iTunes kopieert bestanden dubbel

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een vraag over mijn gloednieuwe iMac en iTunes.
Vanaf een externe schijf heb ik een hele lijst met mp3's overgezet. De bestanden staan netjes in verschillende mappen en de namen van de mappen komen overeen met de inhoud. Als ik nu een nieuwe lijst aanmaak in iTunes zie ik dat alles gekopieerd wordt en dus in feite dubbel wordt opgeslagen. Is dit noodzakelijk?

Een andere vraag die bij mij naar bovenkomt is of het mogelijk is playlisten te generen aan de hand van de mappen en de inhoud die er bij hoort. Het zijn ongeveer 100 mappen met mp3's. Het zou mooi zijn als de naam van de playlist overeen komt met de naam de map.

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Ergens in de preferences van iTunes kun je aangeven dat je muziek handmatig wilt beheren.

Het is echter gemakkelijker om je 'over te geven' aan iTunes. Laat iTunes alles maar beheren en kijk helemaal niet meer om naar naamgevingen van folders e.d. Dit is hoe Apple het bedoeld heeft. Het hele idee is even slikken in het begin maar het werkt wel oke. Tenminste ik heb er geen problemen mee. Maar ik ben dan ook maar een basic iTunes gebruiker. Ik gebruik lang niet alle functies en veel neem ik maar zoals het komt.

Wat playlists betreft kun je Smart Playlist maken en daarmee kun je van allelei leuke manieren bedenken om playlists te maken.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Je hebt met de dubbele bestanden denk ik beginnersfout nr 1 gemaakt:
Je verteld tegen iTunes waar hij (zij?) de bestanden (je muziek) kan vinden bij " locatie map iTunes"
(Ga naar iTunes in de menu balk, selecteer voorkeuren, klik dan op de tabblad geavanceerd) en je hebt de optie "kopieer bestanden naar iTunes muziek bij toevoegen aan bibliotheek:"

Je kan niet tegen iTunes zeggen ; filter alle muziek uit map xx "
Je kan alleen uit je database filteren, en dat is maar 1 locatie voor iTunes. Hier kan je niet meerdere bibliotheken voor selecteren, en daarom hoeft je geen zoekfunctie qua maplocatie te hebben.

Waarom is je mapinhoud van belang? Je intereseert je toch ook niet naar de structuur van OS X?
Het gaat erom dat de schil erom heen doet wat hij hoort te doen.
Dat doet iTunes wel voor je.
Muziek op de externe HDD laten, of de muziek in je iTunes bibliotheek slepen, en dan iBackup downloaden via .mac (via je gratis .mac proef abbo) en met de optie "backup mijn iTunes bibliotheek naar je externe HDD kopieren.

[ Voor 6% gewijzigd door weeraanmelden op 26-09-2007 23:04 ]

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
weeraanmelden schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:03:
Je hebt met de dubbele bestanden denk ik beginnersfout nr 1 gemaakt:
Je verteld tegen iTunes waar hij (zij?) de bestanden (je muziek) kan vinden bij " locatie map iTunes"
(Ga naar iTunes in de menu balk, selecteer voorkeuren, klik dan op de tabblad geavanceerd) en je hebt de optie "kopieer bestanden naar iTunes muziek bij toevoegen aan bibliotheek:"

Je kan niet tegen iTunes zeggen ; filter alle muziek uit map xx "
Je kan alleen uit je database filteren, en dat is maar 1 locatie voor iTunes. Hier kan je niet meerdere bibliotheken voor selecteren, en daarom hoeft je geen zoekfunctie qua maplocatie te hebben.

Waarom is je mapinhoud van belang? Je intereseert je toch ook niet naar de structuur van OS X?
Het gaat erom dat de schil erom heen doet wat hij hoort te doen.
Dat doet iTunes wel voor je.
Muziek op de externe HDD laten, of de muziek in je iTunes bibliotheek slepen, en dan iBackup downloaden via .mac (via je gratis .mac proef abbo) en met de optie "backup mijn iTunes bibliotheek naar je externe HDD kopieren.
Ik vind de structuur gewoon belangrijk. Het is een (zeer) lange verzameling waar heel veel tijd in heeft gezeten en het laatste wat ik wil is dat iTunes alles verbouwd en de bestanden en mappen wijzigd. Ik heb gekozen voor de handmatige opbouw maar toch wordt alles dubbel gekopieerd lijkt me..

Verwijderd

Zolang je dat kopiëren uit hebt staan, laat iTunes gewoon al je muziek op zijn plek staan.

Maar ik moet Smasr wel gelijk geven. Zolang je ID3-tags in orde zijn, is je muziek binnen iTunes velen malen sneller en makkelijker terug te vinden dan in je oude vertrouwde windows mappen constructies.

Ik weet niet hoe nieuw je bent met iTunes, maar ik raad je aan om eens de "browse"functie (dat oogje rechts onderin iTunes) te gebruiken.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Tja, ik had ook een eigen opgebouwde structuur die ik heilig vond, maar ik ben blij dat ik me op een gegeven moment maar gewoon aan iTunes overgegeven heb. Laat hem het maar lekker regelen, zolang je tags op orde zijn doet hij het sneller en beter dan ik ooit zou kunnen. En ik heb natuurlijk een computer om dat soort dingen voor me te doen. ;).

Wat trouwens ook nog eens het geval zou kunnen zijn is dat je in elke map een m3ubestand of iets dergelijks hebt staan. Die importeert 'ie namelijk ook een keer, en dan krijg je ze er dubbel in.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat ook vaak gebeurd is dat je m3u bestanden in de mappen heeft staan. Deze zorgen ervoor dat als je die importeert alle mp3's in je lijst komen te staan. Het nadeel is dat als je een map importeert alles er 2x inkomt. 1x omdat je de map met bestanden erin sleept en 1x omdat er nog een m3u file bij zit.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:07:
Zolang je dat kopiëren uit hebt staan, laat iTunes gewoon al je muziek op zijn plek staan.
Weet je waar je dit kan instellen? Dan maak je me namelijk erg blij!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:40

Nietzman

Woei!

Joh, werp eens een blik in de preferences. Het staat er niet in het Russisch.
Pagina: 1