Draad/loos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biggyboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03-2010
Ik ga thuis een nieuw draadloos netwerk realiseren omdat het huidige draadloze netwerk voor niet naar behoren werkt.

De huidige situatie:
Modem>Draadloze router> 2 werkstations draadloos verbonden, mijn computer via een poort op de draadloze router verbonden.
Ik heb evegoed een lag als ik online ga gamen met mijn pc of xbox360 en me vader moet ze draadloze usbstick in de deuropening leggen om een "zeer laag" signaal te krijgen :?

Maar maakt niet uit het moet echt vernieuwd worden(apparatuur van sweex).

Ik wil het nu zo gaan doen:
Modem>router>draadloos acces point
Mijn computer via de router zodat ik eindelijk vlekkeloos kan internetten en het werkstation van me vader en zus via het draadloze acces point.

Is dit de beste opstelling en welke apparatuur raden jullie mij aan?
Kunnen me vader en zus via een draadloze pci kaart gewoon verbinding maken met het acces point?

Omdat ik veel goede reviews over een WAP54G heb gelezen denk ik erover deze als het acces point te gebruiken of zijn er betere/snellere acces points die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben?

Heel graag jullie mening.

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-03 16:03
De lag zal er niet echt snel uit gaan, al zit er faak wel iets bij je thuis te vertragen, het netwerkt buiten je huis heeft geregeld meer vertraging, dus daar kan je niet zo veel aan doen.

over je opstelling:
voor je Acces point heb je ook een kabel nodig. al zijn er van Cisco (de Cisco niet Linksys) wel ontvangers die ook uitzenden, die zijn een stuk duurder maar werken wel heel mooi. maar door de prijs meer iets voor bedrijven.

het merk:
tsja, je kan eigelijk van alles pakken, zelf heb ik een Siemens wireless router werk voor mij goed.
"kleine" bedrijven gebruiken faak Linksys (powerd by Cisco) is een goed merk, en werken faak stabiel al kun je overal problemen mee krijgen.
er zijn ook veel mensen die het liefste Linksys gebruiken, mede ICT studenten om mij heen hebben dat ook, en vinden het uitstekend werken.

het merk dat ik zelf zie als zijnde "de beste" is dan wel Cisco, maar dat is faak niet echt iets voor thuis, omdat het faak veel te duur is, en veel te uitgebrijdt.

dell maakt op zich volgens mij ook wel leuke dingen.

het is gewoon kijken wat past binnen je budget en wat heb je nodig/gebruik je.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Aangezien je nu al een draadloze router hebt, is het misschien wel handig om je netwerk gewoon met een accesspoint uit te breiden.
Je hangt het accesspoint ergens anders in huis, kabel naar de router.. ssid's, kanalen en wpa/wep wachtwoorden gelijkstellen en gaan maar.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
King4589 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:53:
De lag zal er niet echt snel uit gaan, al zit er faak wel iets bij je thuis te vertragen, het netwerkt buiten je huis heeft geregeld meer vertraging, dus daar kan je niet zo veel aan doen.

over je opstelling:
voor je Acces point heb je ook een kabel nodig. al zijn er van Cisco (de Cisco niet Linksys) wel ontvangers die ook uitzenden, die zijn een stuk duurder maar werken wel heel mooi. maar door de prijs meer iets voor bedrijven.

het merk:
tsja, je kan eigelijk van alles pakken, zelf heb ik een Siemens wireless router werk voor mij goed.
"kleine" bedrijven gebruiken faak Linksys (powerd by Cisco) is een goed merk, en werken faak stabiel al kun je overal problemen mee krijgen.
er zijn ook veel mensen die het liefste Linksys gebruiken, mede ICT studenten om mij heen hebben dat ook, en vinden het uitstekend werken.

het merk dat ik zelf zie als zijnde "de beste" is dan wel Cisco, maar dat is faak niet echt iets voor thuis, omdat het faak veel te duur is, en veel te uitgebrijdt.

dell maakt op zich volgens mij ook wel leuke dingen.

het is gewoon kijken wat past binnen je budget en wat heb je nodig/gebruik je.
Faak? 8)7 My god, en de rest van de tekst... :'(

wordt er nou nog een beetje nederlands gegeven of is het nou echt zo dat die studenten van de Pabo het al niet eens meer machtig zijn...brr

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Biggyboy
job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:55:
Aangezien je nu al een draadloze router hebt, is het misschien wel handig om je netwerk gewoon met een accesspoint uit te breiden.
Je hangt het accesspoint ergens anders in huis, kabel naar de router.. ssid's, kanalen en wpa/wep wachtwoorden gelijkstellen en gaan maar.
Nee ik wil het juist via een andere/nieuwe router laten lopen, dat leek me wel duidelijk.

