Toon posts:

OS installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht. Nieuwe kast, moederbord, videokaaart, geheugen, processor en 2 hardeschijven.. De geluidskaart, voeding en dvd brander heb ik niet vervangen.

De schijven zijn beide SATA. Eerst zat er alleen maar 320GB in en daarop probeerde ik Windows XP Professional te installeren. Als hij de installatie aan het afronden was liep hij steeds vast en kreeg ik een blauw scherm. Ik dacht dat het aan mijn hardeschijf lag dus nieuwe SATA schijf van 750GB besteld.

Vandaag zou ik Windows XP Professional op de nieuwe schijf installeren, alles loopt lekker maar als de setup de bestanden kopieert loopt hij weer vast. Nu is het zelfs zo dat hij ook al een blauw scherm geeft.

De vrije ruimte, zonder partitie erop geeft hij aan. Dat is maar 131070MB, en dat voor een 320GB en 750GB schijf.

Kan iemand helpen met dit probleem om Windows XP Professional erop te krijgen, of weet iemand een truc of doe ik misschien iets fout?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07 11:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Mischien handig als je wat meer info geeft over het merk en type van alle onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: MSI K9N SLI-2F
Processor: AMD Athlon64 X2 AM2 2.8 GHz
Geheugen: OCZ 2GB 800 MHz XTC Gold
Videokaart: GigaByte X2600PRO 512MB
Geluidskaart: Creative Sound Blaster 2ZS
Harde Schijven: Western Digital 320GB SATA
Western Digital 750GB Sata

dit genoeg?

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Je zegt zelf "Ik dacht dat het aan mijn hardeschijf lag dus nieuwe SATA schijf van 750GB besteld.", maar laat vervolgens wel die 320 gb in je systeem zitten. Ikzelf zou het even proberen met alleen de 750gb en de 320gb er tijdelijk uithalen en pas na de install van windows weer terug zetten.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dat is de bekende 128/132 GB limiet, SP2 in je installatieCD slipstreamen en alles wordt weer herkend. Faq lezen? Zelfs googlen naar het aantal MB dat je vind levert resultaten op.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Heb je ook al een Bios Update gedaan? Ik geloof dat dat via flop kan toch? Nou weet ik niet of dan je garantie ook vervalt.

Edit: Och ja SP2 Slipstreamen :9

HEEL erg offtopic: Freddy_Fish het is de Verdwenen Zeewierzaadjes niet Draadjes, ik ben er nu namelijk een iso van aan het maken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 19:58 ]

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Zit niet in de bios, maar zoals marcieking zegt in de xp cd, maar als je je partitie niet groter maakt dan 128 gb, kan je ook gewoon een partitie van 50gb aanmaken en na windows install pas sp2 erover gooien.

ait herinnerde me alleen vaag de naam, die ik bij me packard bell had gehad thnx :P

Verwijderd

Topicstarter
okej, na de kennis van de 128/132 GB limiet, dacht ik dat het misschien daar aan lag. Maar na een paritie van 100GB aangemaakt te hebben, en de installatie van windows xp professional te doorlopen kwam ik weer op het punt van dat hij de installatie bezig is met afsluiten. Dan zou het nog 24 minuten moeten duren.

Maar dan wordt ineens men beeld dus zwart en daarna een blauw scherm.

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Zou je het voor de uitsluiting eigenlijk nog even moeten proberen met een xp cd met sp2 erin.

Verwijderd

Topicstarter
dat met de sp2 cd heeft niks geholpen. Het was nu zelfs zo dat hij zegt dat hij de setup bestanden kopieert loopt hij al vast en dan meteen weer een blauw scherm. Het lijkt wel alsof het steeds minder wordt.

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

je hebt die 320 schijf er wel uitgehaald toch, en hoe kom je zo snel aan een sp2 cd??

Verwijderd

Topicstarter
heb het met beide schijven apart en samen geprobeert maar dat heeft nix uitgemaakt.
Pagina: 1