Geen draadloos netwerk met wpa

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb op mijn pavillion dv6547ea windows xp geinstalleerd, maar nu heb ik een probleem met mijn draadloos internet:

Wanneer ik probeer te verbinden met een WPA netwerk dan krijg ik de fout bij "detecting network type"

"Windows was unable to connect to the selected network. The network may no longer be in range. Please refresh the list of available networks, and try to connect again"

Het draadloze kaartje werkt wel want in school waar ik connect op een netwerk dat niet beveiligd is, of met een netwerk dat authenticeert via certificaten en radius dan gaat het wel.

Het blijkt echt met WPA te zijn dat het ding niet wil werken, ik heb het netwerk al handmatig in de lijst toegevoegd maar ook dat gaat niet.

Hoe kan ik dit toch nog laten werken?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Werkt het dan wel als je de WPA afzet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Probeer het eens op WEP, wat voor draadloze kaart heb je?

• bibawa
Zoals dus hierboven al gezegd kan ik zonder problemen connecteren op een onbeveiligd netwerk..

Het is een centrino duo laptop dus een ipw kaartje veronderstel ik (maar geen ipw2200)

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
bibawa schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:46:
Zoals dus hierboven al gezegd kan ik zonder problemen connecteren op een onbeveiligd netwerk..

Het is een centrino duo laptop dus een ipw kaartje veronderstel ik (maar geen ipw2200)
Kan zijn dat je te oude drivers hebt, waardoor die geen WPA pakt, (probeer daarom dus WEP), kan ook zijn dat je kaart uberhaupt geen WPA aankan.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

iMars

Full time prutser

SCIxX schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:40:
Probeer het eens op WEP, wat voor draadloze kaart heb je?
bibawa schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:46:

ik kan nergens lezen of je ook WEP hebt gebruikt.... lukt dat wel?

Koop hier mijn P1 reader :)

• bibawa
Ik heb net wep geprobeerd, dat gaat ook niet...

Ik heb de de vista drivers geinstalleerd (op xp..) , maar het lukt nog steeds niet, dat deze geen wap ondersteund zou me sterk verbazen is een nieuwe laptop :). Ik krijg ook niet de "acquiring network adres" mededeling.

• bibawa
Ik weet eigenllijk niet of ik speciale programma's nodig heb om met dit kaartje te werken, in mijn oude laptop had ik intel proset wireless manager, maar hier heb ik dat dus niet.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gebruik je rare tekens in je netwerkkey? Zoals !@#$%^&*( of ) ? Niet elke router kan daar mee omgaan :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• bibawa
nee gewoon 2 woorden gescheiden door een spatie..

op een andere laptop kan ik wel probleemloos connecteren op het netwerk...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28
Heb je wel SP2?

Anders moet je deze misschien eerst even installeren: http://www.microsoft.com/...C1-48D6-95EE-1459234F4483 ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bibawa
Jup, sp2 staat erop , alle updates ook , maar ik heb ondertussen de oplossing gevonden:

Intel proset wireless network manager installeren en dan werkt het perfect, ik vraag me dan af: Waarom kan ik niet verbinden met het draadloze netwerk onder windows zelf? (op die andere laptop ook hetzelfde probleem, daar gaat het ook enkel maar met proset.)

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 00:28
Komt omdat daar hoogst waarschijnlijk de nieuwste driver bij zit.
Pagina: 1