Probleem met driver realtek

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:10
Ik heb een probleem met mijn onboard realtek geluidskaart.
Hij wil wel geluid afspelen maar niet over mijn 6.1 set van creative. Hij doet steeds maar 2 boxen en de subwoofer, ik heb al diverse drivers geprobeerd van realtek maar geen een wil werken. Het gekke is als je in de configuratue van de software van realtek kijkt dan kan je de boxen testen. Dan doen ze het allemaal, maar in Windows weigeren ze.
Type Realtek ACL888
Moederbord: P6N SLI V2
O/S: Windows Vista Ultimate Eng.

Hoe kan ik dit oplossen, zit al 3 a 4 uur te klooien en niks lukt

Alvast bedankt voor de tips/antwoord

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Even een vraagje: Stuur je de set aan via digitaal/coax of analoge kabels? Dat maakt ook nogal uit namelijk :P. Als je namelijk digitaal aanstuurt en je luistert muziek dan blijft dat gewoon bot stereo, dus over de front speakers en subwoofer. Als je bij 5.1 (of 6.1 :P) surround sound bestanden (zoals DVD-films) ook nog steeds alleen geluid hoort over alleen de front speakers dan is er iets mis, maar normale (stereo) muziek over een digitale aansluiting resulteert gewoon in muziek over de frontspeakers only

(btw, volgens mij hoort dit topic meer thuis in Audio&HiFi :))

Logius | Somda | Twitter

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 03:02

Rem

Heb zelf ook een soortgelijk probleem, enige kans dat je ooit speakers of headphones hebt aangesloten via de aansluitingen aan de voorkant?

ik heb hetzelfde probleem en dit zal misschien werken:

Als je een koptelefoon gebruikte, en je krijgt daarna alleen nog maar stereo geluid (Dus door maar 3 boxen) sluit dan opnieuw je koptelefoon aan, en verander nu terwijl de koptelefoon in de connector zit in je realtek contrl panel onder de tab "speaker configuration" die (Naar ik aanneem) op 5.1 staat, stereo en weer terug naar 5.1. Dit werkt bij mij iig wel!

En als je echt een koe bent (No offense }:O ), dan zou je natuurlijk als er nog steeds stereo staat het maar eens in moeten stellen op 5.1 O-)

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:10
remsporus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:07:
Heb zelf ook een soortgelijk probleem, enige kans dat je ooit speakers of headphones hebt aangesloten via de aansluitingen aan de voorkant?

ik heb hetzelfde probleem en dit zal misschien werken:

Als je een koptelefoon gebruikte, en je krijgt daarna alleen nog maar stereo geluid (Dus door maar 3 boxen) sluit dan opnieuw je koptelefoon aan, en verander nu terwijl de koptelefoon in de connector zit in je realtek contrl panel onder de tab "speaker configuration" die (Naar ik aanneem) op 5.1 staat, stereo en weer terug naar 5.1. Dit werkt bij mij iig wel!

En als je echt een koe bent (No offense }:O ), dan zou je natuurlijk als er nog steeds stereo staat het maar eens in moeten stellen op 5.1 O-)
Nee helaas geeft dat niet het gewenste resultaat, het programma van realtek herkent alles gewoon maar Windows snapt het weer eens niet :(

Verwijderd

nachtwaker

heb je het probleem opgelost?
Ik heb nl hetzelde..