Op het MozBrowser forum praat ik alleen tegen mezelf, daarom ook hier een topic. Misschien ook zinvol voor anderen met dezelfde programma's ... en misschien een oplossing. 
Ik werk met Thunderbird versie 2.0.0.6
Plug-ins, meest recente versies:
Mijn XP profiel heb ik gekopieerd naar de nieuwe locatie en alles lijkt te werken. Opstarten gaat normaal. Ik kan normaal verzenden en nieuw mail wordt opgehaalt.
Probleem:
Als ik op een berichtje klik, crashed TB meteen en ik krijg de mededeling: ‘ Mozilla Thunderbird werkt niet meer’ en krijg opties om af te sluiten, details onder. Sommige berichten doen het wel, misschien iets met links in de pagina?
Deels oplossing: Het aanvingen van 'Visuele thema's uitschakelen' onder eigenschappen van het programma bestand. Ik kan mijn e-mail nu lezen en beantwoorden.
Er blijft een probleem over,... instellingen worden niet onthouden en ik kan Lightning niet de-installeren.
Als ik op de-installeren druk, dan krijg ik het bericht dat het zal gebeuren bij een nieuwe opstart, maar niks gebeurd dan en alles staat weer als van ouds.
Verder blijkt dat mijn RSS feeds elke keer honderden oude berichten laat zien en opnieuw inlaad, waarvan elk bericht tientallen duplicaten heeft.
Vraag: Weet iemand hoe je Lightning handmatig kan verwijderen of nog mooier hoe de instellingen bewaard kunnen blijven.
Ik werk met Thunderbird versie 2.0.0.6
Plug-ins, meest recente versies:
- Change quote and reply format Dictionary switcher Lightning 0.5 (werkt niet, kan niet de-installeren) Minimize to tray (laatste versie) United States English dictionary Woordenboek Nederlands
Mijn XP profiel heb ik gekopieerd naar de nieuwe locatie en alles lijkt te werken. Opstarten gaat normaal. Ik kan normaal verzenden en nieuw mail wordt opgehaalt.
Probleem:
Als ik op een berichtje klik, crashed TB meteen en ik krijg de mededeling: ‘ Mozilla Thunderbird werkt niet meer’ en krijg opties om af te sluiten, details onder. Sommige berichten doen het wel, misschien iets met links in de pagina?
Ik kan zo mijn e-mail niet gebruiken, dus misschien toch maar Outlook gaan gebruiken? :shock:Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: thunderbird.exe
Versie van toepassing: 1.8.20070.7281
Tijdstempel van toepassing: 46abfb6d
Naam van foutmodule: nspr4.dll
Versie van foutmodule: 4.6.7.0
Tijdstempel van foutmodule: 46ac187c
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00014545
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 9fd0
Aanvullende informatie 2: fb31a94adba428b919f483638dcd29ec
Aanvullende informatie 3: 6197
Aanvullende informatie 4: 5e61a7e75a3228041775b868a883edb9
Deels oplossing: Het aanvingen van 'Visuele thema's uitschakelen' onder eigenschappen van het programma bestand. Ik kan mijn e-mail nu lezen en beantwoorden.
Er blijft een probleem over,... instellingen worden niet onthouden en ik kan Lightning niet de-installeren.
Als ik op de-installeren druk, dan krijg ik het bericht dat het zal gebeuren bij een nieuwe opstart, maar niks gebeurd dan en alles staat weer als van ouds.
Verder blijkt dat mijn RSS feeds elke keer honderden oude berichten laat zien en opnieuw inlaad, waarvan elk bericht tientallen duplicaten heeft.
Vraag: Weet iemand hoe je Lightning handmatig kan verwijderen of nog mooier hoe de instellingen bewaard kunnen blijven.