Ik lees voortdurend dat je best met een oortje belt zodanig dat de antenne van je gsm, die stralingen via het oorkanaal in je hersenen zendt, niet naast je oor zit.
Verontrustend is echter volgende stelling:
Nu ik er echter over nadenk lijkt het perfect logisch wat de site beweert.
Een gsm antenne zendt elektromagnetische straling uit in alle richtingen,
in dit veld zit ook de kabel van het oortje,
deze kabel werkt als antenne en vangt de stralingen op.
Wat er verder gebeurt snap ik ook niet, er wordt geïnsinueerd dat de straling terug wordt afgedragen via het oortje van de kabel waardoor je hoofd tot 3 keer meer stralingen te verduren krijgt.
Ik ben geen expert in telecommunicatie en begrijp ook niet goed hoe deze overdracht en omvorming van datasignalen van gsm naar gsm antenne naar kabel naar hoofd juist tewerk gaat.
Alleen stel ik mij nu de vraag wat het minst schadelijke is voor de mens, bellen met of zonder oortje?
Ik quote even een stukje tekst uit een artikel van Het Laatste Nieuws van do 20/09, het artikel is getiteld "koop gsm met lage stralingswaarde".
Graag heb ik de meningen van mensen met kennis op dit gebied, dus geen believers of non - believers die hier even komen prediken dat stralingen wel zo slecht resp. schadeloos zijn.
Onderbouwde stellingen, on - topic zodat iedereen een antwoord heeft op de hamvraag "oortje of geen oortje gebruiken?".
Verontrustend is echter volgende stelling:
Ik dacht altijd dat met een oortje bellen het veiligste was.However in studies and tests of many of the hands-free kits by scientists and consumer groups in Europe, they found that the wire from the ear piece acts as an aerial and actually increases the radiation by three times.
Nu ik er echter over nadenk lijkt het perfect logisch wat de site beweert.
Een gsm antenne zendt elektromagnetische straling uit in alle richtingen,
in dit veld zit ook de kabel van het oortje,
deze kabel werkt als antenne en vangt de stralingen op.
Wat er verder gebeurt snap ik ook niet, er wordt geïnsinueerd dat de straling terug wordt afgedragen via het oortje van de kabel waardoor je hoofd tot 3 keer meer stralingen te verduren krijgt.
Ik ben geen expert in telecommunicatie en begrijp ook niet goed hoe deze overdracht en omvorming van datasignalen van gsm naar gsm antenne naar kabel naar hoofd juist tewerk gaat.
Alleen stel ik mij nu de vraag wat het minst schadelijke is voor de mens, bellen met of zonder oortje?
Ik quote even een stukje tekst uit een artikel van Het Laatste Nieuws van do 20/09, het artikel is getiteld "koop gsm met lage stralingswaarde".
Dergelijke statements zijn overal te vinden en staan dus haaks op hetgeen in de eerste quote wordt beweert.Q: "Welke van uw toestellen heeft een stralingswaarde lager dan 0,6 watt/kg"
A: The Phonehouse: "ik kan het wel eens uitzoeken voor u. En als u zich ongerust maakt over stralingswaarde, is het sowieso beter altijd met een oortje bellen".
Graag heb ik de meningen van mensen met kennis op dit gebied, dus geen believers of non - believers die hier even komen prediken dat stralingen wel zo slecht resp. schadeloos zijn.
Onderbouwde stellingen, on - topic zodat iedereen een antwoord heeft op de hamvraag "oortje of geen oortje gebruiken?".