[Vista] Thunderbird mail problemen.*

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 15:16
Op het MozBrowser forum praat ik alleen tegen mezelf, daarom ook hier een topic. Misschien ook zinvol voor anderen met dezelfde programma's ... en misschien een oplossing. :)

Ik werk met Thunderbird versie 2.0.0.6

Plug-ins, meest recente versies:
  • Change quote and reply format Dictionary switcher Lightning 0.5 (werkt niet, kan niet de-installeren) Minimize to tray (laatste versie) United States English dictionary Woordenboek Nederlands
Vista 32-bit, verse installatie.

Mijn XP profiel heb ik gekopieerd naar de nieuwe locatie en alles lijkt te werken. Opstarten gaat normaal. Ik kan normaal verzenden en nieuw mail wordt opgehaalt.

Probleem:
Als ik op een berichtje klik, crashed TB meteen en ik krijg de mededeling: ‘ Mozilla Thunderbird werkt niet meer’ en krijg opties om af te sluiten, details onder. Sommige berichten doen het wel, misschien iets met links in de pagina?
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: thunderbird.exe
Versie van toepassing: 1.8.20070.7281
Tijdstempel van toepassing: 46abfb6d
Naam van foutmodule: nspr4.dll
Versie van foutmodule: 4.6.7.0
Tijdstempel van foutmodule: 46ac187c
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00014545
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 9fd0
Aanvullende informatie 2: fb31a94adba428b919f483638dcd29ec
Aanvullende informatie 3: 6197
Aanvullende informatie 4: 5e61a7e75a3228041775b868a883edb9
Ik kan zo mijn e-mail niet gebruiken, dus misschien toch maar Outlook gaan gebruiken? :shock:

Deels oplossing: Het aanvingen van 'Visuele thema's uitschakelen' onder eigenschappen van het programma bestand. Ik kan mijn e-mail nu lezen en beantwoorden.

Er blijft een probleem over,... instellingen worden niet onthouden en ik kan Lightning niet de-installeren.

Als ik op de-installeren druk, dan krijg ik het bericht dat het zal gebeuren bij een nieuwe opstart, maar niks gebeurd dan en alles staat weer als van ouds.

Verder blijkt dat mijn RSS feeds elke keer honderden oude berichten laat zien en opnieuw inlaad, waarvan elk bericht tientallen duplicaten heeft.

Vraag: Weet iemand hoe je Lightning handmatig kan verwijderen of nog mooier hoe de instellingen bewaard kunnen blijven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uit de beschrijving van je deeloplossing zou je bijna lezen dat de installatie van Thunderbird niet goed is gegaan waardoor de folders waar Thunderbird z'n instellingen moet wegschrijven (AppData) niet correct zijn.
Als gewone gebruiker kan je normaal geen schrijf-acties doen in de \Program Files\* folders, wellicht dat daardoor ook het deinstalleren niet goed werkt.

Normaal gesproken horen topics over mailclients in Officesuites en -software .
Maar gezien de specifieke problemen laten we 'm hier wel even staan.

Kun je bijvoorbeeld met FileMon zien welke bestand(smappen) bij het opstarten worden benaderd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• honey
Ik heb Process Monitor gedownload voor Vista (vervanging voor FileMon), maar begrijp het programma niet zo goed. Er zijn honderdenduizenden processen. Als ik Thunderbird.exe selecteer, en filter op 'show file system activity, dan krijg ik ruim 7000 events.

Ik werk op mijn systeem als een Administrator.

• honey
Iemand nog suggesties?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03 14:00
Klink alsof je profile-directory read-only is of niet bestaat.
Zoek eens naar het bestand profiles.ini en kijk of de instellingen daarin kloppen.

• honey
sam.vimes schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:12:
Klink alsof je profile-directory read-only is of niet bestaat.
Zoek eens naar het bestand profiles.ini en kijk of de instellingen daarin kloppen.
Profile directory genaamd 'Profiles' was read-only. Ook als ik dit vinkje verwijder voor de map en onderliggende mappen, zijn er geen verbeteringen. Het bestand profiles.ini lijkt mij ook goed:
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=Standaardgebruiker
IsRelative=0
Path=C:\Program Files\Thunderbird mappen\profiles\
Default=1
[update] Door een nieuw profiel te maken en de oude gegevens daarheen te kopieeren was het probleem opgelost. Bedankt allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door honey op 30-09-2007 17:32 ]

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ah, dit zou ook wel eens de oplossing voor mijn probleem kunnen zijn. Ik heb al tijden geleden een aantal van mijn mail accounts op een aparte partitie gezet, en in mijn profile wordt bij die accounts keurig naar deze partitie verwezen. Gisteren Vista (x64) geïnstalleerd, en het profile van Thunderbird erin gezet. Thunderbird draait prima, ziet ook alle submappen die ik heb aangemaakt, maar wil de mailfiles van deze accounts niet openen. Het pad in de profile heb ik al aangepast, want daar had Thunderbird om een of ander reden een C: voor gezet, maar het handmatig corrigeren werkte niet. Ik ga het pad in de .ini eens nakijken, daar zit misschien het probleem wel.

Ook een update: probleem opgelost, maar op een andere manier. Ik heb eerst alle mailfiles naar het nieuwe vista profiel gesleept, niets aan veranderd verder, wel in Thunderbird naar dat pad verwezen, en opeens kon ik de mailfiles wel lezen. Toen de mailfiles weer naar een andere partitie gecopieerd, de verwijzing in Thunderbird weer aangepast, en voila, nu kan ik dezelfde mailfiles vanuit Vista x64 en XP benaderen. Vreemd, maar het werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Appelsap op 05-10-2007 10:04 ]

Pagina: 1