Toon posts:

PCI kaart WiFi 54 Mb verbindt niet met mijn ADSL router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een tijdje geleden kocht ik een eigen pc die ik boven op mijn kamer zette, en kocht een adsl router (met bijhorende usb-ontvanger 802.11g), zoiets ongeveer:

[pdf] http://www.google.com/url...g2=sahlqqZMTBAV9gFJquEG5g

In het begin werkte dit perfect, maar de ontvanger was niet zo sterk. De usb-ontvanger bleek brol en deed het al snel niet meer, waardoor ik een ander alternatief zocht:

http://www.pixmania.nl/nl...kaart-wifi-54-mb-tew.html

Ik installeerde deze een paar dagen geleden, maar toen ik wou verbinden met mijn router ging het mis. Hij vond het signaal van mijn ADSL Router wel (100% signaalsterkte), maar toen ik op 'Connect' klikte reageerde hij niet, hij bleef gewoon als status "Scanning...".

Ik probeerde even alles uit, connectmode stond op "Infrastructure", en toen ik deze naar "Ad-Hoc" veranderde, en als Channel 1 zette, probeerde de draadloze verbinding plots mijn netwerkadres te verkrijgen, maar na een ca. een minuut gaf hij het op.

Heeft iemand alsjeblieft een oplossing hiervoor; waar het probleem ligt/alternatieven?

mvg jepptje

Verwijderd

hoi jepp,

maak je gebruik van windows zero configuration of een ander programma?

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof t niet, hij vermeldde expliciet dat windows zero uit moest staan opdat het zou draaien, ik gebruik gewoon de utility die op de bijbehorende cdrom stond.. ik probeer nog snel een screentje te gaan halen brb ;)

Verwijderd

ik heb zelf een keer een soortgelijk probleem gehad met de software van intel.
toen wilde het wel connecten nadat ik met die chanels ben gaan rommelen maar na een tijdje viel de verbinding constant weg.
kun je proberen alleen de drivers te installeren en bij de services te kijken of je windows zero configuration aan staat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm kut ik moet weg, zal ik zeker proberen en vrijdag ben ik er weer. bedankt voor de hulp, ik zal proberen nog snel de screenies te gaan halen =)

Verwijderd

Topicstarter
*bump* alle channels geprobeerd, geen reactie..

windows laten installen werkt ook niet, hij noemt t dan 'Realtek' en doet er verder niks mee :P

graag tips plz!

grtz

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staat er soms MAC-adres filtering aan in de router, waardoor er geen verbinding toegestaan is? Je moet dan het MAC_adres toevoegen aan de toegestane lijst in de router.

Het is moeilijk om meer te zeggen, daar je te weinig informatie over settings e.d. geeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja eindelijk dan toch! :D hartstikke bedankt, het waren de mac-instellingen die verkeerd ingesteld stonden, wat een onnozel foutje ook alweer :D nogmaals heel erg bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4858/wtfxm8.png

grtz!
Pagina: 1