Bioshock / Medal of Honor: Airborne benchmarks?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Hey,

Ik sta op het punt om een nieuw systeem aan te schaffen. Uiteraard worden er voornamelijk games op geïnstalleerd. Games die gebaseerd zijn op de Unreal 3 engine / ID Tech 5 engine.

Mijn oog is gevallen op de Intel E6850 3.0Ghz (dual) of Q6600 2.4ghz (quad). Die processors zijn namelijk net zo duur.

Welke processor zal het beste presteren in toekomstige games? Ik kan namelijk een hoop benchmarks vinden waar wordt bewezen dat de E6850 de Q6600 in vrijwel alle huidige games (Quake 4, S.T.A.L.K.E.R etc.) het snelst is.

Maar ik kan maar geen benchmarks vinden van spellen zoals Medal of Honor: Airborne / Bioshock. Die games zijn op de Unreal Engine 3 gebaseerd. Die engine ondersteunt multiple cores dus ik neem aan dat de Q6600 in toekomstige games beter presteert, alleen zou ik graag cijfers zien :) Zodat ik de juiste keuze kan maken.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Koop goede koeling voor je CPU, PC2-5300 RAM, en een goede voeding, en koop de Q6600. Die krijg je perfect op 3.0Ghz ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 17:54

scorpie

Supra Addict

Deze vergelijking is al zo vaak langsgekomen.... zoek eens zou ik zeggen.
En ja, dan kun je wel zeggen dat die specifieke games niet behandeld zijn, maar zeker wel games die op dezelfde engines draaien, of dat er ingegaan wordt op trends zoals het wel en wee van threads in spellen en welke je dan beter kunt kopen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Games op diezelfde engines? Lijkt me sterk want die zijn er (nog) niet. Dus jij kan wel beweren dat dat zo is maar waar is je bron? Over welke games hebben wij het.

ID Tech 5 engine is nog niet eens uit. Wordt nog in geen enkele game gebruikt.

Snake jij hebt wel een punt op zich.

[ Voor 7% gewijzigd door et36s op 26-09-2007 20:06 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 09:07
Verkeerde subforum + kwestie van zelf benchmarks zoeken. Wat jij moet kopen is een keuze die je enkel zelf kan maken door je voorkeuren op een rijtje te zetten, deze te vergelijken met beide CPU's, en vervolgens tegen elkaar weg te strepen :)

Dit topic is gesloten.