios goed nakijken en op defauft settings(of safe settings) zetten, hij loopt dan niet het snelst maar het veiligst.

Hardware gaan lostrekken 1 voor 1, dus 1 geheugen, cd rom los, etc
Andere xp cd proberen.
Linux proberen vanaf cd of installeren(ubuntu).

Na schone installatie van xp , probeer dan niks te installeren, en werkt het dan, vroeger eens gehad dat een firewall de rar's kapot maakte, alleen niet zo vaak als hier.

Computer geaard?
Pagina: 1