Toon posts:

Geen verbinding zonder router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Krijg met 1 vaste pc geen verbinding meer met internet als ik deze zonder de Sitecom router rechtstreeks op de LAN aansluiting prik.

Krijg constant het 169.* Ip nummer en al van alles geprobeerd zoals ipconfig met alle opties, hard ip , schone xp helpt ook niet.

Prik er daarna de router weer tussen krijg ik gelijk verbinding.

Kan dit ook te maken hebben met mn migratie van Demon naar Xs4all ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geeft de modem wel een DHCP uit? of doet je router dat allemaal? De modem die ik hier bijvoorbeeld gebruik heeft de mogelijkheid DHCP uit te geven, maar dat laat ik dus door de router doen. Dus als de router daartussenuit gehaald wordt en de modem geeft geen DHCP, dan zul je niet op inet komen. Je kunt proberen een ipadres zelf in te voeren (wat nu je router heeft, ext ip dus) dan zou het moeten lukken.

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Modem reboot al geprobeerd ?
Zou kunnen dat het MAC Adres van de router alleen geaccepteerd wordt op dit moment door het modem.
Of het MAC Adres clonen.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dat 169 address is een apipa address en vaak een indicatie dat er bijv. geen DHCP service bereikt kan worden of beschikbaar is.

Heb je je modem al gereset en het dan geprobeerd?
Een andere mogelijkheid; een aantal providers koppelen de verbinding aan een MAC address. In dit geval kan het dus zijn dat jouw provider alleen verkeer toelaat van het MAC address van je router en niet, in het geval je hem direct aansluit, van het MAC address van je NIC. Dit kan je soms oplossen door een bepaalde procedure (op een site) te doorlopen of de helpdesk van je ISP te bellen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is als ik mn tweede pc direct aansluit krijg ik wel direct verbinding en mn vaste ip adres te zien

toevallig een link van die site ?? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 22:15 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dat hangt af van je ISP. Bij chello was het vroeger http://provisioning.upc.nl/ . Maar ik geloof dat het bij hun tegenwoordig ook niet meer nodig is.

Idd vreemd dat het met de 2de kaart wel lukt. Kan het zijn dat de router het MAC address van de 2de kaart ooit gekloond heeft? Vergelijk de MAC addressen even van de WAN poort van je router en de NIC op pc2. Mochten die hetzelfde zijn dan weet je precies waar het mis gaat, namelijk dat je verbinding door de ISP gekoppeld is aan het MAC address van je router.

[ Voor 17% gewijzigd door temp00 op 26-09-2007 22:30 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
kan dit door de ISP gereset worden??, voordat ik dalijk weer heibel met de helpdesk heb, die zeggen nl snel dat het niet aan hun ligt

voor de migratie was het bij geen van de pc's een probleem ook zo vreemd

Verwijderd

Topicstarter
Helpdesk zegt dat ik de pc direct op de modem aan moet sluiten en 2 uur moet wachten, komt het vanzelf goed.. ben benieuwd.

Was bij demon geen probleem maar bij Xs4all kan het dus niet.

Weer een reden om daar weg te gaan....

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nu wel op mn eigen PC maar verbinding is nog verre van ideaal

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:57:
Helpdesk zegt dat ik de pc direct op de modem aan moet sluiten en 2 uur moet wachten, komt het vanzelf goed.. ben benieuwd.

Omdat jij niet kundig genoeg bent om eea goed aan te sluiten en/of te configureren? Sorry, maar dat vind ik wel een erg bekrompen redenering.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij lees jij niet goed, mijn vraag was waarom ik niet met mijn gamepc rechtstreeks op de LAN kon, wat bij demon geen probleem was en bij xs4all wel.

Heeft niks met aansluiten of configureren te maken, maar dat zal jij wel beter weten ongetwijfeld

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:10:
volgens mij lees jij niet goed, mijn vraag was waarom ik niet met mijn gamepc rechtstreeks op de LAN kon, wat bij demon geen probleem was en bij xs4all wel.

Heeft niks met aansluiten of configureren te maken, maar dat zal jij wel beter weten ongetwijfeld
Je vraag heeft alles te maken met configureren en aansluiten. Je kunt simpelweg niet verwachten dat het bij iedere provider hetzelfde werkt, al is het alleen maar door verschillende apparatuur of infrastructuur.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:57:

daarbij, xs4all is echt een van de betere providers.

dat je zo'n randebiel bent die het niet snapt en gelijk naar een ander provider wil omdat ie niet 2 uur wil wachten omdat hij zelf gebrek heeft aan kennis kunnen wij niks aan doen, en geeft jou niet het recht op andere leden van het forum te ranten

je bent hier net nieuw en staat hier een beetje sjagie te doen ..

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 29-09-2007 16:23 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, de andere posters reageren normaal en proberen te helpen, afkraken is zo makkelijk maar meedenken is een andere zaak.

Als ik alle kennis zou hebben, zou ik geen vraag stellen op een forum

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:50:
Nee hoor, de andere posters reageren normaal en proberen te helpen, afkraken is zo makkelijk maar meedenken is een andere zaak.

Als ik alle kennis zou hebben, zou ik geen vraag stellen op een forum
GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker. Men dient hier eerst zélf op onderzoek uit te gaan, voordat een vraag wordt gesteld. Voor de rest blijkt nergens echt uit wat je überhaupt zelf hebt geprobeerd. Ik denk in ieder geval pas mee als blijkt dat de TS zelf eerst heeft nagedacht.
Pagina: 1