Toon posts:

Windows ; "Fout in besturingssysteem"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Iedereen,

We hebben een probleem, ik had vista op mijn pc maar omdat ik daar niet zo over te spreken was
heb ik XP op mijn pc proberen te zetten. De setup gaat goed, maar zoals jullie allemaal weten moet windows setup even rebooten om daarna weer verder te gaan. So Far so Good. Maar als die reboot dan vraagt die of je hem via CD wil opstarten, nee dus. Dan laten we hem gaan, maar dan geeft die opeens de fout 'FOUT IN LADEN VAN BESTURINGSSYSTEEM'. En deze fout blijft die geven. We hebben van alles geprobeerd, van format als NTFS tot FAT32 enz. We hebben de schijf eruit gehaald en in een andere pc gestopt en vanaf daar XP erop gezet, en daar draait die foutloos maar zodra die terug gaat in mijn PC geeft hij de fout weer. Terwijl XP gewoon goed op de schijf staat. Heeft een van jullie misschien een idee over wat er nou aan de hand is?

Specs ;
Aopen AX4SPE-un Moederbord
2,8 GHZ
1 GB Ram ( 1 x 512 en 2 x 256 )
Geforce FX 5200 ( sorry )
160 GB Maxtor HDD SATA
En 2 DVD branders die er niet toe doen.. ;)

Specs PC waar die wel werkt :
Intel 6300 @ 1,86 GHZ (Duo Core)
1 GB Ram ( 1 x 1024)
Geforce 7600 Gs
En rest Standaard dingen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Memtest is wel het eerste wat je hoort te proberen.
Overigens kan je niet zomaar even XP installeren op een computer en dan de schijf overzetten in de andere.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest, hebben we al geprobeerd en er was niks mis toen. Dus daar kan en zal het wel niet aanliggen denk ik. Maar de schijf uit mijn PC halen en in die andere PC doen was gewoon een Last resort. Want we zijn er al paar dagen mee bezig(zondag t/m Heden), en we hebben pas Gisteravond de Schijf in een andere pc gedrukt. want we waren helemaal ten einde raad.. ;) Maar bedankt voor je replie! Andere nog enige idee? Alvast bedankt! d:)b

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-12-2025

ictprutser

Schotse_Hooglanders

en zonder de 2 branders?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Omdat je d'r Vista op hebt gehad, en waarschijnlijk in NTFS hebt geformatteerd, is dat gebeurd met NTFS v6. Nu wil er dus wel vaker een probleem opduiken, als je terug gaat naat NTFS v5. (Windows 2000 en XP gebruiken NTFS v5)

Probeer met KillDisk eventjes de schijf "schoon" te maken. Kies hier bij voorkeur voor de hele schijf, en niet de losse partitie. Op deze manier wordt ook het aller eerste van de schijf mooi schoon geveegd met 0'en. (Eerste 5% is vaak al genoeg, omdat je dan het begin al mooi schoon hebt geveegd. Maar bij oude schijven, en met de overstap tussen OS'en is het vaak handig om hem volledig uit te laten "schrijven")

KillDisk is er voor op bootable diskette en als ISO voor bootable CD.
Hij bootte al van de juiste schijf. (Of er moeten meer dan 1 schijven aanwezig zijn, want dan komt het fijt er bij kijken dat je je OS op de 2e schijf installeerd, en de BootSector met de Loader op de 1e schijf staat.)

[ Voor 38% gewijzigd door Shaggy_NL op 27-09-2007 18:05 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je voorafgaand aan de setup wel de stuurprogramma's van Aopen voor de SATA controller apart geladen?

Testing, one, two ...

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:02
je hebt er niet toevallig een usb stick. of memory kaart inzitten ?

(die fout maakte ik.. en toen kreeg ik ook zoon soort foutmelding)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Shaggy_NL schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:16:
Omdat je d'r Vista op hebt gehad, en waarschijnlijk in NTFS hebt geformatteerd, is dat gebeurd met NTFS v6. Nu wil er dus wel vaker een probleem opduiken, als je terug gaat naat NTFS v5.

Probeer met KillDisk eventjes de schijf "schoon" te maken. Kies hier bij voorkeur voor de hele schijf, en niet de losse partitie. Op deze manier wordt ook het aller eerste van de schijf mooi schoon geveegd met 0'en.

KillDisk is er voor op bootable diskette en als ISO voor bootable CD.
Door TS is aangegeven dat de schijf later zowel in NTFS als FAT32 geformatteerd is. Zou de Vista format daarna nog steeds dwars kunnen zitten? Teven geeft hij aan dat er in een ander systeem probleemloos opgestart kan worden.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
@ Shaggy_NL
Ondanks dat hij al als NTFS in XP is gerformat, zal ik het proberen! Het is het altijd waard..

@ Hardware_love
Nee, maar dat heb ik nog nooit gedaan.. En voorheen draaide die wel goed, maar miss. omdat vista huisgehouwen heeft zal ik het ook proberen

@ Ruler_NRG
Haha, nee ik heb er niks anders in hangen dan mijn XP Bootable CD'tje..

Oow, En die Foutmelding + Titel klopt niet het is. : FOUT TIJDENS LADEN VAN BESTURINGSSYSTEEM
Weet niet of dat uitmaakt, maar sorry voor het foutje! Alvast bedankt allemaal! d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt!

Het bleek dat mijn schijf 'te groot' was voor mijn moederbord, dus ik heb mijn bios geflasht.
En toen in de bios wat instellingen van mijn HDD naar 'Large' gezet en nu draait die weer als een zonnetje! :D Mannen en vrouwen, allemaal hartstikke bedankt voor het helpen! Toppers! d:)b
Pagina: 1