Toon posts:

ZyWall VPN met DHCP voor clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem van een Intern netwerk waar ik VPN clients op in wil laten loggen.

Laten we zeggen:

Ik heb als intern netwerk: 10.10.0.0

Ik heb een VPN tunnel van site1 naar site2 liggen

Site1: 192.168.0.0
Site2: 10.10.0.0

OK, dit werkt al tijden prima.

Nu wil ik alleen een externe gebruiker via een VPN client in laten loggen op het interne netwerk aan de site2 kant, dit gaat problemen geven ben ik bang.

Simpel, ik maak een VPN aan, basic stuff.

Nu draai ik aan de Site2 kan bewust geen DHCP, dit ga ik wel nodig hebben, maar wil ik dat ook ? Liever niet, en eigenlijk alleen voor de VPN clients, desnoods op een 10.11.0.0 subnet.

Ik denk alleen dat dit met een Firewall van Zyxell, een Zywall 5 niet gaat lukken, zeker niet om aan ene bepaalde VPN rule DHCP toe te kennen.

Ik zal neem ik aan richting wat betere oplossingen als Cisco moeten gaan kijken ? Hier kon ik dat namelijk wel, bijvoorbeeld een PIX520, alleen die rules zijn niet leuk op die dingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er wel uit dat een Cisco Pix dit wel kan en misschien de beste oplossing is. Aan de andere kant vind ik de commandline met de 6.x.x versies van Cisco echt een ramp, ASA zou fijnen zijn maar ook VEEL duurder.

Misschien kan ik nog naar een Linux oplossing kijken.

Van een simpele SOHO router hoef ik weinig te verwachten denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog andere alternatieven welke dit kunnen ?

Ik heb alle bekende merken al gehad, waaronder checkpoint, kan het vaak niet terug vinden in de specs van de machines.