Gezocht: strategie RTS!

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• VistaProof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2023
Beste forumleden,

Al geruime tijd speel ik het spel command and conquer generals online en nu is het tijd voor een ander spel. Eigenlijk zoek ik iets dat erg op dit spel lijkt, maar meer strategische mogelijkheden heeft. Heel belangrijk is dat het een realistisch spel betreft, dus geen aliens en dergelijke onzin. Het bouw-element uit C&C vind ik ook erg leuk, dus dat moet het spel wel hebben. Tot slot is geschiedenis niet mijn sterkste punt en speel ik het liefst vanaf de WO 1 tijd, dus dingen als Age of Empires ed vallen ook af. Overigens heb ik C&C 3 en Act of War geprobeerd, maar dat was toch niet heel aantrekkelijk.

Wie weet welk spel aan deze eisen voldoet en kan mij aan vele uren speelplezier helpen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het bouw-element is bij een hoop nieuwe RTS'en een beetje op de achtergrond geraakt (WiC, CoH, etc).
Behalve Supreme Commander dan, maar dat zijn weer aliens enzo.

Edit:
Moet het een modern spel zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 27-09-2007 10:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Company of Heroes for sure :)

Je kunt niet bouwen in de zin van C&C maar de gevechten zijn wel veel gedetailleerder en tactischer. Ook is het allemaal weer minder Sci-Fi dan generals

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij sluit jij met je eisen wel bijna alle Strategy games uit op deze manier :)
Er zijn volgens mij geen WW (I of II) games waarbij je ook echt kan bouwen e.d.. Dat wordt dan al snel futuristisch, middeleeuws of fantasy.

Succes ermee!
(Overigens ben ik met je eens dat er meer van dat soort games zouden moeten zijn)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom waren Act of War en C&C 3 niet aantrekkelijk?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Company of Heroes is inderdaad een fantastische strategie. Je moet geen echte basis gaan uitbouwen (wel een kleintje voor je units) maar dit is nog eens echt een deftige strategie-game. Zowel de gameplay als de graphics als het geluid zijn echt goed. Er is onlangs ook nog een uitbreiding voor uitgekomen. En deze zou ook heel goed zijn.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• VistaProof
CC3 heeft ook veel alien dingen en pittige systeemeisen. Act of War was gewoon wat minder dan CC..

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
de oudere cnc games misschien?

die moet je gewoon allemaal gespeeld hebben als rts fan. Deel 1 is gratis te downloaden tegenwoordig

• VistaProof
De oudere cnc games zijn uiteraard ook ok, maar het online-multiplayer element is voor mij toch wel erg belangrijk. Misschien zou ik me dan toch es wat meer moeten verdiepen in de middeleeuwse games (bijvoorbeeld Age of Empires III), waar het bouwelement nog wel sterk aanwezig is. Van futuristische/fantasy games moet ik niks hebben ;). Iemand nog adviezen wat betreft dit type RTS?

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is War Front: Turning Point niets voor je? Gaat over WOII maar niet zoals je denkt ;)

http://www.war-front.de/en/home.html

Speelt overigens een beetje zoals cnc generals maar dan ook met heroes en het heeft ook het bouw element :)

[ Voor 6% gewijzigd door ETzPliskin op 27-09-2007 11:52 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
VistaProof schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:53:
Beste forumleden,

Al geruime tijd speel ik het spel command and conquer generals online en nu is het tijd voor een ander spel. Eigenlijk zoek ik iets dat erg op dit spel lijkt, maar meer strategische mogelijkheden heeft. Heel belangrijk is dat het een realistisch spel betreft, dus geen aliens en dergelijke onzin. Het bouw-element uit C&C vind ik ook erg leuk, dus dat moet het spel wel hebben. Tot slot is geschiedenis niet mijn sterkste punt en speel ik het liefst vanaf de WO 1 tijd, dus dingen als Age of Empires ed vallen ook af. Overigens heb ik C&C 3 en Act of War geprobeerd, maar dat was toch niet heel aantrekkelijk.

Wie weet welk spel aan deze eisen voldoet en kan mij aan vele uren speelplezier helpen?
Als je realisme wilt moet je toch echt eens Supreme Commander spelen (ok ok, het speelt zich wel in de toekomst af, maar maakt wel gebruikt van real-time physics, zodat projectielen zich echt gedragen als projectielen, als jij je tankje weg laat rijden dan zullen sommige projectielen missen, etc etc)
Het spel heeft uiteraard een heel heel erg belangrijk bouw element (SCHAAL, hoe meer bouwen des te beter).

