Toon posts:

Formatteren en opnieuw installeren Asus A6T

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het is nogal een rotzooi geworden al mijn gegevens en wil na een jaar een nieuwe start maken. Ik heb 2 roze meegeleverde cd's bij mijn Asus gekregen. Dit zijn de 2 cd's genaamd recovery cd-rom. Kan ik hiermee de computer formatteren en volledig installeren zoals hij was toen ik hem had gekocht? Ik kom er niet uit, hoe ik gebruik moet maken van deze cd's. Staat windows er uberhaupt wel op? Want als ik opnieuw opstart krijg ik niet de automatische opstart van windows xp? Wie helpt me verder?

Alvast bedankt,

RJ

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, kijk eerst eens wat er op dat schijfje staat.
Verder lijkt het me dat je gewoon van die dingen moet kunnen starten. Als ik op het Asus forum kijk http://vip.asus.com/forum...28&page=1&SLanguage=en-us kom ik al eea tegen erover. Dit is gewoon zomaar een topic over die recoveryschijf, er zijn er vast veel meer.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het is niet gek dat je Windows niet duidelijk terugvindt op die CD-rom, het wordt namelijk 'verpakt' in een hele installatieprocedure die Asus op die CD heeft gezet. Deze recoveryCD werkt alleen op het systeem waar hij bij geleverd is.
Is het een laptop of een kast? Als je hardware vervangen hebt, klopt die recoveryCD ook niet meer helmaal... er is op bepaalde plaatsen wel gesneden in de installatie, zodat de drivers enzo zijn afgestemd op de hardware van dat model.

Heb je alles goed gebackupt? Want zo'n recovery CD is vaak one way...
En ben je sinds het kopen van je systeem niet van besturingssysteem veranderd? Want hij zet gewoon weer het originele systeem erop. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen hardware vervangen of andere besturingssystemen erop gezet, ik wil graag de one way ;-) ik heb alles gebackuped, ik neem aan dat ik kan kiezen welke schijf ik wil formatteren en waar ik windows op wil installeren, want ik heb op de D: schijf de backups staan. Ik heb een laptop, asus a6t.

Ik krijg alleen die cd niet opgestart of als ik een pc restart doe dan begint hij ook niet met: "druk op een toets om ..." of druk op F9 etc..... hoe kom ik in de BIOS (zo heet dat toch, dat blauwe scherm?) ik snap er niks van, ook via asus forum kom ik er niet helemaal uit.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb ook een Asus A6T(c), en heb de recoveryCD tweemaal eerder gebruikt. Start gewoon op met de CD (F2 of Del drukken om in het bios te komen), en stel de DVD-drive als Primary Boot Device in.

Hierna vraagt de recoveryCD of je de hele harde schijf terug wilt zetten zoals 'ie was (ik geloof 2 partities van 50GB), of dat je enkel de eerste partitie wil recoveren, waarna hij de overige partities met rust laat.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon op F2 drukken ookal heb je een pikzwart scherm? want na het opstarten komt asus groot in beeld, dan eventjes zwart (waar ik dus toets moet indrukken?), dan zie ik gelijk het xp logo, de muis en het blauwe password scherm?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ram gewoon als een gek op Del, F10, F2, F8, alles wat je kan bedenken. Probeer zelf ook eens wat uit, ik heb geen zin om speciaal hiervoor te gaan rebooten ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
haha, is goed, ik ga het eventjes proberen, als het lukt dan horen jullie het wel, zo niet dan ook, dan ben ik zo terug ;-)

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Tijdens het Asus opstart scherm kan je F2 drukken om in de bios te komen. Daar kan je inderdaad je CD-Rom als primary Boot device neerzetten. Overigens kan je alle info over drivers enz. hier vinden. Toevallig heb ik mijn A6T eergister een schone installatie gevgeven, maar niet met de recovery CD. Loopt wel weer als een trein! Succes

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Bleh, recovery CD's liggen hier nog in de verpakking. Schone NTFS install zonder allemaal crap en pre-configured partities. Heb die recovery partitie niet eens meer.

En ja ook een Asus A6T bezitter hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt, het is allemaal prima gelukt. Hij is weer vanouds, schoon, en supersnel ;) tnx

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
mooi mooi, volgende keer kan je trouwens ook gewoon op ESC rammen, dan krijg je een pop-up met welke boot device je wilt starten. Hoef je niet van alles in je bios aan te passen.
Pagina: 1