Toon posts:

Foutje?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een week geleden heb ik een computer besteld op www.alternate.nl en die heb ik vandaag binnen gekregen. Alles was zo aangesloten en hij doet het goed, ik heb alleen wat problemen met internet. Omdat ik dacht dat ik aan mijn moederbord wel genoeg zou hebben, heb ik geen netwerkkaart erin laten bouwen. Nu is mijn vraag: Kan ik nog gewoon internetten of moet ik er eerst een netwerkkaart in bouwen? Er zit wel een internet aansluiting achter in het moederbord. Ik heb nog wel een netwerkkaart liggen hier ergens maar ik wil eerst even weten of dat wel nodig is.

Ik heb een Asus P5K SE moederbord, op alternate staat wel dat er een geintergreerde netwerkkaart inzit. http://www.alternate.nl/h...86&source2=coList#tecData

Dit zal wel een domme vraag zijn want ik heb er verder totaal geen verstand van.

iig alvast bedankt,

Niels

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iedere moderne mamaplank heeft een UTP aansluiting. Dus gewoon de UTP erin duwen, en surfen maar :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
sorry, bedoel je daar die internet ingang mee? ik heb namelijk geen idee dat voor staat.

Maar als ik je goed begrijp ligt het aan de software?

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:43:
sorry, bedoel je daar die internet ingang mee? ik heb namelijk geen idee dat voor staat.

Maar als ik je goed begrijp ligt het aan de software?
nee, gewoon internet kabel erin en gaan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:43:
sorry, bedoel je daar die internet ingang mee?
Internet heeft geen "Ingang" :9

Je woon je netwerkaansluiting bedoelt hij... Rj45

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Klein advies,

Eerst firewall installeren,
'Internetstekker' aansluiteren,
firewall updaten en dan pas echt het internet op, ( lees, als in gaan surfen )

Verwijderd

Topicstarter
Ow maar die tactiek werkt niet echt :P Die kabel zit erin maar hij kan geen verbinding maken ofzo

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 17:08

Sebazzz

3dp

Uhh dat is wel heel basic. Heb je tijdens je registratie de policy van GoT gelezen? Daarin staat dat wel van iedere gebruiker wat research verwachten in de topicstart en ook verwachten dat hij wel weet wat UTP, FSB, CPU, GPU, HTT, en dat soort termen betekent en wat voor functie die in een computer hebben. Misschien kan je voor dit soort vragen beter op www.beginnersweb.nl kijken. ;)
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

...

Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen. Omdat GoT een groot forum is, is er een aantal afspraken nodig, die vind je hier onder.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een "internet aansluiting"? _O_ Dat wil ik ook wel op m'n moederbord :D

't Zou taaltechnisch sowieso 'internetaansluiting' zonder spatie zijn en was 't maar waar dat het zo simpel is. Meestal heb je nog een ADSL- of kabelmodem nodig en een abonnement bij een internetserviceprovider. ;) Zo'n ding heet een ethernet-aansluiting, ook wel NIC genoemd voor Network Interface Card en het type kabel wat er meestal op aangesloten wordt is UTP, wat voor Unshielded Twisted Pair staat. ;)

Verder raad ik je de helpdesk van je provider aan als 't internet het niet doet. Met zo weinig informatie (je vertelt ons in feite niets en glazen bollen bestaan nou eenmaal niet) kunnen we geen moer. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 26-09-2007 19:49 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jep, plaatje van je motherboard: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/gpea86_1.jpg <-- bovenaan het 2e torentje, daar gaat je 'internet' in :P

[ Voor 6% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 26-09-2007 19:49 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal even verder puzzelen, bedankt voor alle reacties

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie vooral de reactie van de 'The Triad', ( The Triad in "Foutje?" ) we verwachten hier toch echt enige basiskennis.

Enfin, je moederboard heeft inderdaad gewoon een onboard netwerkkaart waar je de netwerkkabel van je internetverbinding in kunt doen - de rest van de aansluiting zul je de handleiding van je internetleverancier voor moeten volgen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.