Toon posts:

[VISTA] Welke versie kan ik opnieuw installeren op nieuw pc

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys...

Ik kan het nergens meer vinden... heb me suf gezocht... Kan iemand me aub helpen?

Ik ben namelijk van plan om een nieuw pc aan te schaffen maar wil er ook voor zorgen dat mijn Vista die ik ervoor zal aanschaffen, op een ander systeem geinstalleerd zal kunnen worden. Ik bedoel als ik in de toekomst mijn processor zal vervangen dan wil ik dat de Vista weer geinstalleerd kunnen worden.

Waar moet ik op letten? Moet het een OEM versie zijn? Of moet ik een Ultimate edition kopen? Kan iemand me helpen.

Ik heb nu een oude pc en een Vista Home Premium... als ik een processor zal vervangen, dan moet ik deze Vista gewoon weggooien en een nieuwe kopen, maar dan wil ik niet... ik wil een Vista die dan wel met een nieuwe moederbord of proc netjes zal werken.

Alvast bedankt.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-03 18:18

Krizzie

Progressive Music \o/

Een Retail versie moet je dan kopen. :) Deze zijn wel 2 tot 3x zo duur als een OEM versie maar kun je zo vaak installeren als je wilt (1 systeem per keer natuurlijk)

Als je je cpu of geheugen vervangt dan hoef je heus geen nieuwe Licentie te kopen hoor. :) Als je je moederbord vervangt dan moet je opnieuw activeren. Maar als je even belt met MS zullen ze daar echt niet moeilijk over doen. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie... retail versie... dat was het dus!!! :) thx...
Ik wil mijn moederbord, processor en videokaart vervangen, dus het lijkt mij dat MS er daadwerkelijk moeilijk over zal doen.... hoewel .... ik weet het niet...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is een beetje afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt tijdens de telefonische activatie (als online niet meer werkt).
Zo heb ik m'n harde schijf (waar Windows op staat) en videokaart vervangen, en moest ik gaan bellen om m'n OEM Vista Ultimate te kunnen activeren. Degene aan de telefoon snapte echter niet waarom ik niet zou kunnen activeren. (Internet accepteerde het niet, en via telefoon code invoeren verbond me dus door met die persoon.)
Hij heeft me uiteindelijk dus toch de activatiecode gegeven en dat werkt nog steeds. :)

Maar retail is denk ik wel het meeste aan te raden, of MS er echter echt een verschil van maakt qua activatie...

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
oke... dat is duidelijk ... maar videokaart en harddisk zijn wat anders dan moederbord, proc and graka ;) ... en ik zie nu dat de retail versies ruim 300 euro kosten.... mijn huidige Vista Premium Home zal ik gewoon moeten weggooien.... :(

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Mja, je kunt proberen te bellen mocht je de oude versie installeren. Geen garantie dat het werkt.

Met mijn Studenten XP pro is het geen probleem geweest na 4-5 herinstallaties en met support te bellen. Je moet wel aangeven dat je je licentie maar op een enkele PC staat.

Zit er zelf over de twijfelen om Ultimate (retail) aan te schaffen, maar...600(!) euro? Hier in de VS is hij maar 300 dollars. Een beetje overdreven? Hoezo is Vista in NL zo duur?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
heb zelf geen idee waarom... hier is vista best wel duur...
Ik bevind me nu eigenlijk in UK... misschien moet ik hier even kijken of ze goedkopere Vista's hebben...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En daar kunnen we je niet bij helpen :)

Overigens staat het Retail/VL/OEM/MSDNAA/EDU licentieverhaal in de Vista FAQ en in talloze topics..
Dat je daar niks over kan vinden lijkt me dan ook een beetje sterk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.