Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poort power genoeg voor DVB antenne ?

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:42
Best mensen ik heb een tv usb stick met digitale antenne. Op men laptop werkt dit niet echt en haprert het beeld enorm, eigenlijk is er vrij weinig beeld. Het geluid doet het wel normaal. Omdat ik niet echt een reden kan vinden waarom dit niet werkt bedacht ik me dat zo een antenne misschien wel een klein vermogen trekt (niet veel) maar zou het kunnen dat een usb port van een laptop minder vermogen geeft dan een usb port van een normale pc ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dat zou kunnen. Heb je dat probleem op elke poort?
Welke cpu zit er in je laptop? Misschien is die niet sterk genoeg. Is het USB1.1 of USB2.0?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Misschien USB 1.1 vs Usb 2.0? Werkt het wel gewoon met je laptop aan de adapter / stroom?

• Mich
http://global.msi.com.tw/...35&cat2_no=&cat3_no=#menu

cpu: AMD® Mobile Processor Turion64 MT-32 1600mhz
ram: 1.5 gig
4200 rpm hd

en ja het is ook met netsnoer eraan, en heb niet alle poorten geprobeerd (2 v/d 4)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn laptops waar de USB-poorten maar 100 mA kunnen leveren ipv 500 mA, dat zou 't probleem kunnen zijn. Maar voor 't zelfde geldt is 't natuurlijk een software matig probleem.

• Mich
Alle outputs zijn 500 mA. Dus dat kan het niet zijn :S
De bandwith used is wel bijna 400% maar dat zal wel kloppen.

hmmz dan toch software matig, verder zoeken dus :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat is de signaalkwaliteit en -sterkte?
Als je de antenne in de vensterbank of hoger zet, wordt het dan wel beter?

[edit]Cpu belasting tijdens het kijken? Want dan kan je dat ook eventueel uitsluiten, blijft alleen het programma over en ik heb geen idee of je daar een ander programma voor kan gebruiken (al kan ik nu ff niet op namen komen).

[ Voor 50% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-09-2007 23:35 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mich
MeNTaL_TO schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:31:
Wat is de signaalkwaliteit en -sterkte?
Als je de antenne in de vensterbank of hoger zet, wordt het dan wel beter?
nee kheb hem zelfs buiten gezet, volle sterkste, de zenders vind die wel prima verder.

en het is btw een hybrid stick. Aan de analoge coax kabel werkt tv wel prima, vandaar dat ik over de power dacht, want het is 1 driver en 1 programma.

[ Voor 19% gewijzigd door Mich op 26-09-2007 23:33 ]

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:10
Probeer hem eens via een USB-hub met een eigen voeding (adapter) aan je laptop te hangen, heeft dat meer effect? Dan zou je stroomsterkte kunnen uitsluiten..

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Mich
AndriesLouw schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:37:
Probeer hem eens via een USB-hub met een eigen voeding (adapter) aan je laptop te hangen, heeft dat meer effect? Dan zou je stroomsterkte kunnen uitsluiten..
Idd, kheb alleen niet zo een hub hier helaas.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Te weinig rekenkracht voor digitale tv? Ik weet niet wat er in nederland van digitale tv verzonden wordt maar ik heb ook soms moeite met hoge res filmpjes met een athlon64 1GB ram en een 6800le.

Of misschien gewoon een te oude windows installatie waar al te dikwijls programma's geinstalleerd/verwijderd zijn.

Verwijderd

Wat voor antenne heb je eraan hangen?
Als het een actieve antenne is, staat de stroomvoorziening voor de antenne wel aan (5V antenna power oid)?
Met een simpele passieve antenne heb je over het algemeen erg slecht ontvangst (of je moet heel dicht bij de zender zijn).
Te weinig rekenkracht is onzin, 't is een simpele mpeg2 stream (+/-2 Mbps).

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:23
als je stroom tekocht hebt kun je een usb verlengkabel door midden knippen. de data lijnen gewoon door verbinden. de stroomkabels die van de pc komen heb je niet nodig, kun je bijvoorbeeld een ledje op aansluiten en op de stroomkabels die naar de apparaat gaan kun je dan een 5v voeding op plaatsen of bijvoorbeeld van de laptop oplader aftakken met een 7812 en 7805 in serie ;)
Pagina: 1