Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA} Streaming media werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem maakt me radeloos. Sinds enkele weken kan ik geen media meer streamen van het internet, zoals radio of video.

Na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat dit temaken heeft met een protocol dat ik mis. Deze foutmelding: Kan het bestand niet afspelen omdat het opgegeven protocol niet wordt ondersteund. Als u in het dialoogvenster URL openen een URL hebt opgegeven, kunt u het met een ander transportprotocol, zoals http: of rtsp:, proberen.

Na veel onderzoek ben ik erachter gekomen dat ik het probleem moet zoeken in Windows Media Player - Extra - Opties - Netwerk.

Daar is bij mij het volgende ingesteld:
Aangevinkt:
- RTSP/UDP
- RTSP/TCP
- HTTP

- Deze speler kan multicast-streams ontvangen.

En dan komt het. Bij Proxyinstellingen voor servers staan GEEN protocollen vermeld. Op mijn laptop en andere pc's wel, namelijk HTTP (browsen) en RTSP. Maar op mijn pc, waar ik het probleem heb dus niet.

Volgens mij kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem, maar hoe zorg ik dat daar WEL protocollen komen? Hoe voeg ik ze toe?

Kunnen jullie helpen? Zou top zijn.

Ik maak gebruik van Vista Ultimate en WMP 11.0

Alvast bedankt!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 07:31
Ik heb ook erg lang gezocht, vandaar dat ik hier de oplossing maar even geef, die bij mij werkt. Misschien help ik daar anderen nog mee. :)

Verdergaand op verhaal van de TS`er:

If the above fixes don't work, you can rename the networking information folder for the Player so that it can rebuild its networking information files after you restart it.

To rename the Player networking information folder

1.Close Windows Media Player. (To do this, on the File menu, click Exit.)

2.Click Start, and then click Run.

3.In the Run dialog box, type the following (exactly as shown):

%UserProfile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media

This step opens the following folder on your computer:

SystemDrive:\Documents and Settings\UserProfileName\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media

4.In this folder, rename the folder 10.0 to 10.0.bak. For more information about renaming folders, see To change the name of a file or folder.

5.Start the Player and try to stream the content again.
bron
Werkt ook bij WMP11

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met de proxyinstellingen. Eerder bij streams heb ik wel eens de protocollen/proxyinstellingen geconfigureerd en konden de filmpjes wel worden afgespeeld, maar sinds paar dagen staan er geen protocollen meer vermeld en ik heb geen idee hoe ik deze kan toevoegen. Bovenstaande oplossing werkt helaas niet bij mij.

Overigens is bij mij hetzelfde ingesteld:
Aangevinkt:
- RTSP/UDP
- RTSP/TCP
- HTTP

- Deze speler kan multicast-streams ontvangen.

Ik maak gebruik van Windows XP en WMP 11.0. Heeft iemand een andere oplossing? Of hoe protocollen toe te voegen bij tabblad netwerk? Dank.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:28
Was aan het zoeken op google voor een oplossing van mijn probleem. Toen ik de oplossing van FicoF tegen kwam, heb ik deze geprobeerd. Je moet zorgen dat alle windows media players dicht zijn, bij mij wil het nog wel eens voorkomen dat ik het programma sluit, maar dat het proces doorgaat.

Sluit alle optische Media Players

Open Windows Taakbeheer

Ga naar processen

Kijk of er een proces genaamd wmplayer.exe geopend staat.

Beëindig dit proces

Ga naar uitvoeren

Typ in %UserProfile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media

Klik met je rechtermuisknop op de map.

Delete de naam en voer het volgende in:
11.0.bak

Sluit alles

Probeer opnieuw de video te streamen

Bij mij werkt het weer als een zonnetje

Grz

Marc

Verwijderd

Pff ik ben met dit probleem al zooooooo lang bezig...youtube gaat goed, de nieuwe player van rtlgemist doet het goed, maar alles wat met mediaplayer afgespeeld wordt is dramatisch. Ik heb heel internet afgezocht en heb ook al geprobeerd de map te renamen, maar het werk allemaal niet.

Wie heeft er nog een andere oplossing?

Verwijderd

Het werkt perfect! Bedankt.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:32
Ik had al bijna 2 maanden last van hetzelfde probleem als de TS, maar nu is het eindelijk opgelost. Ik had hier veel eerder moeten zoeken! :o

Bedankt!

Verwijderd

Kan het zijn dat er concurrerende mediaplayers (bijv. VLC media player, Winamp) geselecteerd zijn als programma om te open bij het afspelen (offline) en deze bijvoorbeeld door een firewall geen toegang krijgen tot een website/url/bron?
Pagina: 1