[Excel] 400 pagina's afdrukken met 1 ander gegeven

Pagina: 1
Acties:

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 11:23
Ik zal even uitleggen wat het precies is.

We hebben hier op kantoor een stickerafdeling die nieuwe stickerproefbladen moeten gaan maken. Nu is het stickerproefblad in excel opgemaakt. Op het proefblad moet het artikelnummer ingevuld worden en afgedrukt worden. Nu moet voor 1 klant nieuwe proefbladen gemaakt worden maar deze klant heeft bijna 400 artikel nummers. Nu mag ik wat verzinnen zodat deze pagina's automatisch afgedrukt gaan worden moet op iedere pagina een ander artikelnummer. Deze artikelnummers staan ook in een excel file. Ik ben helemaal niet zo in excel thuis dus kom er zelf niet echt uit. Ik heb gezocht op google en hier op GoT maar ik vind alleen maar dingen over adressen uit een excelwerkblad halen maar dan drukt hij ze nog niet automatisch af en moet je alsnog iedere keer een ander artikelnummer invoeren.

Kunnen jullie mij een duwtje in de goede richting geven?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

lier

MikroTik nerd

Persoonlijk zou ik Word gebruiken voor de opmaak van het stickerblad, met een verwijzing naar Excel als gegevensbron.

Volgens mij moet dit erg eenvoudig te realiseren zijn...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nozzie
Dat is natuurlijk ook een mooie oplossing maar het stickerblad is opgemaakt in excel met een aantal vakken die niet van vorm mogen veranderen omdat anders de stickers er niet meer inpassen. Is er een manier om een excelblad om te zetten naar word?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

lier

MikroTik nerd

Wat houdt je tegen...?

Maar serieus...er is vast wel info te vinden en een beetje initiatief kan echt geen kwaad.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nozzie
Ja klopt je heb gelijk...

Word hier een beetje op me hielen gezeten vandaar zo die vraag ipv even uitzoeken.

Ga nu eerst nog even wat in VB proberen.
Mocht dit niet lukken ga ik een manier zoeken om het excelblad om te zetten naar word.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:23
1. Lijstje in Excel met Artikelnummers
2. Template met Stickerproefblad in Word Maken
3. Optie Mailmerge / Afdruk Samenvoegen gebruiken, met invoer het excel sheet
Presto! U heeft nu 400 nieuwe proefbladen. Succes :)

Mijn Firewizzie

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:08
VBA is uitstekend te gebruiken.
nepcode (uit de losse hand):

sub stikkervellen()
For artikelnummer = 1 to 400
Activesheet.range("A1").value = artikelnummer
activesheet.calculate
activesheet.printout
next
end sub

• Nozzie
Thnx... Ga ik proberen

• Nozzie
Het is gelukt door middel van een VB Scriptje. Zal het hier even neerzetten voor als er nog meer mensen zijn met het probleem ;)

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Sub Adrukken()
Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
Set objSb = objExcel.Workbooks.Open _
    ("G:\Excel\Stickerblad.xls")
Set objExcel1 = CreateObject("Excel.Application")
Set objDb = objExcel1.Workbooks.Open _
    ("G:\Excel\artikelnummers.xls")
IntRow = 2

Do Until objExcel1.Cells(IntRow, 2).Value = ""
objExcel.Cells(4, 8).Value = objExcel1.Cells(IntRow, 2).Value
IntRow = IntRow + 1
objSb.PrintOut
Loop
End Sub

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Dank voor de feedback. Wel beloven volgende keer tegen je manager zeggen dat je dan of voor de volgende vraag de gelegenheid krijgt om een maand lang Excel/VBA-cursus te doen op zijn kosten, of software kopen als het er nu moet zijn. De insteek 'Word hier een beetje op me hielen gezeten vandaar zo die vraag ipv even uitzoeken' is namelijk hier in ieder geval niet de normale gang van zaken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nozzie
F_J_K schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:46:
offtopic:
Dank voor de feedback. Wel beloven volgende keer tegen je manager zeggen dat je dan of voor de volgende vraag de gelegenheid krijgt om een maand lang Excel/VBA-cursus te doen op zijn kosten, of software kopen als het er nu moet zijn. De insteek 'Word hier een beetje op me hielen gezeten vandaar zo die vraag ipv even uitzoeken' is namelijk hier in ieder geval niet de normale gang van zaken ;)
offtopic:
Komt goed ;) Zal het zeggen ;) thnx anyway

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:08
RemonLP schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:00:
[...]

offtopic:
Komt goed ;) Zal het zeggen ;) thnx anyway
offtopic:
Om nog even offtopic door te gaan: Als je prutsen in VBA een beetje leuk vindt, is het echt een aanrader met je baas te overleggen of je wat oefentijd/een cursus kan nemen. Ieder kantoor wordt blij van een fijne excel-goochelaar in het personeelsbestand, dat zal je baas ook vinden. En het is een kleine, maar gewaardeerde aanvulling op een kantoor-banen CV. :*)

• Nozzie
offtopic:
Heb het net besproken met mijn manager...
En ik krijg een mooie VBA cursus :)
Pagina: 1