Kijk anders eens hier: http://www.quadv.com/inde...task=view&id=46&Itemid=61

selecteer 1 va nde supreme commander showmatches en bekijk het filmpje met commentaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 27-09-2007 11:56 ]

Verwijderd

ben zelf iemand die klasiekers speelt.
dus close combat 5 en cozacks 1 en suddenstrike.
ik wacht persoonlijk nog op starcraft 2 :P

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:48

d_star

Maharadja of the Year :-/

Check!
Check!
VistaProof schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:53:bouw-element uit C&C vind ik ook erg leuk, dus dat moet het spel wel hebben
Check!
Check!

Ik zou Medieval II: Total War eens proberen 8)
T is alleen wel een beetje history-achtig, maar compleet anders dan Age of Empires III

[ Voor 0% gewijzigd door d_star op 27-09-2007 12:18 . Reden: ff quote'je goed gezet! ]

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Verwijderd

Ja, of Rome: Total War uit de budgetbak vissen. Goedkoper en imho leuker dan Medieval 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:53:
Ja, of Rome: Total War uit de budgetbak vissen. Goedkoper en imho leuker dan Medieval 2.
Goedkoper wel niet leuker :). Tenzij je puur meer voor de setting gaat. Want speltechnisch is medieval iets beter. Maar het zijn allebei geweldige games. Maar inderdaad ik zou eens naar medieval 2 total war kijken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/upload_mm/f/1/a/1983062005_1999998500_wic_337x253_3.jpg

wat dacht je van World in Conflict

kijk anders ff op
[PC] World in Conflict

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joint Task Force?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het is al een paar keer langsgekomen, maar: try Company of Heroes (: Opposing Fronts) geweldige game! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Company of heroes en supcom zijn hele goede games, en degene die zei dat er aliens in supcom zitten heeft et fout, alleen veel robotjes :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
JeanLucPicard schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:10:
Company of heroes en supcom zijn hele goede games, en degene die zei dat er aliens in supcom zitten heeft et fout, alleen veel robotjes :P .
In FA zitten wel aliens, alleen die is nog niet uut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

blaatschaaap

schaap

JeanLucPicard schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:10:
1 van de 3 "factions" in supreme commander zijn wel aliens, ben de namen zo kwijt maar in het intro filmpje was er wel een alien ras dat "the way" had ofzo =p

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
blaatschaaap schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:58:
[...]

1 van de 3 "factions" in supreme commander zijn wel aliens, ben de namen zo kwijt maar in het intro filmpje was er wel een alien ras dat "the way" had ofzo =p
No, geen aliens. Mensen die het geloof van die aliens aanhangen (aeon). in FA zitten aliens (seraphim)....

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 28-09-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VistaProof schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:50:
De oudere cnc games zijn uiteraard ook ok, maar het online-multiplayer element is voor mij toch wel erg belangrijk. Misschien zou ik me dan toch es wat meer moeten verdiepen in de middeleeuwse games (bijvoorbeeld Age of Empires III), waar het bouwelement nog wel sterk aanwezig is. Van futuristische/fantasy games moet ik niks hebben ;). Iemand nog adviezen wat betreft dit type RTS?
Rise of Nations gold edition (RoN en Ron Thrones and Patriots) http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsgold.aspx

geen idee of het nog veel online gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 17:08
Probeer inderdaad company of heroes is echt fantastisch (dutch-coh.tk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23

-ko-

Leidend Voorwerp

Het wordt een beetje een opsomtopic maar is Dawn of War: Dark Crusade niks?

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
starcraft natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
ff de startpost lezen;
Heel belangrijk is dat het een realistisch spel betreft, dus geen aliens en dergelijke onzin.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Ben ook een rTs fan van C&C enzovoorts maar ik kan me bijvoorbeeld ook heel goed vermaken met de anno serie. Mischien eens proberen of dat je ook ligt.

is wel meer bouwen en zorgen dat je stad op elkaar afgestemd is. Maar als je wilt en je een bloeiende stad hebt kun je in anno 1701 als het goed is ook je oponenten aanvallen enzo (Speel anno1701 pas sinds 2 dagen dus ben nog niet zo ver:P)

Tis mischien vergezocht maar ik vind het wel vermakelijke spellen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1