Acronis Image corrupt op dvd?

Pagina: 1
Acties:

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello,

Ik zit met een vervelend probleem.. Een klant van ons wil een kant en klaar image van een pc op DVD hebben. Geen probleem zou je denken..

Ik heb een Acronis image file gemaakt van een harddisk (3.4 GB) Deze is ook te restoren, maar zodra je dit bestand op DVD brand, en daarna met een Acronis boot cd de pc opstart en probeert dit image vanaf die DVD te lezen, geeft ie ineens aan "archive corrupted"... 8)7
We gebruiken Acronis True Image 9.1

Iemand enig idee hoe dit kan?
Thanks..

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07 12:25

Maartenvs

For Sale

Ik heb zelf nog niet geprobeerd om een image via Acronis op die manier terug te zetten. Ik weet echter wel dat als ik hier een backup maak, en daarbij aanvink dat hij bootable moet zijn, de backup contiunue errors geeft. Ik backup zelf naar een iomega REV drive. Heb je al contact gezocht met de support van Acronis? Hoor daar veel goede verhalen over.

[ Voor 5% gewijzigd door Maartenvs op 27-09-2007 10:05 ]

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik ben er al uit... Ligt aan een brakke dvd brander :)

Misschien een leuke tip!

Installeer Acronis onder Windows.
Open Acronis en kijk bij "tools" => "options"
Open dan "default backup options"
Zet de compression op "maximum"
Bij "media components" vink je aan: "Place Acronis One-Click Restore on media"

Als je nu een image maakt van je harddisk, en je geeft aan dat je die wilt backuppen op cd/dvd dan maakt ie meteen die cd/dvd bootable, met je image erbij.. Helemaal goed :)
(wel zorgen dat je onder de 4,7 GB blijft, dual-layer wordt nog niet 100% gesupport)

[ Voor 82% gewijzigd door metallicelmo op 27-09-2007 15:39 ]