NetBT beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• roelvdh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2023
Mijn NetBIOS over TCP/IP lijkt beschadigd te zijn. Ik had eerst een virus welke een Trojan dropper achterliet. Het virus kon ik gemakkelijk verwijderen, de 2 droppers die in Windows\system32\cachedll waren achtergelaten kon ik in quarantaine zetten. Echter, ik heb nog steeds problemen:

1. na boot krijg ik geen toegang tot mijn netwerk
2. command line netsh int ip reset, daarna reboot werkt prima bij de volgende boot
3. echter, na de daarop volgende boot gaat het toch weer fout (zie 1.)
4. ik kan TCP/IP niet verwijderen/her-installeren omdat "verwijderen" grijs gemaakt is als ik op TCP/IP klik in "Eigenschappen van LAN-verbinding". Dat vertrouw ik niet.

Het lijkt er dus op dat met de originele TCP/IP geknoeid is.
Kan ik TCP/IP op een andere manier vervangen zonder heel Win XP opnieuw te installeren?

Roel

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Tsja je kan proberen de bestanden tcpip.sys en tcpip6.sys te verwijderen en schone neer te gooien maar de vraag is of dit wel helpt. Ik laat mij zelf nooit infecteren door mal/virusware, maar ik begrijp niet waarom mensen door blijven modderen met een systeem dat geinfecteerd is/was. Mijn advies is dan ook: partities verwijderen>formateren>herinstall. Je raakt vaak toch nooit alle sporen kwijt.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• roelvdh
Bedankt, ik zal je advies opvolgen. Dit is mijn eerste infectie sinds een jaar of 5. Het kreng zat in een zip-file die in een andere zip-file zat en dat ontsnapte aan mijn scanner.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Welk OS, XP ? Eventueel kun je een in-place upgrade vanaf de install-CD proberen ... Bij Win2K kun je trouwens TCP/IP wel deinstalleren, maar op XP is het "deinstalleren" volgens mij altijd grijs hoor.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• roelvdh
Ja, XP. Ik ga toch maar voor de herinstallatie, krijg ik tenminste weer eens een schoon systeem. Toch bedankt!

• roelvdh
temp00 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:54:
Tsja je kan proberen de bestanden tcpip.sys en tcpip6.sys te verwijderen en schone neer te gooien maar de vraag is of dit wel helpt. Ik laat mij zelf nooit infecteren door mal/virusware, maar ik begrijp niet waarom mensen door blijven modderen met een systeem dat geinfecteerd is/was. Mijn advies is dan ook: partities verwijderen>formateren>herinstall. Je raakt vaak toch nooit alle sporen kwijt.
Ik kom er nog even op terug. Ik heb een nieuwe HD toegevoegd en alles opnieuw geïnstalleerd. De oude HD heb ik nog nodig voor een programma dat niet meer opnieuw geïnstalleerd kan worden. Op de oude HD is de trojan definitief gekilled, maar uit voorzorg haal ik de Internet-verbinding los als ik boot van die schijf. Hoewel de trojan duidelijk weg is heb ik nog steeds het lastige probleem dat NetBT beschadigd wordt als ik 1x boot vanaf de oude HD. Daarna commando "netsh int ip reset" en dan gaat het 1x goed bij de volgende boot, maar de keer daarna is het weer mis. Booten vanaf mijn nieuwe HD geeft geen probleem, uiteraard. Ik kan zo prima werken omdat het gebruik van de oude HD incidenteel is, maar het zou mooi zijn als ik dit probleempje ook nog weg kan krijgen. Op jouw advies heb ik tcpip.sys en tcpip6.sys vervangen. Kennelijk is er nog iets mis met een derde systeembestand. Welk bestand zou dat kunnen zijn?

Bij voorbaat opnieuw bedankt,

Roel

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:21
Die heb ik eerder gehad inderdaad :) http://support.steampowered.com/downloads/faq/215/lspfix.zip was toendertijd een oplossing.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• roelvdh
Bedankt, maar helaas, geen van beide oplossingen blijkt in mijn geval te werken. In de beschrijving staat nog de suggestie om Windows Netwerkservices te de- en herinstalleren. Dat ga ik nog eens proberen.

Roel
Pagina: 1