Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MSVS] MFC Form in DLL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een uitbreiding voor een hostapplicatie. De hostapplicatie is een Borland C++ Builder project. Ik moet zowel een DLL die gemaakt is in BCB als een DLL die gemaakt is in MSVS kunnen importeren. Het importeren van de DLL's zelf gaat al goed, van beide versies (BCB en MSVS) krijg ik de juiste return waarde van de geëxporteerde functies.

Nu moet er een functie binnen de DLL komen, die een Form tevoorschijn tovert. in BCB is dit al gelukt, aangezien ik hier redelijk thuis in ben was dit geen probleem. Ik ben echter niet zo thuis in MSVS, daarom lukt het ook niet om een MFC Form te tonen vanuit deze DLL. Het moet een Modeless Form zijn zodat zowel de hostapplicatie als de Form uit de DLL naast elkaar gebruikt kunnen worden.

Ik heb al verschillende tutorials doorgenomen alsmede de MSDN-site, maar ik kom er maar neit uit hoe dit werkt.

Ik heb een DLL project in MSVS, die statisch de MFC library meelinkt. Binnen de DLL heb ik een geëxporteerde functie die ik al succesvol aan kan roepen. Binnen deze functie wil ik een MFC-Form aan kunnnen maken (of in ieder geval kunnen tonen), maar dit lukt niet. ik heb al een nieuwe resource en class aangemaakt: een van FormView afgeleidde class, met een template.

Hoe kan ik dus in MSVS vanuit een DLL dat Form aanmaken en tonen?

Verwijderd

Topicstarter
hehe... niemand hier ervaring mee?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Krijg je ergens iets van een foutmelding terug of gebeurt er gewoon niets?
Ik kan me voorstellen dat die MFC forms nog een initialisatie slag moeten doorlopen (handles naar graphics enzo) maar dat weet ik niet zeker aangezien ik daar geen ervaring mee heb.
Misschien dat je met een debugger mee kunt steppen zodat je kunt zien wat er gebeurt.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels al soort van gelukt. ik heb een afgeleide van CDialog die ik aanmaak met de parent HWND die ik meegeef aan de functie. door style op child te zetten ipv popup kan ik beide tegelijkertijd benaderen.