Toon posts:

[Vista] Downgrade: XP Unattended installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van Vista wil ik weer terug naar XP. Ik heb 3 versies gebruikt van Windows Unattended, maar bij elke boot cd geeft hij een zwart scherm aan, na de vraag "Druk op een toets om van cd te starten".

Ik heb 3 iso's gebrand op verschillende cd's, met varierende brandsnelheden door Nero > Burn image
Daarna opnieuw gestart met cd in de cd-rom lade

Ik heb gegoogled, maar ik kan op geen mogelijke manier de boot beinvloeden. Ook niet als ik via de bios instel dat de eerste boot van cd moet. Zwart scherm is het enige resultaat.

Is op een laptop (van november 2005), waar standaard ook XP op stond.
Got enough information?

Gr Johan

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 11:29 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Windows XP zijn beter op z'n plek in Windows Clients - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Client Software Algemeen >> Windows Clients

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:16

CDAAbeltje

Cool Down !

Hoelang heb je gewacht met dat zwarte scherm? Het is bekend bij een Unattended versie van Windows dat er nog een hele boel andere dingen worden geladen die tijdens een gewone install niet worden geladen.

Mocht je niet lang hebben gewacht probeer dat dan eens :)

Verwijderd

Topicstarter
10 minuten genoeg? :P
Nee, 3 versies werken nu al niet.

Formatteren zal misschien een optie zijn, en daarna installeren?
Maar wil eerst graag weten waarom het überhaupt niet kan..

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 07:18
Mijn ervaring met een unattend cd of dvd van XP: Bij boot komt eerst de tekst Druk op een toets om van cd te starten". De eerste keer doe ik dit omdat ik een nieuwe installatie wil uitvoeren.

De rest van het process gaat automatisch, dus bij een herstart hoef/wil ik niet te klikken en start het systeem op de nieuwe geinstalleerde xp en maakt installatie af.
Als jij iets anders bedoeld, dan begrijp ik je niet helemaal

Verwijderd

Topicstarter
blackhawk180 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:13:
Mijn ervaring met een unattend cd of dvd van XP: Bij boot komt eerst de tekst Druk op een toets om van cd te starten". De eerste keer doe ik dit omdat ik een nieuwe installatie wil uitvoeren.
Verder dan dit kom ik al niet...
Na het klikken "druk een toets om van cd te starten", krijg ik zwart beeld.
Lijkt overigens wel of het beeldscherm niet helemaal uit is... Pixels lichten een heel klein beetje op...

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 07:18
Als je geklikt hebt, is het systeem zelf dan idle of is hij bezig data van de cd te lezen?

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:10:
10 minuten genoeg? :P
Nee, 3 versies werken nu al niet.

Formatteren zal misschien een optie zijn, en daarna installeren?
Maar wil eerst graag weten waarom het überhaupt niet kan..
Vermoedelijk is het notebook geen snelheidsmonster, dus om het zeker te weten zou ik langer wachten, beter 1 keer heel lang wachten dan 3 keer heel kort... :)

edit: Bij mij duurde het bij Vista ook erg lang...

[ Voor 5% gewijzigd door dribibu op 28-09-2007 09:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
blackhawk180 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:36:
Als je geklikt hebt, is het systeem zelf dan idle of is hij bezig data van de cd te lezen?
Hij staat idle. Het 'denklampje' is ook uit.
Daarom zal langer wachten ook niet helpen.

Bij het opstarten leest hij de CD, daarom vraagt hij ook of ik wil booten van cd. Maar zodra het scherm zwart wordt, wordt de cd niet meer gelezen en gaat de laptop op idle.

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:29:
[...]

Hij staat idle. Het 'denklampje' is ook uit.
Daarom zal langer wachten ook niet helpen.

Bij het opstarten leest hij de CD, daarom vraagt hij ook of ik wil booten van cd. Maar zodra het scherm zwart wordt, wordt de cd niet meer gelezen en gaat de laptop op idle.
Wacht toch nog eens wat langer ! Klinkt vervelend, is het ook uiteraard, maar start de install op en als je het zwarte scherm krijgt ga dan ff lekker koffie drinken bij de buren ofzo en laat die flaptop maar ff lekker aanstaan.

Als je dan na je bakkie koffie weer naar huis gaat, even kijken wat er dan op het scherm staat.

Als het scherm bijvoorbeeld na een uur nog op zwart staat dan moet je eens gaan kijken naar bijvoorbeeld de DVD's waar je het op brand of met welke snelheid of iets in die trant.

Succes :)

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10
Heb je het al eens geprobeerd met een extern USB toetsenbordje? :)

Verwijderd

Topicstarter
CDAAbeltje schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:44:
[...]

Wacht toch nog eens wat langer ! Klinkt vervelend, is het ook uiteraard, maar start de install op en als je het zwarte scherm krijgt ga dan ff lekker koffie drinken bij de buren ofzo en laat die flaptop maar ff lekker aanstaan.

Als je dan na je bakkie koffie weer naar huis gaat, even kijken wat er dan op het scherm staat.

Als het scherm bijvoorbeeld na een uur nog op zwart staat dan moet je eens gaan kijken naar bijvoorbeeld de DVD's waar je het op brand of met welke snelheid of iets in die trant.

Succes :)
Oke oke, ik ga dat vanavond doen! Ben benieuwd :) Hij staat idle, maar het beeldscherm staat niet helemaal uit. Hoop dat je gelijk hebt.
Ik heb geen dvd's gebruikt, maar cd's. 2 verschillende merken, waarvan ik 1 al jarenlang gebruik zonder problemen. Lijkt me niet dat het daar aan ligt.
Sypheron schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:11:
Heb je het al eens geprobeerd met een extern USB toetsenbordje? :)
Nee, zal dat echt haha... Hij reageert wel op mijn toetsaanslag hoor!
Heb er zo ook niet een liggen, maar zal eens kijken...

Verwijderd

Topicstarter
Goh, laat ik eens mijn usb externe hdd eruit halen...
En ja, het werkt!

Bedankt voor het meedenken mannen!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:02:
Goh, laat ik eens mijn usb externe hdd eruit halen...
En ja, het werkt!

Bedankt voor het meedenken mannen!
:z Dat mag je dan eigenlijk ook wel vermelden in je start post ;)

Als dat er had gestaan had ik je gelijk wel kunnen vertellen dat dat het was ;)

Maar goed het is opgelost :) Daar gaat het op ;)
Pagina: 1