XFX TV-Kaart S-video in slecht

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-07 15:59
Ik heb digitale tv, en ik wilde daar programma's van opnemen met een tv kaartje. Ik heb daarom een goedkoop XFX tv kaartje gekocht (MPEG2 TV Tuner FM PAL PV-MP01-FPH7). Er zit een nvidia p179 chip op.

Nu heb ik mijn set-top box met een scart naar s-video kabel verbonden aan mijn pc. Ik heb in de set-top box ingesteld dat hij s-video moet uitvoeren.

Het vervelende is nou dat ik echt heel slecht beeld krijg, er komt wel iets door, maar het is zeker niet goed. Ik heb een stukje opgenomen: http://www.youtube.com/watch?v=FLYYU5UUCaY

Ik heb volgens mij alle instellingen in het forceware multimedia programma geprobeerd, en ik heb nog 2 andere programma's geinstalleerd en uitgeprobeerd (Dscaler & ChrisTV) Bij die twee programma's kreeg ik er helemaal geen beeld uit. Ik heb uiteraard ook de drivers geinstalleerd. De kabel is ook goed, die heb ik getest.

Alle ideeen zijn welkom, alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door SaN op 28-09-2007 17:39 ]

• SaN
Heeft echt niemand een idee wat er aan de hand is als het beel er zo uitziet? Ik moet morgen echt wat opnemen namelijk, en ik kom er echt niet uit. Ik ben net ook alweer een uurtje of 2 aan het proberen & zoeken geweest.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sander-sp schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:35:
Heeft echt niemand een idee wat er aan de hand is als het beel er zo uitziet? Ik moet morgen echt wat opnemen namelijk, en ik kom er echt niet uit. Ik ben net ook alweer een uurtje of 2 aan het proberen & zoeken geweest.
Ik heb zo'n vermoeden dat er niet echt een S-video signaal naar je TV kaart gestuurd wordt.

Testing, one, two ...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo te zien is ofwel de bekabeling niet goed of het signaal niet. Lijkt er op dat je de sync signalen mist. Kan je het ook proberen met composiet instelling ipv s-video?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SaN
Ja, maar ik krijg echt alleen beeld als ik zowel op de set-top box als op de tv-kaart s-video selecteer. Met alle andere opties blijft het beeld gewoon zwart.

De kabel heb ik getest (van de pc naar de tv) en dat werkte goed. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de kabel maar 1 kant op kan, van s-video naar scart dus, maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.

ok, dat is dus het probleem waarschijnlijk...
http://www.allekabels.nl/.../260/314/Scart-Kabel.html

Ik heb een soortgelijke kabel, en op deze website wordt duidelijk vermeldt dat de kabel maar 1 kant op kan. Ik ga dus maar is naar een andere kabel zoeken morgen.

[ Voor 27% gewijzigd door SaN op 28-09-2007 18:59 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het kan ook zijn dat je een niet volledig bedrade scart stekker hebt. Heb je geen s-video<->s-video kabel?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SaN
Ja, die heb ik wel, maar geen apparaat wat ik er op aan kan sluiten. Er zit geen s-video uit op de digitale ontvanger.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Probeer dan eens een gewone composiet kabel. Het zou inderdaad goed kunnen dat die scart stekker niet volledig bedraad is en hij alleen de "composiet" pinnetjes gebruikt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• SaN
Een gewone composiet kabel? De enige ingang die ik heb is een s-video. Ik moet gewoon een andere kabel hebben, maar ik denk dat het zoeken lastig wordt. Ik kan me voorstellen dat de mensen bij de Media Markt ook niet weten of het gaat werken met de kabels die ze hebben liggen...

Edit:

Oplossing was dus een scartblokje met een in/out switch en daar een losse s-video kabel op aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door SaN op 30-09-2007 20:00 ]

Pagina: 1