Geen geluid meer op Dell PC...

Pagina: 1
Acties:

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi allemaal,

ik zit nu achter een bijna nieuwe Dell dimension 4100 en er komt met geen mogelijkheid geluid uit dat ding. Windows (ME) geeft aan dat er geen problemen zijn en het geluid is niet gemute. In de PC zit een Santa Cruz geluidskaart.
Op de Dell site (op het forum) geven een aantal mensen aan dat zij er sinds kort ook last van hebben.

Weet iemand hier waar het misschien aan kan liggen?

Never stop seeking what seems unobtainable...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drivers voor geluidskaart zijn denk ik niet gecertificeerd.
Draait de rest ook ME?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt me sterk dat het aan de drivers lag. Toen ik de PC voor het eerst onder ogen kreeg ('t is niet mijn PC) deed ook de muis het niet en hoewel het leek dat de drivers van de videokaart goed geïnstalleerd waren, wou ie bij 16-bits kleuren niet verder gaan dan 640x480.

Inmiddels zijn alle problemen echter opgelost: WinME blijkt een of andere recovery-tool te hebben; dat ding zal het register van een dag geleden wel teruggezet hebben. Tja, weet ik veel, 't was de eerste keer dat ik WinME in werking zag.

Aangezien er met de PC op zich eigenlijk niets is gebeurd (niets geïnstallleerd e.d.) blijf ik me toch afvragen wát er precies gebeurd kan zijn...

Never stop seeking what seems unobtainable...