Ik blijf maar deze melding krijgen als een een netwerk map wil openen:
\\192.168.1.3\share is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd.
Ik weet bijna zeker dat het iets met de rechten te maken heeft, want ik heb ook een andere map (die op een FAT32 filesystem staat) geshared, en dat werkt prima. De map die niet werkt staat dus op een NTFS filesystem.
Ik heb dus twee PC's in mijn netwerk:
192.168.1.2 laptop (Windows XP SP2)
192.168.1.3 media center (Windows XP MCE)
Op de media center is er een gebruiker met de naam "User" (zonder wachtwoord zodat ie automatisch inlogd).
Op de laptop het ik ook een gebruiker "User" aangemaakt zonder wachtwoord.
Bij "share properties -> Sharing -> Permissions" heb ik "User" toegevoegd (alle allow boxjes aangevinkt).
Bij "share properties -> Security" heb ik ook "User" toegevoegd (alle vinkjes staan op allow en ik kan ze ook niet veranderen).
Ik heb ook het Guest account al ingeschakeld, maar ook dat heeft geen effect.
Wie weet er raad? Ik weet het zelf echt niet meer...
\\192.168.1.3\share is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang geweigerd.
Ik weet bijna zeker dat het iets met de rechten te maken heeft, want ik heb ook een andere map (die op een FAT32 filesystem staat) geshared, en dat werkt prima. De map die niet werkt staat dus op een NTFS filesystem.
Ik heb dus twee PC's in mijn netwerk:
192.168.1.2 laptop (Windows XP SP2)
192.168.1.3 media center (Windows XP MCE)
Op de media center is er een gebruiker met de naam "User" (zonder wachtwoord zodat ie automatisch inlogd).
Op de laptop het ik ook een gebruiker "User" aangemaakt zonder wachtwoord.
Bij "share properties -> Sharing -> Permissions" heb ik "User" toegevoegd (alle allow boxjes aangevinkt).
Bij "share properties -> Security" heb ik ook "User" toegevoegd (alle vinkjes staan op allow en ik kan ze ook niet veranderen).
Ik heb ook het Guest account al ingeschakeld, maar ook dat heeft geen effect.
Wie weet er raad? Ik weet het zelf echt niet meer...