En apparatuur van cisco zit er ook niet in want 1 het gaat buiten ons budget en 2 ik weet niet hoe ik het moet programmeren en dan komt er ook nog eens bij dat ik alle apparatuur van cisco moet nemen omdat cisco heel slecht compatible is met andere merken.

Al zou ik het zo aansluiten als ik voorgesteld had

(Modem>router>draadloos acces point
Mijn computer via de router en het werkstation van me vader en zus via het draadloze acces point)

gaat het dan werken?

Ik snap dat er een kabel naar het acces point loopt maar dat is geen probleem.
Wel jammer dat de lag niet helemaal weggaat maar als daar toch niks aan te doen is, het moet in ieder geval vernieuwd en wordt er alleen maar beter op.
Het gaat mij erom of het zo gaat werken dan kan ik de apparatuur bestellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Biggyboy op 27-09-2007 16:37 ]

• Saab
Jouw lag is dan toch weg als jij via een vaste verbinding gaat werken? Als je vader en zusje gaan MSN'en Internetten en een beetje mailen hebben ze via een fatsoenlijk draadloos netwerk geen last van noemenswaardige lag.

Het absolute onzin dat je alles van Cisco zou moeten nemen, als je apparatuur WiFi certified is, moet het naadloos met andere merken werken, maar ik denk wel dat het voor een thuis netwerk overdone is.

Kijk in elk geval naar een 3Com ap, zijn gewoon simpel te configureren, en bieden goede snelheid met een stabiele verbinding, ook voor je netwerkkaartjes zou ik 3Com nemen. Goedkoop is bijna altijd duurkoop.

• Biggyboy
Klopt me lag is door middel van die situatie helemaal weg, ik heb er nu al zin in:P
Ik heb toch maar die linksys apparatuur besteld.
Dus vaste router, acces point en 2 netwerkadaptors(met speedbooster).

Hoe zit het met beveiliging, welke beveiliging kan ik het beste nemen? WPA neem ik aan?
Je kan toch ook mac adressen invoeren welke toegang mogen hebben tot het netwerk? dit lijkt mij de veiligste optie of niet?

• Saab
wpa is het veiligst, mac filtering is niet echt veilig, mac addressen kunnen gespoofd worden en gecloned naar een andere netwerkkaart.

Als die Linksys spullen niet werken kom je hier niet klagen he :)

succes ermee

• Biggyboy
sorry? niet werken? is toch prima spul?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:08
Saab schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:22:
[...]

Faak? 8)7 My god, en de rest van de tekst... :'(

wordt er nou nog een beetje nederlands gegeven of is het nou echt zo dat die studenten van de Pabo het al niet eens meer machtig zijn...brr
Ik weet natuurlijk niet of dat hier het geval is maar er bestaat ook nog zoiets als dyslexie he? Daar kun je veel mensen onbewust mee tegen het zere been schoppen.

On-topic:
Als je een Acces Point gaat kopen zou ik even kijken naar de prijsverhouding met Routers, mijn WRT54GL was namelijk 15,- euro goedkoper dan een WAP54G. Geen idee of dit nog steeds zo is maar viel me toen iig op.

• Saab
Biggyboy schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:47:
sorry? niet werken? is toch prima spul?
Nouja, zie toch best vaak probleem topics met Linksys accesspoint voorbij komen. Ik plaatste ook een smiley

Verwijderd

Saab schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:21:
Als die Linksys spullen niet werken kom je hier niet klagen he :)
Mooie onderbouwing over het feit dat Linksys slecht zou zijn?

Ik heb 5 Linksys WRT54GL's staan, deze met de Tomato firmware. Deze halen een uptime van 108+ dagen (iets met stroomuitval, waardoor reset). Verder heb ik nog nooit enige uitval gehad.

Via WDS laat ik een WRT54GL met 2 dikke antennes (gemonteerd op mijn balkon). Hiermee kan ik op 550 meter afstand (LOS) van mijn huis nog op mijn netwerk komen met mijn laptop, en audio streamen gaat zonder probleem (snelheid is teruggezakt naar 2mbit). Met een extra hop op 400 meter (nog een WRT54GL) op een antenne-paal kom ik op een metertje of 900.

Nee, ik heb geen problemen met de Linksys WRT54GL. Hier geef ik een beetje geld aan uit, maar heb dan wel erg leuk speelgoed.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 01:16 . Reden: url toevoegen ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:26
pricewatch: Sitecom WL-130 Range Extender (54Mbps)

Super apparaat, een keer geinstalleerd bij een bedrijf, werkt perfect om je draadloos netwerk uit te breiden.
Pagina: 1