[VISTA] Slechte (overlay) videokwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 18:51
Heb vandaag nog maar eens vista geinstalleerd voor oa Crysis.
Ik ging er vanuit dat intussen de grootste problemen waren opgelost.

Helaas blijkt dit niet het geval, naast slechte en zachte geluidskwaliteit van mijn audigy2 blijkt er nog steeds verschil in beeldkwaliteit te zijn bij videoweergave (overlay) tussen xp en vista.

Met name bij HD Xvid of mkv files welke onder XP perfect worden weergegeven valt op dat de kwaliteit flink minder is onder vista. Is hier iets aan te doen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, welke hardware, welke drivers, codecs, etc. ?

Ik had met m'n 8800gtx op XP na het updaten van de NVidia driver ook ineens problemen met sommige video-codes. Bleek gewoon aan "vage gamma overlay" instellingen te liggen die ik voor de GPU driver update niet had. Slidertje terug naar 50% en alles was opgelost.

Met andere woorden, wat heb je al geprobeerd en wat zijn je specs ....

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 18:51
8800GTX
Athlon X2 3800 @ 2,8GHZ

Beiden install's VLC player voor de mkv files.
En standaard media player in combinatie met divx (met full deblocking+sharpening) voor de xvid files.

Uiteraard met nieuwste drivers.
Uiteraard ook andere players getest. Maakt allemaal niks uit. :(

Naja, zal het binnenkort nog eens in linux testen, kijken hoe het daarmee is. Mocht het niet op te lossen zijn ga ik weer terug naar XP. Had gehoopt dat het een bekend probleem was en er een patch voor was.... helaas niet dus.

update1:
Heb te snel een topic geopend zie ik.... excuses... problem solved.
Met de KMP player (http://www.kmplayer.com) heb ik wel goed beeld onder vista.

update2:
Helaas deactiveerd KMP player wel altijd aero, waarna deze soms niet meer geactiveerd kan worden. Verder lijkt het erop dat de KMP player ook invloed heeft op de 3D functies onder vista.(waarschijnlijk door het omzeilen van de DRM flauwekul) Dus in feite moet ik nu elke keer rebooten na het afspelen van een bestand. Bij het rebooten hangt ie zich vervolgens af en toe op. (uiteraard niet als ik geen KMP player heb gebruikt)

Grr, heb er al weer spijt ervan dat ik gisteren voor de tweede keer tijd (en ook geld!) in vista heb gestoken.
Wat ik ook doe, 100% zal het nooit draaien.

[ Voor 92% gewijzigd door KBDE op 27-09-2007 09:25 ]